Takiego wydarzenia nie było dotąd w Polsce ani w Europie. W Poznaniu trwa European Travel Agent Forum. W ramach wydarzenia prawie dziewięćdziesięciu amerykańskich agentów i touroperatorów specjalizujących się w sprzedawaniu wyjazdów do Europy spotyka się z pięćdziesięcioma organizatorami turystyki z Polski i Europy Środkowo-Wschodniej.
Trzydniowe spotkanie w hotelu Novotel Centrum to okazja do nawiązania kontaktów, wymiany doświadczeń, bądź zacieśnienia relacji biznesowych między przedstawicielami turystyki Starego i Nowego Kontynentu. Na wydarzenie składają się liczne prelekcje, panele dyskusyjne i bezpośrednie rozmowy. Swoją ofertę prezentują sieci hoteli i niezależni właściciele ośrodków turystycznych, operatorzy wycieczek, firmy organizujące przeloty, a także agencje promujące rozmaite kierunki. Z Polski uczestniczą w nich między innymi największe firmy obsługujące turystykę przyjazdową, jak Mazurkas Travel, Furnel Travel czy Jan-Pol, a także organizacje promujące turystykę z Poznania, Warszawy, Łodzi, Gdańska i Krakowa, z Polską Organizacją Turystyczną na czele. Wśród „wystawców” jest też LOT.
Agenci najlepsi z najlepszych
Organizatorem wydarzenia jest amerykańska firma Travel Show Marketing Group. To ona wybrała i zaprosiła amerykańskich agentów. Zrobiła to według ścisłych kryteriów. O wejściu do tego grona decydowało choćby wykazanie przez danego agenta sprzedaży wyjazdów do Europy za co najmniej milion dolarów rocznie. Firm spełniających to kryterium zgłosiło się początkowo prawie 800, organizatorzy musieli więc, stosując kolejne warunki, ograniczyć tę liczbę do końcowej dziewięćdziesiątki. To oni właśnie przyjechali do Polski.
– Po stronie amerykańskiej mamy tu wyłącznie agentów specjalizujących się w sprzedaży Europy, którzy są zainteresowani ofertą Europy Środkowo-Wschodniej. Wielu z nich nie było dotąd w Polsce i nie mają jej w swojej ofercie. Wysyłali do tej pory klientów choćby do Niemiec, więc naturalnym wydaje się rozszerzenie tej oferty o Polskę, w tym Poznań – tłumaczy prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej Jan Mazurczak. To dzięki zabiegom PLOT amerykańscy organizatorzy zwrócili uwagę na Poznań, jako miejsce planowanej imprezy.
– To duże wyróżnienie dla Poznania. Poza spotkaniami i prelekcjami dotyczącymi samego miasta, agenci mogą poznać miasto. Wierzę, że ich doświadczenia zaowocują liczniejszymi przyjazdami turystów z Ameryki do Polski i do Poznania – mówi Mazurczak.