Pandemia nadal znacząco wpływa na plany wakacyjne Polaków – wynika z badania HX Study, które cyklicznie przygotowuje agencja mediowa Starcom, należąca do holdingu reklamowego Publicis Groupe.
24 procent badanych w ogóle nie zamierza wyjeżdżać na urlop, 32 procent jeszcze nie podjęło decyzji. Wyjazd planuje natomiast 44 procent, z czego 79 procent nie zamierza opuszczać kraju, a tylko 26 procent wybiera się za granicę. Turyści minimalizują więc ryzyko zakażenia, ale też unikają uciążliwości podróżowania w czasach pandemii – wnioskują autorzy badania.
Najwięcej, bo 79 procent podróżujących za najważniejszy czynnik decydujący o wyborze miejsca wypoczynku uznało możliwość odwołania rezerwacji. Sztywność rezerwacji jest dla wczasowiczów problemem – idealnym jego rozwiązaniem byłaby, zdaniem autorów badania, platforma integrująca uwalniane w ostatniej chwili noclegi. Takie rozwiązania istnieją już wprawdzie, ale wciąż są mało popularne.
CZYTAJ TEŻ: U progu sezonu Polacy wydali 124 miliony z bonów turystycznych