Działalność BER – nowego lotniska w stolicy Niemiec- oficjalnie rozpocznie się wraz z otwarciem Terminalu 1 w ostatnim dniu października. Tego dnia samoloty dwóch przewoźników, niemieckiej Lufthansy i brytyjskiego easyJeta jako pierwsze zostaną odebrane i obsłużone przy głównym terminalu tego portu. Cztery dni później, 4 listopada wraz z lądowaniem samolotu linii lotniczej Qatar Airways, uruchomiony zostanie południowy pas startowy.

CZYTAJ TEŻ: Więcej połączeń Grupy Lufthansa z Polski

Kolejnymi elementami pełnego uruchomienia nowego, obliczonego na obsługę 25 milionów pasażerów rocznie portu będą: ostatni lot Air France do Paryża 8 listopada, kończący pasażerską działalność lotniska Tegel, a także zamiana całości obecnego lotniska Berlin Schoenefeld w terminal 5 BER.

Niemal równocześnie z oficjalnym otwarciem nowego portu lotniczego wprowadzone zostaną nowe ograniczenia lotów nocnych nad stolicą Niemiec i otoczeniem lotniska – podaje w komunikacie samo lotnisko.

""

Fot. AFP

turystyka.rp.pl

Bliższe informacje o procedurze oficjalnej inauguracji lotniska im. Willy Brandta przekazano dziennikarzom przy okazji dostarczenia dokumentów zaświadczających o spełnieniu warunków prawidłowej eksploatacji portu przez niemiecki Urząd Lotnictwa Cywilnego. Pierwszego października zezwolenie na rozpoczęcie działalności i certyfikat operacyjny lotniska Berlin Brandenburg Airport Willy Brandt (BER) spółce Flughafen Berlin Brandenburg (FBB) przedstawił Joint Upper Aviation Authority Berlin-Brandenburg (LuBB). Oba dokumenty są niezbędne do funkcjonowania komercyjnego portu lotniczego w Niemczech i dlatego są warunkiem wstępnym otwarcia BER.

Przedsiębiorstwo Joint Upper Aviation Authority Berlin-Brandenburg testuje BER od lipca tego roku. W ramach uznanego na całym świecie i sprawdzonego programu ORAT wraz z 9 tysiącami ochotników zaproszonych do testowania wszystkich urządzeń. Zakończenie tego procesu potrwa do 15 października.

""

Fot. AFP

turystyka.rp.pl

-Udało nam się udowodnić, że obiekt i zainstalowane urządzenia spełniają wymagania i działają prawidłowo – komentował pomyślne zakończenie certyfikacji prezes BER Engelbert Lütke Daldrup. – Po tym jak pod koniec kwietnia przepisy budowlane zezwoliły nam na użytkowanie Terminalu 1 mamy kolejne, już ostatnie, potwierdzenie że ​uruchamiane lotnisko jest gotowe do eksploatacji zgodnie ze wszystkimi zasadami i przepisami.

Jak przypomniał prezes, droga do otwarcia lotniska nie była łatwa, a Berlin i całe Niemcy stały się pośmiewiskiem z powodu przedłużającej się budowy i wyposażania portu. – Niemieccy inżynierowie wstydzili się – mówił na konferencji prasowej. I dodał, że koszty budowy wzrosły przez to z około 2,7 miliarda euro do prawie 6 miliardów. I dlatego postanowiono otworzyć lotnisko bez pompy. – Nie ma powodu, by chwalić się projektem, po prostu otwieramy – powiedział.

""

Fot. AFP

turystyka.rp.pl