Polska Organizacja Turystyczna zaprasza rokrocznie około 700 przedstawicieli zagranicznych touroperatorów i agentów turystycznych, aby zapoznać ich z turystyczną ofertą Polski. W związku z pandemią koronawirusa i nowymi wyzwaniami, jakie stanęły przed polską turystyką, w tym roku organizacja we współpracy z touroperatorami zorganizuje wizyty studyjne dla polskich agentów sprzedających krajowe imprezy turystyczne.
Z badań przeprowadzonych na zlecenie POT-u wynika, że 82 procent Polaków spędzi wakacje w kraju, mimo że podróżowanie po dużej części Europy jest już możliwe. Za tym trendem podążają organizatorzy wycieczek i agenci turystyczni.
CZYTAJ TEŻ: POT inspiruje uczniów do podróżowania
– W roku ubiegłym na zaproszenie POT-u do Polski przyjechało ponad 660 touroperatorów zagranicznych. Tym razem postanowiliśmy skupić się na organizowaniu wizyt studyjnych głównie dla agentów krajowych – mówi prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk, cytowany w komunikacie POT. – Będziemy pokazywać Polskę głównie przez pryzmat produktów nagrodzonych certyfikatem POT, obiektów wpisanych na listę światowego dziedzictwa UNESCO oraz laureatów konkursów „Eden” i „Na wsi najlepiej – 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej”.
Celem POT-u, jak czytamy w komunikacie, jest zwiększenie zainteresowania polską ofertą turystyczną i zachęcenie do podróżowania także poza szczytem sezonu.