POT pokaże Polskę rodzimym agentom turystycznym

Polska Organizacja Turystyczna zorganizuje podróże studyjne po Polsce dla krajowych agentów turystycznych. Ma to pobudzić sprzedaż wycieczek po Polsce.

Publikacja: 15.07.2020 17:28

POT pokaże Polskę rodzimym agentom turystycznym

Foto: Fot. polska.travel

Polska Organizacja Turystyczna zaprasza rokrocznie około 700 przedstawicieli zagranicznych touroperatorów i agentów turystycznych, aby zapoznać ich z turystyczną ofertą Polski. W związku z pandemią koronawirusa i nowymi wyzwaniami, jakie stanęły przed polską turystyką, w tym roku organizacja we współpracy z touroperatorami zorganizuje wizyty studyjne dla polskich agentów sprzedających krajowe imprezy turystyczne.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie POT-u wynika, że 82 procent Polaków spędzi wakacje w kraju, mimo że podróżowanie po dużej części Europy jest już możliwe. Za tym trendem podążają organizatorzy wycieczek i agenci turystyczni.

CZYTAJ TEŻ: POT inspiruje uczniów do podróżowania

– W roku ubiegłym na zaproszenie POT-u do Polski przyjechało ponad 660 touroperatorów zagranicznych. Tym razem postanowiliśmy skupić się na organizowaniu wizyt studyjnych głównie dla agentów krajowych – mówi prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk, cytowany w komunikacie POT. – Będziemy pokazywać Polskę głównie przez pryzmat produktów nagrodzonych certyfikatem POT, obiektów wpisanych na listę światowego dziedzictwa UNESCO oraz laureatów konkursów „Eden” i „Na wsi najlepiej – 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej”.

Celem POT-u, jak czytamy w komunikacie, jest zwiększenie zainteresowania polską ofertą turystyczną i zachęcenie do podróżowania także poza szczytem sezonu.

Pierwsze podróże studyjne mają odbyć się na przełomie sierpnia i września – agenci poznawać będą Szlak Piastowski, Poznań, Bydgoszcz, Toruń i Trójmiasto. Przy ich organizowaniu z POT-em współpracować będą biura podróży specjalizujące się w organizowaniu wyjazdów krajowych – Nekera i Tourist Polska.

ZOBACZ TAKŻE: Polska Organizacja Turystyczna wypromuje wieś za unijne pieniądze

– Zależy nam, by odczarować wyjazdy i oswoić Polaków z nową rzeczywistością – mówi prezes Nekery Maciej Nykiel. – W Polsce jest mnóstwo obiektów i atrakcji, które oferują usługi na bardzo wysokim poziomie.

– Polska jest krajem o bogatej ofercie turystycznej, z czego wielu touroperatorów nie zdaje sobie sprawy. Wspólnie z POT-em chcemy zachęcić branżę do promowania tych nieodkrytych, nieoczywistych miejsc – dodaje prezes Tourist Polska Sebastian Nasiłowski.

POT zaprasza do współpracy również innych organizatorów turystyki krajowej.

Polska Organizacja Turystyczna zaprasza rokrocznie około 700 przedstawicieli zagranicznych touroperatorów i agentów turystycznych, aby zapoznać ich z turystyczną ofertą Polski. W związku z pandemią koronawirusa i nowymi wyzwaniami, jakie stanęły przed polską turystyką, w tym roku organizacja we współpracy z touroperatorami zorganizuje wizyty studyjne dla polskich agentów sprzedających krajowe imprezy turystyczne.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie POT-u wynika, że 82 procent Polaków spędzi wakacje w kraju, mimo że podróżowanie po dużej części Europy jest już możliwe. Za tym trendem podążają organizatorzy wycieczek i agenci turystyczni.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Morsowanie, biegówki, spa... - Sopot zachęca w reklamie do przyjazdu po sezonie
Nowe Trendy
Tunezja świętuje turystyczny rekord i nagradza polskie biura podróży
Nowe Trendy
Koszykarz i kolarka promują polskie atrakcje turystyczne. 200 milionów odsłon w Europie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nowe Trendy
Egipt chce dotrzeć do młodych turystów. Szuka pomocy w Google'u