Rainbow: Polska turystyka zasługuje na duże targi. A my chcemy być ich częścią

- Polski rynek turystyki wyjazdowej zajmuje ważne miejsce na mapie świata. Taki rynek powinien mieć jedną, dużą, renomowaną imprezę targową. Chcemy swoją obecnością na targach ITTF budować ich rangę - mówi prezes biura podróży Rainbow Maciej Szczechura.

Publikacja: 07.10.2024 02:15

Prezes biura podróży Rainbow Maciej Szczechura jest przekonany, że targi ITTF to wizytówka polskiej

Prezes biura podróży Rainbow Maciej Szczechura jest przekonany, że targi ITTF to wizytówka polskiej branży turystyki wyjazdowej

Foto: Filip Frydrykiewicz

Drugie Międzynarodowe Targi Turystyczne w Warszawie, ITTF Warsaw, odbędą się w ostatni weekend listopada, od 21 do 23 listopada w Pałacu Kultury i Nauki. Ich organizatorami są Międzynarodowe Targi Poznańskie i Polska Izba Turystyki. Pierwszy dzień i część drugiego organizatorzy planują poświęcić na spotkania samej branży turystycznej. Pozostały czas wypełnią wizyty wszystkich zainteresowanych.

Czytaj więcej

Bułgaria krajem partnerskim największych w Polsce targów turystycznych

Obecność na targach zapowiedziały największe biura podróży (Itaka, Rainbow, Coral Travel, Sun & Fun), liczne kraje (między innymi Polska, Turcja, Grecja, Bułgaria, Chorwacja, Tunezja, Słowacja, Malezja, Mołdawia, Malta, Kuba), regiony (Małopolska, Mazowsze, Lubelszczyzna), miasta, uzdrowiska, atrakcje turystyczne. Krajem partnerskim wydarzenia jest Bułgaria, a serwis Turystyka.rp.pl jest jego partnerem medialnym.

Czego oczekują uczestnicy targów ITTF i co sami na nich zaprezentują? - o to pytamy przedstawicieli firm i instytucji, które będą się wystawiać.

Maciej Szczechura, prezes biura podróży Rainbow

- Polski rynek turystyki wyjazdowej niezmiernie w ostatnich latach urósł, przewyższając nawet dwa razy wartości sprzed pandemii. Świetnie się rozwija, a to oznacza, że rośnie jego znaczenie na świecie, stajemy się coraz atrakcyjniejszym partnerem dla firm o charakterze destination managment company, przyjmujących turystów, i dla organizacji promujących poszczególne regiony.

Taki rynek, jak nasz, powinien mieć jedną, dużą, renomowaną imprezę targowo-turystyczną. Niewątpliwie Międzynarodowe Targi Turystyczne w Warszawie, ITTF, odbywające się w Pałacu Kultury i Nauki, a więc w sercu stolicy, są wiodącą imprezą w tej dziedzinie. Rainbow zdecydował, że chciałby być częścią tego wydarzenia, nie tylko dla interesu własnego, ale żeby wzmacniać pozycję całego kraju na mapie turystycznej świata.

Czytaj więcej

Rainbow: Więcej Hiszpanii, Grecji, Tunezji i Malty na lato 2025

W naszej części Europy Polska wiedzie prym w turystyce, ze swoim 37-milionowym rynkiem - zarówno, jeśli chodzi o wyjazdy na zagraniczny wypoczynek, jak i o goszczenie turystów zagranicznych u siebie.

Zamierzamy wykorzystać najbliższe targi ITTF na kilka sposobów. Po pierwsze do spotkań z naszymi partnerami zagranicznymi, pod drugie do spotkań z polskimi agentami, naszymi sprzedawcami, a po trzecie - do zaprezentowania się polskim klientom, poszukującym organizatora najbliższych podróży.

Jeśli chodzi o ten pierwszy aspekt, to nasz dział contractingu ma już umówione spotkania z hotelarzami - z Ameryki Południowej, Bałkanów i Turcji.

Z agentami mamy w roku wiele spotkań, ale nigdy dosyć takich kontaktów. Tym bardziej, że z praktyki wiemy, że zawsze okazje do spotkań są chętnie wykorzystywane, a często rozmowy kończą się pozyskaniem nowych partnerów.

Będziemy też chcieli zaprezentować się naszym klientom, jeśli będą chcieli się czegoś więcej dowiedzieć o nas i o naszych produktach. Naszą wizytówką podczas targów będą animatorzy z Figloklubów, którzy będą zabawiać dzieci. Na pewno podniesie to atrakcyjność naszej oferty dla odwiedzających i potencjalnych klientów.

Warto pamiętać, że nasze biuro podróży prowadzi od lat rodzaj szkoły dla animatorów i rezydentów - Akademię Rainbow. Do nowych zawodów przygotowują się w niej zarówno przyszli animatorzy i rezydenci samego Rainbow, jak i osoby, które chcą pracować w tych zawodach w innych biurach podróży.Jeśli ktoś chce zdobyć dodatkowe umiejętności, wejść do zawodu lub choćby w sezonie popracować w nowej roli, ma taką możliwość.

Korzystają z tego młodzi ludzie po szkołach średnich i po studiach, związanych z kierunkami turystycznymi, chociaż nie tylko, korzystają z tego. Pracy w turystyce nie brakuje, w tej chwil właściwie każda para rąk znajdzie zatrudnienie. Turystyka rozwija się dynamicznie i ciągle ma przyszłość.

Czytaj więcej

Nowa gwarancja dla biura podróży Rainbow - 380 milionów złotych

Targi, jak słyszę będą zresztą pełne wystawców z różnych stron kraju i świata, liczymy więc też na spontaniczne kontakty - każdy będzie mógł nas odwiedzić, przedstawić się, zaprezentować swoją ofertę. My również chętnie przyjrzymy się innym wystawcom. Takie kontakty zwykle są okazją do poznawania nowych trendów, pomysłów, rozwiązań w naszym dynamicznie rozwijającym się turystycznym rynku.

Materiał powstał przy współpracy z organizatorem targów, Grupą MTP.

Drugie Międzynarodowe Targi Turystyczne w Warszawie, ITTF Warsaw, odbędą się w ostatni weekend listopada, od 21 do 23 listopada w Pałacu Kultury i Nauki. Ich organizatorami są Międzynarodowe Targi Poznańskie i Polska Izba Turystyki. Pierwszy dzień i część drugiego organizatorzy planują poświęcić na spotkania samej branży turystycznej. Pozostały czas wypełnią wizyty wszystkich zainteresowanych.

Obecność na targach zapowiedziały największe biura podróży (Itaka, Rainbow, Coral Travel, Sun & Fun), liczne kraje (między innymi Polska, Turcja, Grecja, Bułgaria, Chorwacja, Tunezja, Słowacja, Malezja, Mołdawia, Malta, Kuba), regiony (Małopolska, Mazowsze, Lubelszczyzna), miasta, uzdrowiska, atrakcje turystyczne. Krajem partnerskim wydarzenia jest Bułgaria, a serwis Turystyka.rp.pl jest jego partnerem medialnym.

Pozostało 86% artykułu
Popularne Trendy
Trzy dni święta turystyki w Poznaniu - trzy Salony, pięciuset wystawców
Popularne Trendy
Turcja zaprasza Polaków poza kurorty. „Na odkrycie czekają zabytki, kultura, gastronomia”
Popularne Trendy
Polskie miasta czekają na głosy w konkursie na najlepszy film turystyczny świata
Popularne Trendy
Grecja: Mieszkania dla turystów tak, ale nie za wszelką cenę
Popularne Trendy
Rząd Niemiec: Za dużo wydajemy na promocję. Posłowie: Nie oszczędzać na turystyce