Dolnośląska turystyka promowana za pieniądze Google'a. 120 tysięcy dolarów

120 tysięcy dolarów to budżet na reklamę internetową, jaki pozyskała Dolnośląska Organizacja Turystyczna. - Takich pieniędzy na tę formę promocji jeszcze w 22-letniej historii naszego stowarzyszenia nie mieliśmy – mówi dyrektor biura DOT Jakub Feiga.

Publikacja: 08.03.2022 16:03

Dolnośląska turystyka promowana za pieniądze Google'a. 120 tysięcy dolarów

Foto: Dolnośląska Organizacja Turystyczna

120 tysięcy dolarów to suma grantu, jaki udało się pozyskać Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej w ramach programu Google'a. Koncern przeznacza duże sumy na wsparcie organizacji pożytku publicznego. działające non profit. Warunek – nie mogą prowadzić działalności gospodarczej, a ich aktywność ma służyć szczytnym celom. - W naszym wypadku chodzi o misję popularyzowania turystyki i krajoznawstwa, jaką jako stowarzyszenie mamy wpisaną do naszego statutu – wyjaśnia Jakub Feiga, dyrektor biura DOT.

Czytaj więcej

To był najlepszy sezon w historii dolnośląskiej turystyki. Bon jak zastrzyk

Jak mówi Feiga, możliwością pozyskania grantu zainteresował się już latem 2021 roku, kiedy kończyły się pieniądze z unijnych programów, dzięki którym regionalne i lokalne organizacje turystyczne (jedne prowadzą własną działalność gospodarczą, inne nie) zwykle mogą finansować promocję swoich miast i województw, a jednocześnie wiadomo było, że na dotacje z nowej unijnej perspektywy budżetowej trzeba będzie poczekać co najmniej kilka miesięcy.

- Przygotowaliśmy wniosek i w listopadzie 2021 roku złożyliśmy go w Google'u. Koncern sprawdził go skrupulatnie, między innymi kazał nam poprawić szybkość ładowania naszej strony internetowej dolnyslask.travel. Kiedy pokonaliśmy tę przeszkodę ocenił, że spełniamy jego kryteria i przyznał nam budżet na reklamę w sieci wyszukiwania w ramach Google Ads.

Nie bez znaczenia było też wsparcie firmy Microsoft, które udostępniło bezpłatnie DOT-owi pełen pakiet oprogramowania Office 365 i statusu „pro” w programie graficznym Canva.

Jak działa grant? - Mamy pulę 120 tysięcy dolarów na rok, podzieloną na miesięczne transze po 10 tysięcy dolarów. Nie dostajemy ich do ręki, tymi pieniędzmi możemy dysponować pozycjonując w wyszukiwarce materiały z naszej strony dolnyslask.travel. Reklamujemy na niej walory Dolnego Śląska – zabytki, szlaki, góry... Mamy pogrupowane je tematycznie: turystyka rodzinna, uzdrowiska, zamki i pałace, smaki, Wrocław, turystyka aktywna. Dzięki pieniądzom od Google'a możemy sprawić, że kiedy ktoś wpisuje w wyszukiwarce słowa klucze, na przykład „ferie na nartach”, w wynikach wyszukiwania nasza strona pojawi się na pierwszym lub jednym z pierwszych miejsc – opowiada Feiga.

Dolnośląska Organizacja Turystyczna

Żeby tak się jednak stało i odniosło pożądany skutek (zainteresowanie potencjalnego turysty przyjazdem na Dolny Śląsk) DOT musi się dobrze przygotować. - Chociaż mamy na stronie setki tekstów, piszemy specjalnie nowe, z różnych dziedzin turystyki, żeby internauta trafił na coś, co spełni jego oczekiwania. Dobieramy słowa klucze, dzięki którym algorytmy Google'a spowodują, że nasze treści będą rozpoznawane jako najtrafniejsze. Prowadzimy jednocześnie sto takich „kampanii” do różnych tematów. To wymaga sporo czasu i umiejętności, dlatego oddelegowaliśmy jednego z naszych pracowników tylko do tych zajęć. Dodatkowo konsultuje się on z firmą specjalizująca się w pozycjonowaniu stron w internecie. Od naszej aktywności zależy bowiem, czy dobrze wykorzystamy pulę przyznanych pieniędzy. Każde kliknięcie w nasz link powoduje zmniejszanie się budżetu. Wtedy widać, że mechanizm dobrze działa.

Przykładem promocji już przeprowadzonej przez DOT z wykorzystaniem Google Ads było wsparcie informacji o możliwości spędzenia ferii zimowych na Dolnym Śląsku. Po zebraniu przez pracowników biura wszelkich praktycznych wiadomości na temat nartostrad, imprez, atrakcji i tym podobnych. W DOT powstał obszerny artykuł na ten temat, do którego kierowano ruch w internecie.

- Google Ads zapewnił nam bardzo duży ruch na stronie - w dwa miesiące informacje te dotarły do 138 tysięcy osób – podkreśla Feiga.

Dolnośląska Organizacja Turystyczna

120 tysięcy dolarów to suma grantu, jaki udało się pozyskać Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej w ramach programu Google'a. Koncern przeznacza duże sumy na wsparcie organizacji pożytku publicznego. działające non profit. Warunek – nie mogą prowadzić działalności gospodarczej, a ich aktywność ma służyć szczytnym celom. - W naszym wypadku chodzi o misję popularyzowania turystyki i krajoznawstwa, jaką jako stowarzyszenie mamy wpisaną do naszego statutu – wyjaśnia Jakub Feiga, dyrektor biura DOT.

Pozostało 88% artykułu
Popularne Trendy
Hiszpania: Zapytamy mieszkańców, co myślą o turystach
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Popularne Trendy
Ekspert: Za dużo mieszkań turystycznych w Hiszpanii. To wymyka się spod kontroli
Popularne Trendy
Przybywa turystów. Najbardziej korzystają kwatery prywatne, znikają agroturystyki
Popularne Trendy
Turystyczni blogerzy stają w szranki. „Odkrywamy niezwykłe polskie miejsca”
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Popularne Trendy
Idealne wakacje Polaka? Plaża, all inclusive i animacje dla dzieci