Kangur Ruby promuje Australię. Ma w tym udział polska firma Platige Image

Platige Image, polskie studio specjalizujące się w tworzeniu grafiki komputerowej, animacji 3D i filmowych efektów specjalnych, na zlecenie Australijskiej Organizacji Turystycznej wzięła udział w przygotowaniu spotów reklamujących australijską turystykę.

Publikacja: 16.11.2022 11:07

Kangur Ruby promuje Australię. Ma w tym udział polska firma Platige Image

Foto: Platige Image

Bohaterem reklamówki jest ożywiona komputerowo maskotka kangura o imieniu Ruby. Reklamowe filmy będą pokazywane w ramach międzynarodowej kampanii, której celem będzie zachęcanie ludzi do odwiedzenia Australii.

W spocie przygotowanym przez polskie studio wystąpiła także aktorka Rose Byrne, która została angielskim głosem kampanii. Premiera nowego spotu miała miejsce 19 października w Nowym Jorku. Spoty pojawiły się na billboardach m.in. w Singapurze, Berlinie, Paryżu i Tokio – podaje w komunikacie prasowym Platige Image.

Czytaj więcej

Minister turystyki, jak James Bond. „Nazywa się Izrael. Państwo Izrael”

Kampania Australijskiej Organizacji Turystycznej wzbudziła duże zainteresowanie, w ciągu pierwszych dwóch tygodni 9-minuotwy film na Youtube obejrzało prawie 20 mln osób, a łączny zasięg wszystkich wersji filmów przekroczył 100 mln widzów. Poza 9-minowym filmem powstały także 60, 30 i 15 sekundowe spoty reklamowe. Zrealizowano także dwie wersje półminutowych spotów oraz jeden 15 sekundowy dla współpracujących przy projekcie australijskich narodowych linii lotniczych Qantas Airlines.

W ramach projektu powstała także wersja reklamy na nośniki 3D DOOH. Będzie ona wyświetlana w prestiżowych miejscach jak: Godzilla w Nowym Jorku, Moxy w Los Angeles LA i K-Pop w Seulu. – Stworzenie wersji na wielkoformatowe nośniki 3D okazało się dużym wyzwaniem. Na szczęście, mając już za sobą tego typu realizacje, poradziliśmy sobie z tym – mówi cytowany w komunikacie Arek Arciszewski, vfx supervisor w Platige Image.

Choć Platige Image było przede wszystkim odpowiedzialne za komputerowe stworzenie postaci i ich animowanie. – Wspomagaliśmy też proces kreatywny części komercyjnych projektu współpracując bezpośrednio z agencją. Dbaliśmy, aby pomysły jak najlepiej wykorzystywały media, technologię, zasoby i moce twórcze wszystkich artystów zaangażowanych w ten projekt – tłumaczy Arciszewski.

Jak wyjaśnia Łukasz Dziedziński z Platige Image, 9-minutowy film wymagał od ekipy też umiejętności logistycznych. - Mieliśmy do czynienia z ponad 150 ujęciami, w tym 116 animowanymi komputerowo. Wszystkie wymagały zaplanowania odpowiedniego toru kamery, oświetlenia, renderingu, animacji 3D i kompozycji. Co z kolei za każdym razem wymagało skoordynowania działań różnych osób i akceptacji klienta. To było ogromne wyzwanie – mówi.

Czytaj więcej

"Grecja to więcej niż widać". Czeka na turystów 365 dni w roku

Platige Image to studio produkcji i postprodukcji, które specjalizuje się w grafice komputerowej, animacji 3D i efektach wizualnych na potrzeby filmu, rozrywki i reklamy. Zespół składa się z ponad 250 profesjonalistów: reżyserów, reżyserów kreatywnych, grafików, animatorów i producentów. Platige ma na koncie kilkaset nagród i wyróżnień, m.in. BAFTA, EFA, Goya i SIGGRAPH. Było również nominowane do Oscarów, Złotej Palmy Festiwalu Filmowego w Cannes oraz Złotego Lwa Festiwalu Filmowego w Wenecji.

Bohaterem reklamówki jest ożywiona komputerowo maskotka kangura o imieniu Ruby. Reklamowe filmy będą pokazywane w ramach międzynarodowej kampanii, której celem będzie zachęcanie ludzi do odwiedzenia Australii.

W spocie przygotowanym przez polskie studio wystąpiła także aktorka Rose Byrne, która została angielskim głosem kampanii. Premiera nowego spotu miała miejsce 19 października w Nowym Jorku. Spoty pojawiły się na billboardach m.in. w Singapurze, Berlinie, Paryżu i Tokio – podaje w komunikacie prasowym Platige Image.

Pozostało 84% artykułu
Nowe Trendy
Brytyjska branża turystyczna: Brakuje pracowników i zrównoważonej gospodarki
Nowe Trendy
Co piąty turysta przyjechał do Polski z zagranicy. Najwięcej z Niemiec
Nowe Trendy
Minister od turystyki, Piotr Borys, nie zostanie prezydentem
Nowe Trendy
Bruksela sprawdza, czy Google nie łamie prawa, pokazując oferty lotów
Nowe Trendy
Jaki wpływ na gospodarkę ma branża spotkań i wydarzeń? „Wyniki są imponujące”