Coraz większa flota samolotów Enter Aira w Polsce
Mimo "bardzo niekorzystnej sytuacji na rynku samolotów, objawiającej się opóźnieniami dostaw od producentów i brakiem samolotów używanych", Enter Air zdołał pozyskać trzy kolejne maszyny typu B737-800, które wejdą do eksploatacji w pierwszej połowie 2025 roku. W trzecim kwartale oczekuje też dostawy jednego B737 MAX 8 prosto od producenta.
Przewoźnik planuje pod koniec 2025 r. i w 2026 r. odebrać cztery nowe samoloty B737 MAX 8. W ramach Grupy Enter Air operacje lotnicze wykonują także cztery samoloty szwajcarskiej linii Chair Airlines i cztery Fly4 Airlines, wspólnego przedsięwzięcia polskiego przewoźnika z niemieckim TUI, którego działalność polega na wynajmowaniu samolotów z załogami innym przewoźnikom lotniczym.
Wypełniony portfel zamówień Enter Aira od polskich biur podróży
Enter Air przypomina też w komunikacie, że podpisał już kluczowe umowy na swoje usługi na sezon lato 2025 i zima 2025/2026. Chodzi o kontralty z TUI Poland o wartości 230 milionów dolarów (ok. 932,9 miliona złotych), z Coralem Travel Poland na 137 milionów dolarów (ok. 564,6 miliona złotych), z Rainbowem na 93,2 miliona dolarów (366,3 miliona złotych) i z Itaką o szacunkowej wartości 75,9 miliona dolarów (ok. 292,5 miliona złotych). Łączna wartość podpisanych umów to 2,2 miliarda złotych.
Jak dalej informuje zarząd firmy, w tym roku chciałaby ona wypłacić akcjonariuszom po 3 złote dywidendy na akcję, częściowo pieniądze mają pochodzić z kapitału zapasowego. W 2024 roku Enter Air wypłacił 4,40 złotego na jedną akcję.
Duży popyt na zorganizowane wycieczki trwa
– Rynek turystyczny w ostatnich latach rozwijał się bardzo dynamicznie, nie tylko z powodu efektu odreagowania po kryzysie pandemicznym, ale głównie dzięki fali wzmożonego popytu związanego ze wzrostem demograficznym lat 80-tych i relatywnie bardzo dobrym stanem zamożności klasy średniej – mówi członek zarządu Enter Aira Grzegorz Polaniecki, cytowany w komunikacie. – Jesteśmy liderem na rynku polskim, ale także silnym graczem na rynkach zagranicznych, co roku obserwujemy coraz większy popyt klientów z Europy Zachodniej, poprawia się także struktura sezonowości. Wielu klientów wybiera wakacje poza sezonem letnim, kiedy pogoda jest przyjemniejsza, a ceny pobytów niższe.
- Dzięki bardzo dobrym wynikom finansowym i umocnieniu naszej pozycji na rynku jesteśmy pożądanym klientem dla firm leasingowych, ułatwiło to zwiększenie w minionym roku floty aż o pięć samolotów.