Bohaterem reklamówki jest ożywiona komputerowo maskotka kangura o imieniu Ruby. Reklamowe filmy będą pokazywane w ramach międzynarodowej kampanii, której celem będzie zachęcanie ludzi do odwiedzenia Australii.
W spocie przygotowanym przez polskie studio wystąpiła także aktorka Rose Byrne, która została angielskim głosem kampanii. Premiera nowego spotu miała miejsce 19 października w Nowym Jorku. Spoty pojawiły się na billboardach m.in. w Singapurze, Berlinie, Paryżu i Tokio – podaje w komunikacie prasowym Platige Image.
Czytaj więcej
Minister turystyki Izraela Yoael Razvozov wykorzystał swoje podobieństwo do aktora Daniela Craiga i wcielił się rolę Jamesa Bonda z filmu „Casino Royal” w klipie promującym kraj. Niczym tajny agent odkrywa w reklamie uroki miast, wybrzeży i pustyni.
Kampania Australijskiej Organizacji Turystycznej wzbudziła duże zainteresowanie, w ciągu pierwszych dwóch tygodni 9-minuotwy film na Youtube obejrzało prawie 20 mln osób, a łączny zasięg wszystkich wersji filmów przekroczył 100 mln widzów. Poza 9-minowym filmem powstały także 60, 30 i 15 sekundowe spoty reklamowe. Zrealizowano także dwie wersje półminutowych spotów oraz jeden 15 sekundowy dla współpracujących przy projekcie australijskich narodowych linii lotniczych Qantas Airlines.
W ramach projektu powstała także wersja reklamy na nośniki 3D DOOH. Będzie ona wyświetlana w prestiżowych miejscach jak: Godzilla w Nowym Jorku, Moxy w Los Angeles LA i K-Pop w Seulu. – Stworzenie wersji na wielkoformatowe nośniki 3D okazało się dużym wyzwaniem. Na szczęście, mając już za sobą tego typu realizacje, poradziliśmy sobie z tym – mówi cytowany w komunikacie Arek Arciszewski, vfx supervisor w Platige Image.
Choć Platige Image było przede wszystkim odpowiedzialne za komputerowe stworzenie postaci i ich animowanie. – Wspomagaliśmy też proces kreatywny części komercyjnych projektu współpracując bezpośrednio z agencją. Dbaliśmy, aby pomysły jak najlepiej wykorzystywały media, technologię, zasoby i moce twórcze wszystkich artystów zaangażowanych w ten projekt – tłumaczy Arciszewski.
Jak wyjaśnia Łukasz Dziedziński z Platige Image, 9-minutowy film wymagał od ekipy też umiejętności logistycznych. - Mieliśmy do czynienia z ponad 150 ujęciami, w tym 116 animowanymi komputerowo. Wszystkie wymagały zaplanowania odpowiedniego toru kamery, oświetlenia, renderingu, animacji 3D i kompozycji. Co z kolei za każdym razem wymagało skoordynowania działań różnych osób i akceptacji klienta. To było ogromne wyzwanie – mówi.
Czytaj więcej
Grecka Narodowa Organizacja Turystyki (GNTO) przygotowała nowy film animowany, który przedstawia kraj jako miejsce, które warto odwiedzać cały rok.
Platige
Image to studio produkcji i postprodukcji, które specjalizuje się w
grafice komputerowej, animacji 3D i efektach wizualnych na
potrzeby filmu, rozrywki i reklamy. Zespół składa się z ponad 250
profesjonalistów: reżyserów, reżyserów
kreatywnych, grafików, animatorów i producentów. Platige ma na koncie kilkaset nagród i wyróżnień, m.in. BAFTA, EFA, Goya i SIGGRAPH. Było również
nominowane do Oscarów, Złotej Palmy Festiwalu Filmowego w Cannes
oraz Złotego Lwa Festiwalu Filmowego w Wenecji.