Według wstępnych informacji Federalnego Urzędu Statystycznego, liczba noclegów gości zagranicznych wzrosła w sierpniu Niemczech o 5,7 procent do 10,1 miliona, w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. W głównych miesiącach urlopowych, od czerwca do sierpnia, turystyka przyjazdowa wzrosła łącznie o 8,1 procent. Oznacza to, że ruch z rekordowego dotąd roku 2019 udało się odtworzyć w 98 procentach – podaje Niemiecka Centrala Turystyki (DZT).
Czytaj więcej
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) przedstawiła Emmę – wirtualną influencerkę wykreowaną przez sztuczną inteligencję. Emma ma być kluczowym elementem jej strategii komunikacji internetowej.
Do Niemiec przyjechało już prawie 100 procent turystów sprzed pandemii
Pozostałe wskaźniki także potwierdzają utrzymującą się tendencję wzrostową: według badań MKG Consulting obłożenie hoteli w sierpniu wyniosło 68,4 procent, czyli było o 2,4 punktu procentowego wyższe niż w roku poprzednim. Jeśli chodzi o ruch lotniczy, to Forward Keys odnotował w sierpniu 15,2 procentowy wzrost liczby przylotów międzynarodowych do Niemiec. A jak wynika z analizy Mastercard, wydatki turystów zagranicznych na konsumpcję w Niemczech były wyższe, i to nie tylko w trakcie UEFA EURO 2024, ale także do końca sierpnia – czytamy w komunikacie.
Pozytywny trend dla niemieckiej turystyki przyjazdowej potwierdza także międzynarodowa branża turystyczna: w panelu ekspertów branżowych DZT Travel Industry Expert Panel (TIEP) – kwartalnym badaniu ponad 250 międzynarodowych touroperatorów oferujących programy do Niemiec – odsetek prezesów i kluczowych klientów, którzy pozytywnie oceniają swoją obecną sytuację biznesową w odniesieniu do Niemiec, wzrósł w trzecim kwartale 2024 roku do 57 procent, czyli o 10 punktów procentowych.
Prezes DZT Petra Hedorfer, komentując te wyniki stwierdziła, że „Popyt w sezonie turystycznym – wspierany przez duże wydarzenia, takie jak UEFA EURO 2024 i występy międzynarodowych gwiazd tego lata – był wyjątkowo duży, co odzwierciedla atrakcyjność marki turystycznej Niemiec”.