Uroczysta gala z okazji 15-lecia powstania Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, jaka odbyła się w poniedziałek, 24 października, zgromadziła setki gości - członków MROT, przedstawicieli samorządów, organizacji pozarządowych, instytucji kultury i partnerów, z którymi organizacja współpracuje na co dzień.

Prezes MROT Izabela Stelmańska podsumowała 15 lat działalności organizacji. Wśród najważniejszych wymieniła akcję „Moda na Mazowsze”. Zwróciła uwagę, że działania w internecie spowodowały, iż informacja o walorach i atrakcjach turystycznych regionu dociera łącznie do 6 milionów osób, a media społecznościowe obserwuje codziennie kilkaset tysięcy.

Podkreśliła rolę MROT jako platformy współpracy dla wszystkich zainteresowanych podmiotów z rynku turystycznego Mazowsza, która prowadzi promocję przez udział w imprezach plenerowych, targach i innych wydarzeniach, szkolenia dla członków i doradztwo. Kładzie nacisk na rozwój Mazowieckiego Systemu Informacji Turystycznej. W ramach reagowania na nowe trendy w turystyce MROT uczestniczy w międzynarodowym projekcie włączania zrównoważonej turystyki do programów nauczania w szkołach zawodowych i wprowadzaniu zrównoważonej turystyki na obszarach wiejskich. W pandemii zorganizował własne studio telewizyjne, w którym nagrywa wywiady z członkami i ekspertami, prezentuje ciekawe wydarzenia i realizuje konferencje on-line.

Podsumowując działalność stowarzyszenia Stelmańska podkreśliła, że na potencjał MROT składa się potencjał wszystkich jego członków, których jest obecnie 129 i stabilność finansowa, a tę gwarantuje wsparcie samorządu województwa, dzięki któremu budżet MROT wynosi obecnie ponad 3,6 miliona złotych (jeden z największych wśród regionalnych organizacji turystycznych w całym kraju).

Wystąpienie prezes było okazją do zaprezentowania nowego logo MROT, „wyrażającego otwartość na świat, nowe wyzwania i ludzi, którzy są największą wartością organizacji”.

Wśród najważniejszych planów na przyszłość Izabela Stelmańska wymieniła: nowy oficjalny portal turystyczny województwa mazowieckiego, projekt Laboratorium Inicjatyw Turystycznych i silniejsze wsparcie rozwoju mazowieckich marek turystycznych, a także informacji turystycznej.