Jak pisze POT w ogłoszeniu na stronie internetowej, głównym obowiązkiem dyrektorów będzie turystyczna promocja Polski na rynkach austriackim i szwajcarskim oraz japońskim i południowokoreańskim.
Od kandydatów wymaga, by mieli tytuł magistra, korzystali z pełni praw publicznych, nie byli karani, mieli co najmniej pięcioletni staż pracy w turystyce, marketingu, sprzedaży, public relations, administracji publicznej lub dyplomacji, w tym co najmniej trzyletni na stanowisku kierowniczym, mówili biegle po angielsku, niemiecku lub japońsku, mieli prawo jazdy kategorii B.
CZYTAJ TEŻ: Chopin na Festiwalu Śniegu w Sapporo
Dodatkowymi atutami będą między innymi znajomość ustawy i statutu Polskiej Organizacji Turystycznej, ustawy o usługach turystycznych, „Strategii marketingowej Polski w sektorze turystyki na lata 2012-2020”, procedur ustawy o zamówieniach publicznych, a także umiejętność organizacji kampanii promocyjnych, zarządzania projektami, personelem, pracy w zespole, nawiązywania kontaktów i radzenia sobie ze stresem.
Warunkiem udziału w konkursie jest także przedstawienie pracy pisemnej (3-5 stron) na temat „Koncepcja realizacji założeń strategicznych komunikacji marketingowej w roku 2020 na wybranym rynku”.