Każdy grecki region, miasto, wyspa i miasteczko znajdzie się w smartfonie turysty

Grecja przygotowuje cyfrową mapę turystyczną kraju. Pokaże „każdy region, miasto, wyspę i miasteczko” - zapowiada minister turystyki.

Publikacja: 18.01.2024 00:55

Każdy grecki region, miasto, wyspa i miasteczko znajdzie się w smartfonie turysty

Foto: Aleksander Kramarz

Minister turystyki Olga Kefalogianni podczas posiedzenia zarządu Greckiej Narodowej Organizacji Turystyki (GNTO) na początku tego tygodnia, przedstawiając strategię marketingową ministerstwa turystyki na rok 2024, powiedziała, że z funduszu na rzecz odporności rząd zamierza przeprowadzić cyfrową transformację GNTO i wprowadzić narzędzia, które można wykorzystać do promocji Grecji i jej produktów turystycznych.

Cyfrowa Grecja ma przyciągnąć turystów

Najważniejsze z nich to cyfrowa mapa turystyczna, która pokaże każdy region, miasto, wyspę i miasteczko, unikatowe cechy, punkty orientacyjne, miejsca i lokalne produkty spożywcze – relacjonuje portal Greek Travel Pages.

Inne działania zaplanowane na 2024 r. obejmują ulepszone szkolenia dla specjalistów z turystyki zatrudnionych w GNTO lub w lokalnych organizacjach zajmujących się rozwojem turystyki, którzy będą odpowiedzialni za aktualizację mapy.

Kefalogianni zapowiedziała też wykorzystanie sztucznej inteligencji do opracowania witryny na podstawie Visitgreece.gr i aplikacji oferującej informacje turystyczne w czasie rzeczywistym.

Fundusze unijne i krajowe zostaną również przeznaczone na wzbogacanie i dywersyfikację produktów turystycznych, a także promocję ofert turystycznych o szczególnym znaczeniu w nowych segmentach rynku.

Zostaną utworzone nowe platformy (strony) internetowe służące promowaniu określonych produktów turystycznych, takich jak nurkowanie czy turystyka górska. Dodatkowo ukierunkowane działania marketingowe zostaną zaprojektowane z myślą o turystyce górskiej, nurkowej i agroturystyce.

Zeszły rok był dla Grecji rekordowy pod względem liczby przyjazdów i wielkości przychodów. Udało się pobić rekord z 2019 roku - rząd szacuje, że przychody z sektora wyniosą 20 miliardów euro- rok temu było to 17,7 miliarda, poprzedni rekord padł w 2019 roku- wówczas wpływy do budżetu wyniosły 18,27 miliarda euro. Z kolei liczba gości przekroczy 30 milionów.

Sezonowość w turystyce — to trzeba zmienić

Żeby bieżący rok przyniósł jeszcze lepsze wyniki, resort planuje zrealizować szereg działań marketingowych. Będą one ukierunkowane między innymi na zniwelowanie problemu sezonowości. Tu kluczowa ma być dywersyfikacja produktu turystycznego. Ministerstwo będzie wykorzystywać fundusze unijne - chodzi między innymi o ugruntowanie pozycji Grecji jako najważniejszego kierunku turystycznego poprzez poprawienie wizerunku kraju na arenie międzynarodowej.

Resort chce też pracować nad wzmocnieniem tradycyjnych rynków źródłowych i dotarciem do nowych. By to osiągnąć, promocja musi w takim samym stopniu obejmować wszystkie regiony turystyczne kraju. Kefalogianni dodaje też, że znacząca część funduszy zostanie przeznaczona na dygitalizację GNTO oraz na stworzenie cyfrowej mapy prezentującej ofertę turystyczną wszystkich miejsc w kraju.

Autopromocja
energia.rp.pl

Pogłębiona wiedza
o rynku paliw

SPRAWDŹ

Minister określiła też priorytetowe działania marketingowe na rok 2024. Zakładają one, że 60 procent z nich poświęcone będzie specjalnym formom turystyki, między innymi aktywnej, gwarantującej niezwykłe doznania. Kraj będzie wykorzystywał kolejne kanały komunikacji - mowa chociażby o zwiększeniu zasięgu promocji realizowanej przez TikToka. W tym roku większy nacisk zostanie położony na promocję regionów, które w zeszłym zostały dotknięte pożarami (Ewros i Rodos) oraz powodziami (Tesalia). Resort chce też jeszcze bardziej pobudzić turystykę krajową, promować Grecję jako atrakcyjne miejsce dla osób, które mogą pracować zdalnie, większy nacisk ma być położony również na wykorzystanie serwisu visitgreece.gr i aplikacji VisitGreece.

Minister turystyki Olga Kefalogianni podczas posiedzenia zarządu Greckiej Narodowej Organizacji Turystyki (GNTO) na początku tego tygodnia, przedstawiając strategię marketingową ministerstwa turystyki na rok 2024, powiedziała, że z funduszu na rzecz odporności rząd zamierza przeprowadzić cyfrową transformację GNTO i wprowadzić narzędzia, które można wykorzystać do promocji Grecji i jej produktów turystycznych.

Cyfrowa Grecja ma przyciągnąć turystów

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Popularne Trendy
Europejczycy rzucili się na wakacje w Turcji. Szczególnie jedna nacja
Popularne Trendy
Grecja podwoi turystykę biznesową. „Potrzebujemy narodowego biura kongresowego”
Popularne Trendy
Hiszpańskie wybrzeża zarabiają na turystyce najwięcej, ale potrzebują strategii
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Popularne Trendy
Coraz więcej fałszywych recenzji hoteli w sieci. Popularna platforma wytropiła 2,7 miliona