YouGov we współpracy z niemiecką gazetą „Handelsblatt” przygotował ranking marek, w którym klienci oceniali stosunek ceny do jakości oferowanych usług. Badanie było prowadzone przez cały zeszły rok i jest reprezentatywne dla dorosłej populacji Niemiec. W rankingu uwzględnione zostały firmy, których rozpoznawalność wynosi co najmniej 20 procent – w sumie 1300.
Czytaj więcej
Booking.com ogłosił właśnie, że dokonał pierwszego przejęcia od wybuchu pandemii covidu. Za 1,2 miliarda euro kupił platformę z miejscami w hotelach, Getaroom.
Respondenci musieli odpowiedzieć na dwa pytania: która z marek oferuje najlepszy stosunek ceny do jakości, a która najgorszy. Badacze zwracali przy tym uwagę, że nie chodzi o firmy z najtańszymi produktami i usługami, ale o te, za które warto zapłacić. Skala ocen rozciągała się od -100 do 100 i a wyniki były sumą wszystkich pozytywnych i negatywnych not.
W rankingu ogólnym, bez podziału na branże, najlepiej wypadły Aldi (60,3 punktu), drogerie DM (57,9 punktu) i Lidl (56,5 punktu).
W pierwszej dziesiątce nie ma żadnej firmy z szeroko rozumianej branży turystycznej – pojawiają się dopiero w kategorii Transport i Turystyka. I tak wśród hoteli najwyższe oceny zebrały Motel One, NH Hotels, B&B Hotels, Best Western i Ibis.