Lotnisko w Gdańsku miało już prawie 3 mln pasażerów. Czartery rosną o 60 procent

W ciągu sześciu miesięcy 2024 roku przez gdańskie lotnisko przewinęło się 2,98 miliona pasażerów. To więcej o 13 procent niż w tym samym okresie 2023 roku. Operacji lotniczych było 26 015, o 16,2 procent więcej.

Publikacja: 15.07.2024 13:19

Lotnisko w Gdańsku miało już prawie 3 mln pasażerów. Czartery rosną o 60 procent

Foto: Filip Frydrykiewicz

Foto: Lotnisko w Gdańsku

Najpopularniejsze kierunki, jakie wybierali pasażerowie to Londyn (257 909), Oslo (219 198) i Kopenhaga (182 566).

Największy udział w ruchu miała linia lotnicza Wizz Air. Zrealizowała w Gdańsku 44,2 procent połączeń, następny był Ryanair z udziałem 35,9 procent, a dalej LOT z 4,9 procent i Lufthansa z 4,5 procent udziału.

Foto: Lotnisko w Gdańsku

Najszybciej rosły przewozy czarterowe na zamówienie biur podróży — prawie 60 procent, porównując rok do roku.

Foto: Lotnisko w Gdańsku

W ciągu pół roku spółka Port Lotniczy Gdańsk wypracowała 26,25 miliona złotych zysku netto. To dziewięć razy więcej niż rok wcześniej, kiedy miała 3 mln złotych zysku netto.

- Za nami bardzo dobre półrocze – mówi cytowany w komunikacie lotniska jego prezes Tomasz Kloskowski. - Mieliśmy prawie 3 miliony pasażerów, co stanowi 13-procentowy wzrost w stosunku do roku ubiegłego. W drugiej połowie roku zawsze mamy więcej pasażerów niż w pierwszej, więc na pewno pobijemy rekord z ubiegłego roku. W skali całego roku uzyskamy wynik powyżej 6 milionów pasażerów.

Foto: Lotnisko w Gdańsku

Dokąd można polecieć z Gdańska

Aktualna siatka połączeń z Gdańska obejmuje: Aarhus, Alicante, Barcelona-El Prat, Belfast, Billund, Brindisi, Bristol, Burgas, Chania, Cork, Dublin, Edynburg, Goteborg, Hamburg, Kopenhaga, Korfu, Kraków, Leeds-Bradford, Londyn-Stansted, Lublin, Malaga, Malta, Manchester, Mediolan-Bergamo, Neapol, Newcastle, Oslo-Torp, Pafos, Paryż-Beauvais, Piza, Podgorica, Praga, Ryga, Rzym, Santorini, Skelleftea, Sztokholm-Arlanda, Wenecja, Wrocław, Vaxjo, Zadar (wszystkie kierunki obsługuje Ryanair); Aberdeen, Alesund, Alicante, Barcelona El-Prat, Bergen, Burgas, Dortmund, Eindhoven, Goteborg, Hamburg, Haugesund, Heraklion, Kopenhaga, Larnaka, Leeds-Bradford, Liverpool, Londyn-Luton, Madera (od 27.10.2024), Malaga, Malmo, Mediolan-Malpensa (od 1.10.2024), Oslo-Gardermoen, Oslo-Torp, Paryż-Beauvais, Rejkiawik-Keflavik, Rzym, Split, Stavanger, Sztokholm-Arlanda, Teneryfa, Tirana, Tromso, Trondheim, Turku, Walencja, Werona (od 18.01.2025) (te kierunki obsługuje Wizz Air); Warszawa, Rzeszów (LOT); Amsterdam KLM; Kopenhaga (SAS); Frankfurt, Monachium (Lufthansa); Bergen, Oslo-Gardermoen Norwegian (Finnair); Helsinki, Dusseldorf (Eurowings), Zurych (Swiss).

Najpopularniejsze kierunki, jakie wybierali pasażerowie to Londyn (257 909), Oslo (219 198) i Kopenhaga (182 566).

Największy udział w ruchu miała linia lotnicza Wizz Air. Zrealizowała w Gdańsku 44,2 procent połączeń, następny był Ryanair z udziałem 35,9 procent, a dalej LOT z 4,9 procent i Lufthansa z 4,5 procent udziału.

Pozostało 85% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Lotniska
Pegasusem z lotniska w Krakowie do Izmiru. Nowe połączenie
Lotniska
Rośnie ruch na Lotnisku Chopina. „Brakuje nam miejsc postojowych”
Lotniska
Ryanair włącza Brukselę do katowickiej siatki lotów
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Lotniska
Niemcy inwestują w greckie lotniska. Wzrośnie przepustowość