Reklama
Rozwiń

MSiT: Prawie 13 mln złotych na marki turystyczne, agroturystykę i szkolenia kadr

Ponad 230 organizacji ubiegało się o dotację na zadania z zakresu turystyki w konkursie Ministerstwa Sportu i Turystyki. 12,6 miliona złotych resort rozdzielił między 86 z nich.

Publikacja: 19.04.2023 11:33

MSiT: Prawie 13 mln złotych na marki turystyczne, agroturystykę i szkolenia kadr

Foto: Polska.travel

Ministerstwo Sportu i Turystyki ogłosiło wyniki konkursu na dofinansowanie realizacji zadań publicznych z zakresu turystyki w 2023 roku. Na ten cel przeznaczyło łącznie 12,6 miliona złotych. To wyjątkowo duża pula pieniędzy, w poprzednich latach dofinansowanie nie przekraczało bowiem 3 milionów złotych.

Resort wskazał sześć priorytetów merytorycznych, w ramach których podmioty mogły starać się o dofinansowanie: działania na rzecz rozwoju i promocji turystyki wiejskiej, wzmocnienie instytucjonalne i promocyjne regionów turystycznych i turystycznych marek terytorialnych, podnoszenie jakości i kompetencji kadr zawodowych i społecznych w turystyce w zakresie poprawy świadczonych usług, badania w turystyce, innowacyjność w turystyce na rzecz rozwoju turystyki i zwiększenie bezpieczeństwa turystów.

O ministerialne wsparcie mogły ubiegać się podmioty zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym lub ewidencji stowarzyszeń zwykłych i działające od co najmniej roku, których jednym z celów lub zadań statutowych jest działalność turystyczna (m.in. w zakresie ekoturystyki, agroturystyki, przewodnictwa i pilotażu, rekreacji, wypoczynku, hotelarstwa) lub krajoznawcza.

Czytaj więcej

Poland Soul Travel - polskie regiony w wersji „slow” dla Austriaków i Szwajcarów

Napłynęło w sumie 231 zgłoszeń. 55 zostało odrzuconych z przyczyn formalnych, 90 nie zakwalifikowało się do realizacji zadania publicznego, a 86 uzyskało dotację.

Największą, bo po 360 tysięcy złotych, MSiT przyznało Fundacji Gateway 4.0 na projekt „Zielona energia dla turystyki” oraz Towarzystwu Gimnastycznemu „Sokół” Gniazdo w Zakopanem na projekt „Aktywne Podhale”.

Kolejni na liście najhojniej wspartych to Starosądecka Fundacja Kultury z projektem „Wzmocnienie marek turystycznych i produktów sieciujących w Dolinie Popradu” (300 tysięcy złotych), Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego i projekt „Świętokrzyskie w rytmie slow, czyli cykl działań promocyjnych na rzecz rozwoju turystyki wiejskiej i agroturystyki w postpandemicznej rzeczywistości województwa świętokrzyskiego”, Lokalna Grupa Działania Kanał Augustowski i projekt „Promocja terenów wiejskich leżących przy szlaku Aktywnej Turystyki Wodnej” (po 290 tysięcy złotych), Polska Fundacja Rozwoju Kajakarstwa i projekt „Innowacyjna forma popularyzacji kajakarstwa turystycznego w Polsce” (280 tysięcy złotych).

Po 270 tysięcy złotych dostaną Tarnowska Organizacja Turystyczna i projekt „EnoTarnowskie dla smakoszy”, Lokalna Organizacja Turystyczna „LOT nad Bugiem” i projekt „Nowoczesny i zrównoważony rozwój turystyki wiejskiej na Podlasiu Nadbużańskim oparty na potencjale przyrodniczym i kulturalnym” oraz Turystyczna Organizacja Otwarta i projekt „Innowacyjność w turystyce na rzecz rozwoju turystyki, w tym w szczególności: wspieranie współpracy poprzez wykorzystanie narzędzi informatycznych i cyfrowych, wzmocnienie kompetencji technologicznych przedsiębiorców turystycznych i rozwój cyfrowej dostępności oferowanych usług, aktualizacja i modernizacja narzędzi online służących promocji i informacji turystycznej, innowacyjność procesów, usług, produktów turystycznych oraz innowacje organizacyjne”.

Pieniądze dostaną też inne czołowe organizacje branży turystycznej: Polska Izba Turystyki, która zgłosiła projekt „Bezpieczny wypoczynek dzieci i młodzieży” (206,5 tysiąca złotych), Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych na projekt „Stworzenie systemu informatycznego CRM dla agentów turystycznych zrzeszonych w OSAT” (200 tysięcy złotych) i Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego na organizację konferencji „Podnoszenie poziomu obsługi turystów jako główny czynnik dostosowania się do zmian na rynku usług turystycznych oraz zmian oczekiwań turystów” wraz z analizą potrzeb szkoleniowych kadry nauczycielskiej sektora usług hotelowych (218,9 tysiąca złotych).

Najmniejszą dotację, 49,5 tysiąca złotych, dostało Stowarzyszenie Kulturalno-Oświatowe im. Adolfa Hyły na projekt „Bezpieczni i rozważni w Tatrach”.

Ministerstwo Sportu i Turystyki ogłosiło wyniki konkursu na dofinansowanie realizacji zadań publicznych z zakresu turystyki w 2023 roku. Na ten cel przeznaczyło łącznie 12,6 miliona złotych. To wyjątkowo duża pula pieniędzy, w poprzednich latach dofinansowanie nie przekraczało bowiem 3 milionów złotych.

Resort wskazał sześć priorytetów merytorycznych, w ramach których podmioty mogły starać się o dofinansowanie: działania na rzecz rozwoju i promocji turystyki wiejskiej, wzmocnienie instytucjonalne i promocyjne regionów turystycznych i turystycznych marek terytorialnych, podnoszenie jakości i kompetencji kadr zawodowych i społecznych w turystyce w zakresie poprawy świadczonych usług, badania w turystyce, innowacyjność w turystyce na rzecz rozwoju turystyki i zwiększenie bezpieczeństwa turystów.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Popularne Trendy
Hiszpańska turystyka na drodze do kolejnego rekordu. Na celowniku 100 milionów gości
Popularne Trendy
Barcelona stawia na kulturalnych turystów. „Nie ilość, ale jakość”
Popularne Trendy
Relaks nad morzem, gwarancja dobrej pogody, wygoda all inclusive - Polacy planują wakacje
Popularne Trendy
Na wycieczkę do sąsiadów - Słowackie regiony przygraniczne oferują unikatowe miejsca