Ranking firm turystycznych – które najbardziej lubią klienci z Niemiec?

Booking.com, Check24 Reisen i Aldi Reisen – te trzy firmy znalazły się na podium w tegorocznym rankingu firm, które w kategorii „turystyka” oferują zdaniem klientów najlepszy stosunek ceny do jakości.

Publikacja: 17.02.2022 10:43

Ranking firm turystycznych – które najbardziej lubią klienci z Niemiec?

Foto: Bloomberg

YouGov we współpracy z niemiecką gazetą „Handelsblatt” przygotował ranking marek, w którym klienci oceniali stosunek ceny do jakości oferowanych usług. Badanie było prowadzone przez cały zeszły rok i jest reprezentatywne dla dorosłej populacji Niemiec. W rankingu uwzględnione zostały firmy, których rozpoznawalność wynosi co najmniej 20 procent – w sumie 1300.

Czytaj więcej

Booking.com na pierwszych zakupach pandemicznych. Wydał 1,2 miliarda dolarów

Respondenci musieli odpowiedzieć na dwa pytania: która z marek oferuje najlepszy stosunek ceny do jakości, a która najgorszy. Badacze zwracali przy tym uwagę, że nie chodzi o firmy z najtańszymi produktami i usługami, ale o te, za które warto zapłacić. Skala ocen rozciągała się od -100 do 100 i a wyniki były sumą wszystkich pozytywnych i negatywnych not.

W rankingu ogólnym, bez podziału na branże, najlepiej wypadły Aldi (60,3 punktu), drogerie DM (57,9 punktu) i Lidl (56,5 punktu).

W pierwszej dziesiątce nie ma żadnej firmy z szeroko rozumianej branży turystycznej – pojawiają się dopiero w kategorii Transport i Turystyka. I tak wśród hoteli najwyższe oceny zebrały Motel One, NH Hotels, B&B Hotels, Best Western i Ibis.

W grupie organizatorów rejsów wycieczkowych najlepiej wypadają Hurtigruten, Aida i TUI Cruises. Pozostałe, które pojawiły się w rankingu to a-rosa, Costa, Hapag Lloyd Kreuzfahrten, MSC Kreuzfahrten, przy czym w podsumowaniu są wymieniane już tylko w porządku alfabetycznym.

Czytaj więcej

TUI w Niemczech ma markę, ale z wizerunkiem gorzej

Ta sama zasada dotyczy organizatorów i agentów turystycznych. Pierwszą piątkę stanowią (od najwyższej oceny do najniższej) Booking.com, Check24 Reisen, Aldi Reisen, Lidl Reisen, FeWo-direkt. Pozostałe biura podróży i agencyjne uwzględnione w raporcie to 1 2 Fly, ab-in-den-Urlaub.de, ADAC Reisen, Airbnb, Alltours, Ameropa (DB), berge & meer, Bucher Reisen, DER, DerTour, Expedia, Fluege.de, FTI, HolidayCheck.de, Hotel.de, HRS – Hotel Reservation Service, ITS, Jahn Reisen, lastminute.de, L‘Tur, Meier‘s Weltreisen, Momondo, Neckermann Reisen, ÖGER TOURS, Opodo, reise.com, Reisen.de, Schauinsland Reisen, SecretEscapes, Sonnenklar TV, Swoodoo, travelzoo, Tripadvisor, trivago, TUI Deutschland, TUIfly, Urlaubsguru.de, Urlaubspiraten.de i weg.de.

YouGov we współpracy z niemiecką gazetą „Handelsblatt” przygotował ranking marek, w którym klienci oceniali stosunek ceny do jakości oferowanych usług. Badanie było prowadzone przez cały zeszły rok i jest reprezentatywne dla dorosłej populacji Niemiec. W rankingu uwzględnione zostały firmy, których rozpoznawalność wynosi co najmniej 20 procent – w sumie 1300.

Respondenci musieli odpowiedzieć na dwa pytania: która z marek oferuje najlepszy stosunek ceny do jakości, a która najgorszy. Badacze zwracali przy tym uwagę, że nie chodzi o firmy z najtańszymi produktami i usługami, ale o te, za które warto zapłacić. Skala ocen rozciągała się od -100 do 100 i a wyniki były sumą wszystkich pozytywnych i negatywnych not.

Popularne Trendy
Polak na wakacjach: odwiedził Turcję, Grecję, Egipt, spał w najlepszych hotelach
Nowe Trendy
Rząd dofinansuje biednym Brytyjczykom wakacje. „Anglia dla wszystkich”
Biura Podróży
Brytyjskie rodziny doceniają wycieczki zorganizowane. Liczy się bezpieczeństwo
Biura Podróży
Traveldata: Korekta cen wakacji. Cztery kierunki w dół, jeden w górę
Linie Lotnicze
Michał Kaczmarzyk, Buzz: W wakacje samoloty będą pełne. Wzrosną ceny biletów