Turyści z pokolenia Z (18-25 lat) wybierają krótkie, intensywne podróże, zazwyczaj trwające od pięciu do siedmiu dni, by doświadczyć jak najwięcej w krótkim czasie - twierdzi firma Sabre, dostawca oprogramowania i technologii dla branży turystycznej, opierając się na swoim badaniu.
„Zetki” chętnie podróżują w grupie - dla 32 procent brak towarzystwa stanowi istotny mankament wakacji.
Co ciekawe, planują podróże uważnie i pragmatycznie, szukają oszczędności jeszcze przed wylotem. Ponad 66 procent korzysta z porównywarek cen biletów, 50 procent preferuje oferty last minute, a 26 procent korzysta z modnych, chociaż cechujących się ograniczoną skutecznością, trików, takich jak zakupy w trybie incognito przeglądarki, by uniknąć wyższych cen.
- Młodsze pokolenie chętnie łączy różne narzędzia, aby obniżyć koszty podróży. Generacja wychowana w cyfrowym świecie w naturalny sposób rozumie, że platformy i aplikacje to złożone technologie, które czasem wyliczają i prezentują ceny dynamicznie. Część konsumentów podejmuje wyzwanie i stara się wygrać z systemami dynamicznie maksymalizującymi przychody. Nasze badanie wskazuje, że pokolenie zet nie wyobraża sobie planowania podróży bez sprawdzenia potencjału na oszczędności - mówi ekspert Sabre Grzegorz Surma, cytowany w komunikacie.
Czytaj więcej
40 procent Polaków szuka w sieci ofert last minute, a 30 procent stara się kupować bilety lotnicz...