Amadeus: Demokratyzujemy dostęp do sztucznej inteligencji w turystyce

Amadeus, twórca technologii dla branży turystycznej, stworzył zestaw interfejsów programowania aplikacji, tak zwanych API, wykorzystujących sztuczną inteligencję. Pozwalają one tworzyć nowe rozwiązania dla podróżujących.

Publikacja: 03.12.2019 14:06

Amadeus: Demokratyzujemy dostęp do sztucznej inteligencji w turystyce

Foto: Fot. Adobe Stock

Interfejsy API Amadeusa umożliwiają firmom z branży turystycznej tworzenie opartych na sztucznej inteligencji aplikacji z „nowymi funkcjami i przełomowymi modelami biznesowymi, które mogą całkowicie odmienić doświadczenia z podróży”, jak czytamy w komunikacie firmy. Rozwiązania te pozwalają na przykład przewidzieć cel podróży, zachowania podróżujących i opóźnienia lotów.

Amadeus udostępnia gotowe do wdrożenia modele predykcyjne wykorzystujące informacje ze źródeł danych firmy dotyczących podróży. Narzędzia dostępne są w katalogu Amadeus Self-Service API, a każdy programista może rozpocząć ich testowanie w czasie krótszym niż trzy minuty – zachęca firma.

CZYTAJ TEŻ: Amadeus inwestuje w kolejny start-up

Podczas tak zwanego hackathonu (maraton projektowania) Amadeusa, który odbył się 9 i 10 listopada w Londynie, programiści zaprezentowali już eksperymentalne zastosowania interfejsów API – aplikację Kumpel zmniejszającą stres związany z podróżą oraz rozwiązania, które podpowiadają podróżnym, jak spędzić czas w miejscu docelowym i  podczas międzylądowań.

Technologia oparta na sztucznej inteligencji spersonalizuje podróż, zmieni sposób otrzymywania ofert i doświadczenia na lotnisku – mówi szef działu open innovation programs w Amadeusie, Fran Romero, cytowany w komunikacie. Jak dodaje, efektem jej wykorzystania przez firmy turystyczne są „znaczne usprawnienia operacyjne i większe zaangażowanie klientów”.

– Start-upom trudniej jest uzyskać dostęp do danych historycznych, które pozwoliłyby na rozwijanie ich produktów, a dzięki interfejsom Amadeusa mogą to zmienić. Demokratyzujemy dostęp do sztucznej inteligencji w turystyce. Wierzymy, że w przyszłości jej możliwości będą dostępne dla wszystkich, a każdy start-up będzie mógł przenieść swoje pomysły na wyższy poziom, wdrażając modele uczenia maszynowego w swoich aplikacjach podróżniczych – mówi Romero.

ZOBACZ TAKŻE: Polski start-up Hotailors z nagrodą Future Tech Award

Na razie dostępnych jest pięć interfejsów API. Flight Choice Prediction analizuje wyniki wyszukiwania lotów i przypisuje każdemu lotowi prawdopodobieństwo wyboru przez użytkownika, Trip Purpose API pomaga odgadnąć cel podróży i stworzyć zindywidualizowaną ofertę, Flight Delay Prediction określa prawdopodobieństwo opóźnień lotów, Airport On-Time Performance analizuje terminowość lotów i obsługi na lotniskach, a AI-Generated Photos daje biurom podróży dostęp do zdjęć wolnych od praw autorskich. Amadeus zapowiada, że będzie tworzył kolejne interfejsy.

Interfejsy API Amadeusa umożliwiają firmom z branży turystycznej tworzenie opartych na sztucznej inteligencji aplikacji z „nowymi funkcjami i przełomowymi modelami biznesowymi, które mogą całkowicie odmienić doświadczenia z podróży”, jak czytamy w komunikacie firmy. Rozwiązania te pozwalają na przykład przewidzieć cel podróży, zachowania podróżujących i opóźnienia lotów.

Amadeus udostępnia gotowe do wdrożenia modele predykcyjne wykorzystujące informacje ze źródeł danych firmy dotyczących podróży. Narzędzia dostępne są w katalogu Amadeus Self-Service API, a każdy programista może rozpocząć ich testowanie w czasie krótszym niż trzy minuty – zachęca firma.

Nowe Trendy
Co piąty turysta przyjechał do Polski z zagranicy. Najwięcej z Niemiec
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Nowe Trendy
Minister od turystyki, Piotr Borys, nie zostanie prezydentem
Nowe Trendy
Bruksela sprawdza, czy Google nie łamie prawa, pokazując oferty lotów
Nowe Trendy
Jaki wpływ na gospodarkę ma branża spotkań i wydarzeń? „Wyniki są imponujące”
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Nowe Trendy
Grecka wyspa będzie neutralna klimatycznie. Zainwestuje w nią gigant turystyczny