Minister turystyki Olga Kefalogianni podczas posiedzenia zarządu Greckiej Narodowej Organizacji Turystyki (GNTO) na początku tego tygodnia, przedstawiając strategię marketingową ministerstwa turystyki na rok 2024, powiedziała, że z funduszu na rzecz odporności rząd zamierza przeprowadzić cyfrową transformację GNTO i wprowadzić narzędzia, które można wykorzystać do promocji Grecji i jej produktów turystycznych.
Cyfrowa Grecja ma przyciągnąć turystów
Najważniejsze z nich to cyfrowa mapa turystyczna, która pokaże każdy region, miasto, wyspę i miasteczko, unikatowe cechy, punkty orientacyjne, miejsca i lokalne produkty spożywcze – relacjonuje portal Greek Travel Pages.
Inne działania zaplanowane na 2024 r. obejmują ulepszone szkolenia dla specjalistów z turystyki zatrudnionych w GNTO lub w lokalnych organizacjach zajmujących się rozwojem turystyki, którzy będą odpowiedzialni za aktualizację mapy.
Kefalogianni zapowiedziała też wykorzystanie sztucznej inteligencji do opracowania witryny na podstawie Visitgreece.gr i aplikacji oferującej informacje turystyczne w czasie rzeczywistym.
Fundusze unijne i krajowe zostaną również przeznaczone na wzbogacanie i dywersyfikację produktów turystycznych, a także promocję ofert turystycznych o szczególnym znaczeniu w nowych segmentach rynku.