Kangur Ruby promuje Australię. Ma w tym udział polska firma Platige Image

Platige Image, polskie studio specjalizujące się w tworzeniu grafiki komputerowej, animacji 3D i filmowych efektów specjalnych, na zlecenie Australijskiej Organizacji Turystycznej wzięła udział w przygotowaniu spotów reklamujących australijską turystykę.

Publikacja: 16.11.2022 11:07

Kangur Ruby promuje Australię. Ma w tym udział polska firma Platige Image

Foto: Platige Image

Bohaterem reklamówki jest ożywiona komputerowo maskotka kangura o imieniu Ruby. Reklamowe filmy będą pokazywane w ramach międzynarodowej kampanii, której celem będzie zachęcanie ludzi do odwiedzenia Australii.

W spocie przygotowanym przez polskie studio wystąpiła także aktorka Rose Byrne, która została angielskim głosem kampanii. Premiera nowego spotu miała miejsce 19 października w Nowym Jorku. Spoty pojawiły się na billboardach m.in. w Singapurze, Berlinie, Paryżu i Tokio – podaje w komunikacie prasowym Platige Image.

Czytaj więcej

Minister turystyki, jak James Bond. „Nazywa się Izrael. Państwo Izrael”

Kampania Australijskiej Organizacji Turystycznej wzbudziła duże zainteresowanie, w ciągu pierwszych dwóch tygodni 9-minuotwy film na Youtube obejrzało prawie 20 mln osób, a łączny zasięg wszystkich wersji filmów przekroczył 100 mln widzów. Poza 9-minowym filmem powstały także 60, 30 i 15 sekundowe spoty reklamowe. Zrealizowano także dwie wersje półminutowych spotów oraz jeden 15 sekundowy dla współpracujących przy projekcie australijskich narodowych linii lotniczych Qantas Airlines.

W ramach projektu powstała także wersja reklamy na nośniki 3D DOOH. Będzie ona wyświetlana w prestiżowych miejscach jak: Godzilla w Nowym Jorku, Moxy w Los Angeles LA i K-Pop w Seulu. – Stworzenie wersji na wielkoformatowe nośniki 3D okazało się dużym wyzwaniem. Na szczęście, mając już za sobą tego typu realizacje, poradziliśmy sobie z tym – mówi cytowany w komunikacie Arek Arciszewski, vfx supervisor w Platige Image.

Choć Platige Image było przede wszystkim odpowiedzialne za komputerowe stworzenie postaci i ich animowanie. – Wspomagaliśmy też proces kreatywny części komercyjnych projektu współpracując bezpośrednio z agencją. Dbaliśmy, aby pomysły jak najlepiej wykorzystywały media, technologię, zasoby i moce twórcze wszystkich artystów zaangażowanych w ten projekt – tłumaczy Arciszewski.

Jak wyjaśnia Łukasz Dziedziński z Platige Image, 9-minutowy film wymagał od ekipy też umiejętności logistycznych. - Mieliśmy do czynienia z ponad 150 ujęciami, w tym 116 animowanymi komputerowo. Wszystkie wymagały zaplanowania odpowiedniego toru kamery, oświetlenia, renderingu, animacji 3D i kompozycji. Co z kolei za każdym razem wymagało skoordynowania działań różnych osób i akceptacji klienta. To było ogromne wyzwanie – mówi.

Czytaj więcej

"Grecja to więcej niż widać". Czeka na turystów 365 dni w roku

Platige Image to studio produkcji i postprodukcji, które specjalizuje się w grafice komputerowej, animacji 3D i efektach wizualnych na potrzeby filmu, rozrywki i reklamy. Zespół składa się z ponad 250 profesjonalistów: reżyserów, reżyserów kreatywnych, grafików, animatorów i producentów. Platige ma na koncie kilkaset nagród i wyróżnień, m.in. BAFTA, EFA, Goya i SIGGRAPH. Było również nominowane do Oscarów, Złotej Palmy Festiwalu Filmowego w Cannes oraz Złotego Lwa Festiwalu Filmowego w Wenecji.

Bohaterem reklamówki jest ożywiona komputerowo maskotka kangura o imieniu Ruby. Reklamowe filmy będą pokazywane w ramach międzynarodowej kampanii, której celem będzie zachęcanie ludzi do odwiedzenia Australii.

W spocie przygotowanym przez polskie studio wystąpiła także aktorka Rose Byrne, która została angielskim głosem kampanii. Premiera nowego spotu miała miejsce 19 października w Nowym Jorku. Spoty pojawiły się na billboardach m.in. w Singapurze, Berlinie, Paryżu i Tokio – podaje w komunikacie prasowym Platige Image.

Pozostało 84% artykułu
Nowe Trendy
Berlin będzie się promować w Kijowie. Na początek wysyła mu autobus
Nowe Trendy
Ile trzeba wydać, żeby dobrze wypaść na zdjęciach z wakacji? Jest badanie na ten temat
Nowe Trendy
20 milionów złotych na wycieczki klasowe rozeszły się w 4 minuty
Nowe Trendy
Jak widzą Polskę belgijscy blogerzy? „Pierogi czynią świat lepszym”
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nowe Trendy
Turystyka nakręca niemiecką gospodarkę. "Wzmocni ją jedno centrum dowodzenia"