Niemcy zadowoleni z sezonu letniego. "Rośnie marka naszego kraju"

Od czerwca do sierpnia ruch turystów odwiedzających Niemcy wzrósł o 8,1 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Pomogły w tym mistrzostwa Europy w piłce nożnej.

Publikacja: 23.10.2024 14:51

Już tylko 2 procent brakuje Niemcom do rekordowego raoku 2019, jeśli chodzi o liczbę zagranicznych g

Już tylko 2 procent brakuje Niemcom do rekordowego raoku 2019, jeśli chodzi o liczbę zagranicznych gości

Foto: Deutsche Zentrale für Tourismus

Według wstępnych informacji Federalnego Urzędu Statystycznego, liczba noclegów gości zagranicznych wzrosła w sierpniu Niemczech o 5,7 procent do 10,1 miliona, w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. W głównych miesiącach urlopowych, od czerwca do sierpnia, turystyka przyjazdowa wzrosła łącznie o 8,1 procent. Oznacza to, że ruch z rekordowego dotąd roku 2019 udało się odtworzyć w 98 procentach – podaje Niemiecka Centrala Turystyki (DZT).

Czytaj więcej

Wirtualna Emma doradzi turystom podróżującym po Niemczech

Do Niemiec przyjechało już prawie 100 procent turystów sprzed pandemii

Pozostałe wskaźniki także potwierdzają utrzymującą się tendencję wzrostową: według badań MKG Consulting obłożenie hoteli w sierpniu wyniosło 68,4 procent, czyli było o 2,4 punktu procentowego wyższe niż w roku poprzednim. Jeśli chodzi o ruch lotniczy, to Forward Keys odnotował w sierpniu 15,2 procentowy wzrost liczby przylotów międzynarodowych do Niemiec. A jak wynika z analizy Mastercard, wydatki turystów zagranicznych na konsumpcję w Niemczech były wyższe, i to nie tylko w trakcie UEFA EURO 2024, ale także do końca sierpnia – czytamy w komunikacie.

Pozytywny trend dla niemieckiej turystyki przyjazdowej potwierdza także międzynarodowa branża turystyczna: w panelu ekspertów branżowych DZT Travel Industry Expert Panel (TIEP) – kwartalnym badaniu ponad 250 międzynarodowych touroperatorów oferujących programy do Niemiec – odsetek prezesów i kluczowych klientów, którzy pozytywnie oceniają swoją obecną sytuację biznesową w odniesieniu do Niemiec, wzrósł w trzecim kwartale 2024 roku do 57 procent, czyli o 10 punktów procentowych.

Prezes DZT Petra Hedorfer, komentując te wyniki stwierdziła, że „Popyt w sezonie turystycznym – wspierany przez duże wydarzenia, takie jak UEFA EURO 2024 i występy międzynarodowych gwiazd tego lata – był wyjątkowo duży, co odzwierciedla atrakcyjność marki turystycznej Niemiec”.

Najwyższa pozycja Niemiec w międzynarodowym rankingu wizerunku marki

- Pozytywne wartości naszej marki z badania Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) 2024 tworzą solidną podstawę dla dalszego jakościowego wzrostu. To odzwierciedla również postrzeganie w międzynarodowej branży turystycznej. Widzimy także, że branża turystyczna jest niezwykle wrażliwa na ogólne warunki panujące w Niemczech. Szczególnie odwoływane połączenia lotnicze, a także rosnące koszty energii, stanowią ryzyko dla konkurencyjności Niemiec jako celu podróży – dodaje, nawiązując do redukowania przez Lufthansę i inne linie lotnicze połączeń z niemieckich miast w reakcji na wysokie koszty korzystania z lotnisk.

W Anholt Nation Brands Index 2024 Niemcy prowadzą w rankingu 26 badanych krajów europejskich. W światowym porównaniu 50. wiodących gospodarczo krajów utrzymują drugie, podobnie jak rok wcześniej, miejsce - po Japonii, a przed Włochami. NBI odnotował szczególny wzrost postrzegania marki w segmencie „zabytki”. W aspekcie „ludzie” wizerunek Niemiec poprawia się drugi raz z rzędu - z 11. miejsca w 2022 roku, przez 9. miejsce w 2023 roku, do 8. miejsca w aktualnym rankingu.

Według wstępnych informacji Federalnego Urzędu Statystycznego, liczba noclegów gości zagranicznych wzrosła w sierpniu Niemczech o 5,7 procent do 10,1 miliona, w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. W głównych miesiącach urlopowych, od czerwca do sierpnia, turystyka przyjazdowa wzrosła łącznie o 8,1 procent. Oznacza to, że ruch z rekordowego dotąd roku 2019 udało się odtworzyć w 98 procentach – podaje Niemiecka Centrala Turystyki (DZT).

Do Niemiec przyjechało już prawie 100 procent turystów sprzed pandemii

Pozostało 84% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Popularne Trendy
Więcej turystów w Grecji, ale mniej pieniędzy. Przedsiębiorcy rozczarowani
Popularne Trendy
Oferta zimowa Join Up!
Popularne Trendy
Fourat Haddad, GTS Poland: Dzięki targom ITTF Warsaw mamy sukces
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Popularne Trendy
Wynajmowanie mieszkań turystom w Grecji kwitnie. Państwo też na tym korzysta
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje