Reklama
Rozwiń

Rewolucja technologiczna na lotnisku w Lublinie. Kontrola bagażu bez wyjmowania płynów

Lotnisko w Lublinie jako pierwsze w Polsce zainstalowało skanery prześwietlające w 3D bagaż podręczny pasażerów podczas kontroli bezpieczeństwa. Dzięki temu pasażerowie nie muszą wyjmować urządzeń elektronicznych ani płynów.

Publikacja: 21.02.2025 10:13

Rewolucja technologiczna na lotnisku w Lublinie. Kontrola bagażu bez wyjmowania płynów

Foto: Port Lotniczy Lublin, Jacek Gański

Urządzenia uruchomione właśnie na lubelskim lotnisku wykorzystują technologię tomografii komputerowej 3D. Takie skanery, ale o większych gabarytach, działają już w lotniczych bagażowniach, a także na drogowych i kolejowych przejściach granicznych w kraju. Ta technologia w znaczący sposób, poprawia przepustowość lotniska - opisuje w komunikacie rzecznik lotniska Piotr R. Jankowski.

Czytaj więcej

Prawie 60 milionów pasażerów na polskich lotniskach. Nowy rekord

- To duże udogodnienie dla pasażerów, bo poprawia wygodę, ale i dla pracowników zajmujących się kontrolą bezpieczeństwa na naszym lotnisku, którzy mogą dokładniej identyfikować potencjalne zagrożenia – mówi cytowany w komunikacie prezes Portu Lotniczego Lublin Krzysztof Matuszczyk.

Dwa nowoczesne skanery prześwietlą na lotnisku w Lublinie bagaż w 3D

Dwa nowoczesne skanery CT w części „odloty” terminala to dwa zestawy urządzeń EDS CB (Explosive Detection System for Cabin Baggage) wraz z systemem transportu bagażu kabinowego i automatycznym powrotnikiem pojemników

(kuwet) o długości około 18 metrów.

Nowe urządzenia zastąpiły dotychczas użytkowane skanery RTG starego typu. Lotnisko kupiło je w postępowaniu przetargowym za 6 milionów złotych brutto.

Tego typu urządzenia działają w wielu europejskich portach lotniczych, m.in. w Wenecji, Genui, Weronie, a wkrótce zostaną uruchomione w Sztokholmie.

Foto: Port Lotniczy Lublin, Jacek Gański

Urządzenia uruchomione właśnie na lubelskim lotnisku wykorzystują technologię tomografii komputerowej 3D. Takie skanery, ale o większych gabarytach, działają już w lotniczych bagażowniach, a także na drogowych i kolejowych przejściach granicznych w kraju. Ta technologia w znaczący sposób, poprawia przepustowość lotniska - opisuje w komunikacie rzecznik lotniska Piotr R. Jankowski.

- To duże udogodnienie dla pasażerów, bo poprawia wygodę, ale i dla pracowników zajmujących się kontrolą bezpieczeństwa na naszym lotnisku, którzy mogą dokładniej identyfikować potencjalne zagrożenia – mówi cytowany w komunikacie prezes Portu Lotniczego Lublin Krzysztof Matuszczyk.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Lotniska
Etihad Airways zacznie latać z Krakowa. Połączy go z emiratem, z którego pochodzi
Lotniska
Lotnisko w Krakowie: Zdaliśmy egzamin przed wakacjami, tylko 17 minut w kolejce
Lotniska
Barcelona zainwestuje miliardy w lotnisko. Skorzysta 70 milionów pasażerów rocznie
Lotniska
Sokolnicy też dbają o bezpieczeństwo na lotniskach