Aby dołączyć do nowej marki, hotele będą musiały utrzymać ocenę od użytkowników TripAdvisora na poziomie co najmniej 4 punktów i spełnić dodatkowe wymagania. Best Western zakłada, że do 2020 roku w ramach nowej marki będzie funkcjonować (lub przygotowywać się do członkostwa) co najmniej 100 obiektów.

– Coraz więcej hoteli w Ameryce Północnej i na innych kontynentach decyduje się na niezależne funkcjonowanie. Oczekują one elastyczności i wolności od wymogów marki, a jednocześnie szukają alternatywnych sposobów na prowadzenie programów lojalnościowych i systemów rezerwacyjnych – mówi, cytowany w komunikacie prasowym, David Kong, prezes Best Western Hotels & Resorts. – Cieszymy się, że możemy zaproponować miejsce na hotelarskiej mapie wysokiej jakości niezależnym obiektom o ogromnym potencjale, a także wspierać je poprzez nasze zasoby – dodaje.

Dwa pierwsze obiekty, które dołączyły do BW Signature Collection by Best Western, znajdują się w stanach Vermont i Nowy Jork. Są to Killington Mountain Lodge (Vermont) i Brooklyn Way Hotel (Nowy Jork).

Sieć zapowiada, że hotele dołączające do nowej marki będą uzyskają niemal natychmiastowy dostęp do jej systemów zarządzania przychodami, wsparcia w zakresie sprzedaży i udziału w targach, programów marketingowych, programu lojalnościowego i globalnego systemu rezerwacyjnego.