Urządzenia uruchomione właśnie na lubelskim lotnisku wykorzystują technologię tomografii komputerowej 3D. Takie skanery, ale o większych gabarytach, działają już w lotniczych bagażowniach, a także na drogowych i kolejowych przejściach granicznych w kraju. Ta technologia w znaczący sposób, poprawia przepustowość lotniska - opisuje w komunikacie rzecznik lotniska Piotr R. Jankowski.
Czytaj więcej
Ruch pasażerski na polskich lotniskach wzrósł w zeszłym roku o 15,6 procent i osiągnął liczbę 59,5 miliona podróżnych. Trzy największe lotniska to Lotnisko Chopina (21 mln), Kraków (11 mln) i Gdańsk (6,7 mln).
- To duże udogodnienie dla pasażerów, bo poprawia wygodę, ale i dla pracowników zajmujących się kontrolą bezpieczeństwa na naszym lotnisku, którzy mogą dokładniej identyfikować potencjalne zagrożenia – mówi cytowany w komunikacie prezes Portu Lotniczego Lublin Krzysztof Matuszczyk.
Dwa nowoczesne skanery prześwietlą na lotnisku w Lublinie bagaż w 3D
Dwa nowoczesne skanery CT w części „odloty” terminala to dwa zestawy urządzeń EDS CB (Explosive Detection System for Cabin Baggage) wraz z systemem transportu bagażu kabinowego i automatycznym powrotnikiem pojemników
(kuwet) o długości około 18 metrów.