TripAdvisor podpowie, czy hotel jest bezpieczny

Bloomberg

TripAdvisor wprowadził nową kategorię oceny hotelu – poziom bezpieczeństwa. Jeśli klienta ktoś w nim napadł, molestował seksualnie czy w inny sposób mu groził, będzie mógł o tym poinformować innych turystów

Prezes odpowiedzialna za strategię marketingową w TripAdvisorze, Lindsay Nelson, ogłosiła na firmowym blogu, że użytkownicy portalu będą mogli sprawdzać poziom bezpieczeństwa w hotelu. Jeśli w trakcie ich pobytu doszło do naruszenia ich nietykalności, będą mogli poinformować o tym innych turystów. W tej kategorii pojawią się wszystkie doniesienia o molestowaniu czy napaści na tle seksualnym ze strony pracowników, ale również o wypadkach śmiertelnych, zażywaniu narkotyków, napaści z bronią czy pobiciach. Komentarze będą widoczne na górze każdej oceny.

Czytaj też: „Turystka zgwałcona przez przewodnika. TripAdvisor: Niech zamieści negatywną recenzję”.

Serwis pozwala odpowiedzieć na zarzuty klienta, bo, jak podkreśla Nelson, dla wielu osób istotne jest, czy i w jaki sposób zarząd zareagował na daną sytuację. „Chcemy zaangażować społeczność zgromadzoną wokół TripAdvisora na całym świecie, firmy i kierunki turystyczne do dzielenia się informacjami i wskazówkami, jak pozostać bezpiecznym w czasie podróży” – pisze Nelson.

Prezes zapowiada, że w kolejnych miesiącach firma będzie prowadzić badania, które mają pokazać, jakie informacje są najbardziej pożądane przez użytkowników. Chodzi na przykład o odpowiedzi na pytania, czy hotel ma ochronę przez 24 godziny na dobę, czy okolica jest na tyle bezpieczna, żeby spacerować po niej w pojedynkę wieczorem czy w nocy i inne.

„Dodatkowo chcemy współpracować z branżą turystyczną na całym świecie, żeby podkreślić znaczenie poczucia bezpieczeństwa w czasie podróży” – pisze Nelson. Prezes powołuje się na badanie CNN, z którego wynika, że dla 67 procent turystów ma to największe znaczenie. „Dla wielu kobiet, osób z grupy LGBTQ+ czy osób ze specjalnymi potrzebami informacje o bezpieczeństwie mogą być kwestią życia lub śmierci” – dodaje.

Zobacz też: „TripAdvisor koncentruje się na wycieczkach”.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Promocja w internecie drenuje biura podróży

119 godzin mija średnio, zanim klient przeglądający strony internetowe firm turystycznych zdecyduje się na ...

Lodowce Tyrolu liczą na Polaków

Muzeum Jamesa Bonda, wioska igloo, w której można spędzić noc czy skiturowa trasa dla ...

Zaczyna się remont lotniska w Wilnie

Od 14 lipca do 18 sierpnia samoloty, również te z Warszawy, zamiast w Wilnie ...

Wielka Brytania spodziewa się kolejnego ataku

Wielka Brytania podniosła poziom zagrożenia terrorystycznego do najwyższego, piątego. Formalnie oznacza to, że kolejny ...

Linie lotnicze powinny mieć gwarancje na wypadek bankructw

Niemieccy przedsiębiorcy turystyczni domagają się wprowadzenia w przepisach zabezpieczeń dla wpłat klientów za kupione ...

TFG: Co trzeci klient biur podróży poleciał czarterem

Od styczna do końca września biura podróży obsłużyły 6,2 miliona podróżnych. To o 14 ...