Akcja równocześnie prowadzona jest w dwóch krajach. Odpowiednikiem polskiej strony jest lengyelbarat.hu, również należąca do Szallas.hu. Mają one za zadanie promować znajomość Polaków i Węgrów wśród siebie nawzajem. W tym celu przygotowano niespodzianki, m.in. quizy i możliwość wzniesienia wirtualnego toastu za bratanka.
– Najważniejszym momentem ma być wielki dzień zniżek, który wypada 23 marca. Wtedy też wszystkie osoby, które podały swój adres mejlowy, zostaną poinformowane o wysokich rabatach na noclegi i inne usługi, stworzone przez partnerów przedsięwzięcia – mówi Karolina Solis z Nocleg.pl, cytowana w komunikacie prasowym. – Chcemy aby ten dzień kojarzył się pozytywnie i by sprawił, że niższe ceny noclegów zachęcą przysłowiowych bratanków do odwiedzania się nawzajem – dodaje.
Na stronach można dowiedzieć się również ciekawostek na temat Madziarów i wziąć udział w trzech quizach sprawdzających wiedzę o Węgrach, języku węgierskim i znanych ludziach z obu krajów. Biorąc udział w akcji, można wygrać wycieczkę do Budapesztu.
Portal Nocleg.pl przeprowadził również ankietę na temat tego, jak się postrzegają mieszkańcy Polski i Węgier. Wynika z niej, że Polakom z Węgrami najbardziej kojarzy się Tokaj, a Węgrom z Polską – wódka. Na facebookowym koncie organizatora można także zapoznać się z zabawnym materiałem filmowym, w którym Węgrowie sprawdzają swoje umiejętności lingwistyczne, starając się wymówić polskie słówka.