6 milionów euro pójdzie na kampanię letnią, 1,6 miliona na pozyskiwanie klientów dla austriackich miast, a 1,4 miliona na pokazanie, że Austrię świetnie odkrywa się na rowerze - podaje niemiecki portal branży turystycznej Reise vor-9.
Zgromadzenie takich pieniędzy było możliwe dzięki temu, że w 2020 roku organizacja dostała dodatkowe fundusze, a ostatnio jej budżet na ten rok został podniesiony o 4 miliony euro.
Czytaj więcej
Austria leży zbyt blisko strefy, w której toczy się wojna – uważają turyści, szczególnie ci z dalekich krajów. Dlatego na razie wstrzymują się z decyzją o przyjeździe, co mocno odczuwają hotelarze w Wiedniu i obiekty typu spa.
Jak mówi prezes Austria Werbung Lida Weddig, perspektywy na sezon letni są dobre. Potwierdzają to wyniki ankiety przeprowadzonej na czterech największych dla Austrii zagranicznych rynkach źródłowych, czyli w Niemczech, Niderlandach, Szwajcarii i Czechach. Wynika z niej, że trzy czwarte pytanych planuje wyjechać tego lata - w zeszłym roku wskaźnik ten wynosił 60 procent.
Co prawda respondenci w dalszym ciągu wskazują na wakacje nad morzem jako na najchętniej wybieraną formę wypoczynku (40 procent), ale już 31 procent mówi też o wyjazdach aktywnych, 25 procent o spędzaniu czasu na łonie natury, 22 procent chce wybrać się na odkrywanie miast, a 21 procent planuje odpoczynek nad jeziorem. Aktywne spędzanie czasu i przebywanie na łonie natury należą do najważniejszych trendów turystycznych w Niemczech, Szwajcarii i Czechach.