– Spodziewamy się, że w 2019 roku liczba turystów w Gdyni przekroczy 3 miliony. Do sierpnia było ich około 2,8 miliona, są to więc już znaczące wyniki, biorąc pod uwagę wielkość miasta – mówi agencji Newseria Biznes Jacek Debis, dyrektor projektów strategicznych w Agencji Rozwoju Gdyni.
Z „Raportu z działań Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej za rok 2018” wynika, że województwo pomorskie odwiedziło wówczas około 9 milionów turystów. Najwięcej gości przyjechało do Gdańska (3,1 miliona), Gdyni (2,5 miliona) i Sopotu (prawie 2 miliony). Liczba turystów systematycznie rośnie, na co wskazują także dane GUS-u. Tylko w lipcu i sierpniu 2019 roku obszar nadmorski odwiedziło o 3,6 procent osób więcej niż przed rokiem.
– Miasto stara się budować atrakcyjną przestrzeń publiczną i ofertę wydarzeń kulturalnych. Wszystko to wpływa na to, że wizerunkowo Gdynia jest postrzegana jako miejsce atrakcyjne do przyjazdów turystycznych, ale również dla samych mieszkańców – ocenia Jacek Debis.
CZYTAJ TEŻ: Gdańskie lotnisko wybuduje biurowce
Turystów przyciąga do Gdyni między innymi bogaty kalendarz imprez kulturalnych i sportowych o randze międzynarodowej, na przykład Open’er, Globaltica, Ladies’ Jazz Festiwal, Mistrzostwa Świata FIFA U-20, Mistrzostwa Świata Juniorów w Żeglarstwie czy Gdynia Aerobaltic.