120 tysięcy dolarów to suma grantu, jaki udało się pozyskać Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej w ramach programu Google'a. Koncern przeznacza duże sumy na wsparcie organizacji pożytku publicznego. działające non profit. Warunek – nie mogą prowadzić działalności gospodarczej, a ich aktywność ma służyć szczytnym celom. - W naszym wypadku chodzi o misję popularyzowania turystyki i krajoznawstwa, jaką jako stowarzyszenie mamy wpisaną do naszego statutu – wyjaśnia Jakub Feiga, dyrektor biura DOT.
Czytaj więcej
- Dynamicznie wyszliśmy z pandemicznej zapaści i mamy za sobą najlepszy okres w historii - mówił prezes Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej Adam Zawada na konferencji prasowej podsumowującej miniony sezon turystyczny.
Jak mówi Feiga, możliwością pozyskania grantu zainteresował się już latem 2021 roku, kiedy kończyły się pieniądze z unijnych programów, dzięki którym regionalne i lokalne organizacje turystyczne (jedne prowadzą własną działalność gospodarczą, inne nie) zwykle mogą finansować promocję swoich miast i województw, a jednocześnie wiadomo było, że na dotacje z nowej unijnej perspektywy budżetowej trzeba będzie poczekać co najmniej kilka miesięcy.
- Przygotowaliśmy wniosek i w listopadzie 2021 roku złożyliśmy go w Google'u. Koncern sprawdził go skrupulatnie, między innymi kazał nam poprawić szybkość ładowania naszej strony internetowej dolnyslask.travel. Kiedy pokonaliśmy tę przeszkodę ocenił, że spełniamy jego kryteria i przyznał nam budżet na reklamę w sieci wyszukiwania w ramach Google Ads.
Nie bez znaczenia było też wsparcie firmy Microsoft, które udostępniło bezpłatnie DOT-owi pełen pakiet oprogramowania Office 365 i statusu „pro” w programie graficznym Canva.