Firma badawcza Splendid Research sprawdziła na zlecenie magazynu „Horizont”, które z firm turystycznych są najbardziej znane i najwyżej oceniane przez mieszkańców Niemiec. Badanie było prowadzone w lipcu przez internet. Wzięło w nim udział tysiąc użytkowników sieci w wieku od 18 do 69 lat, była to grupa reprezentatywna dla społeczeństwa niemieckiego. Odpowiadali na pytania o znajomość i postrzeganie marek turystycznych.
W pierwszym kroku badacze sprawdzili, na ile każda z 21 marek wymienionych w badaniu, jest rozpoznawalna, w drugim etapie pytali o gotowość do skorzystania z jej usług i polecenia znajomym. Wyniki końcowe są wypadkową tych dwóch wskaźników.
Najwięcej, bo 56,5 punktu, zdobyło biuro podróży TUI, na drugim miejscu znalazła się porównywarka cen usług turystycznych Trivago (52,5 punktu), na trzecim Booking.com (51,4 punktu). Kolejne pozycje zajęły touroperator Alltours, internetowy agent turystyczny Expedia, internetowy agent turystyczny i portal oceniający Holidaycheck, internetowy agent turystyczny Ab-in-den-Urlaub, agent turystyczny Sonnenklar TV i portal oceniający i internetowy agent turystyczny Tripadvisor.
CZYTAJ TEŻ: W TUI najpopularniejsze Majorka, Kreta i Rodos
TUI kojarzy 88,6 procent Niemców. W tej kategorii na drugiej pozycji znalazł się Trivago (82,6 procent), na trzeciej Booking (51,4 procent), dalej w rankingu uplasowały się Alltours (47,4 procent), Expedia (46,8 procent), Sonnenklar TV (32,6 procent), Dertour (32,1 procent) i Tripadvisor (31 procent).