Reklama
Rozwiń
Reklama

Rewolucja technologiczna na lotnisku w Lublinie. Kontrola bagażu bez wyjmowania płynów

Lotnisko w Lublinie jako pierwsze w Polsce zainstalowało skanery prześwietlające w 3D bagaż podręczny pasażerów podczas kontroli bezpieczeństwa. Dzięki temu pasażerowie nie muszą wyjmować urządzeń elektronicznych ani płynów.

Publikacja: 21.02.2025 10:13

Rewolucja technologiczna na lotnisku w Lublinie. Kontrola bagażu bez wyjmowania płynów

Foto: Port Lotniczy Lublin, Jacek Gański

Urządzenia uruchomione właśnie na lubelskim lotnisku wykorzystują technologię tomografii komputerowej 3D. Takie skanery, ale o większych gabarytach, działają już w lotniczych bagażowniach, a także na drogowych i kolejowych przejściach granicznych w kraju. Ta technologia w znaczący sposób, poprawia przepustowość lotniska - opisuje w komunikacie rzecznik lotniska Piotr R. Jankowski.

Czytaj więcej

Prawie 60 milionów pasażerów na polskich lotniskach. Nowy rekord

- To duże udogodnienie dla pasażerów, bo poprawia wygodę, ale i dla pracowników zajmujących się kontrolą bezpieczeństwa na naszym lotnisku, którzy mogą dokładniej identyfikować potencjalne zagrożenia – mówi cytowany w komunikacie prezes Portu Lotniczego Lublin Krzysztof Matuszczyk.

Dwa nowoczesne skanery prześwietlą na lotnisku w Lublinie bagaż w 3D

Dwa nowoczesne skanery CT w części „odloty” terminala to dwa zestawy urządzeń EDS CB (Explosive Detection System for Cabin Baggage) wraz z systemem transportu bagażu kabinowego i automatycznym powrotnikiem pojemników

(kuwet) o długości około 18 metrów.

Reklama
Reklama

Nowe urządzenia zastąpiły dotychczas użytkowane skanery RTG starego typu. Lotnisko kupiło je w postępowaniu przetargowym za 6 milionów złotych brutto.

Tego typu urządzenia działają w wielu europejskich portach lotniczych, m.in. w Wenecji, Genui, Weronie, a wkrótce zostaną uruchomione w Sztokholmie.

Foto: Port Lotniczy Lublin, Jacek Gański

Urządzenia uruchomione właśnie na lubelskim lotnisku wykorzystują technologię tomografii komputerowej 3D. Takie skanery, ale o większych gabarytach, działają już w lotniczych bagażowniach, a także na drogowych i kolejowych przejściach granicznych w kraju. Ta technologia w znaczący sposób, poprawia przepustowość lotniska - opisuje w komunikacie rzecznik lotniska Piotr R. Jankowski.

- To duże udogodnienie dla pasażerów, bo poprawia wygodę, ale i dla pracowników zajmujących się kontrolą bezpieczeństwa na naszym lotnisku, którzy mogą dokładniej identyfikować potencjalne zagrożenia – mówi cytowany w komunikacie prezes Portu Lotniczego Lublin Krzysztof Matuszczyk.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Lotniska
Rekordowy październik na lotnisku w Krakowie. W listopadzie może paść kolejny rekord
Lotniska
Francuski zarządca lotnisk zapowiada podwyżkę opłat lotniskowych w Paryżu
Lotniska
Swiss połączy Poznań z Zurychem
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Lotniska
Ryanair planuje nowe połączenie z Katowic. Poleci na południe Hiszpanii
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama