Jak podaje w komunikacie Polskiej Izby Turystyki jej sekretarz generalny Paweł Radoliński, władze organizacji zdecydowały się na ten ruch ze względu na „dynamiczny rozwój działalności Polskiej Izby Turystyki oraz coraz szersze spektrum podejmowanych przez nas inicjatyw". Wcześniej, przez ostatnie pięć lat, PIT obywał się bez rzecznika lub incydentalnie pełnienia tej funkcji podejmował się prezes Paweł Niewiadomski.
Czytaj więcej
Potwierdziły się nasze informacje, że rzecznikiem Polskiej Izby Turystyki zostanie Ewa Kubaczyk, dotychczasowa redaktor „Wiadomości Turystycznych”
Polska Izba Turystyki: Musimy kontaktować się z mediami i instytucjami profesjonalnie
"W ostatnich latach Izba angażuje się w liczne projekty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w turystyce, aktywizacji osób wykluczonych społecznie, jak również intensyfikuje współpracę międzynarodową, m.in. w ramach ECTAA (Europejskiej Organizacji Związków Agentów Turystycznych i Biur Podróży Unii Europejskiej, The European Travel Agents and Tour Operators Associations - red.). Każde z tych działań wymaga profesjonalnej, spójnej i szybko reagującej komunikacji z otoczeniem" - czytamy w komunikacie.
PIT powołuje się też na to, że jest współorganizatorem międzynarodowych targów turystycznych w Warszawie, ITTF, i na "coraz bliższe relacje z ambasadami" i stałą współpracę z Ministerstwem Sportu i Turystyki, Ministerstwem Rozwoju i Technologii, Ministerstwem Spraw Zagranicznych, Polską Organizacją Turystyczną i "szeregiem innych instytucji w kraju i za granicą". W tej sytuacji - pisze Radoliński - odpowiedzialna, transparentna i profesjonalna komunikacja nabiera kluczowego znaczenia.
Jak zapewnia Radoliński, doświadczenie Turosieńskiej, znajomość branży i zaangażowanie w rozwój turystyki w Polsce gwarantują najwyższą jakość współpracy z mediami i partnerami zewnętrznymi. Ma ona dbać, by "komunikacja Izby była spójna, przejrzysta i odpowiadała na oczekiwania środowiska turystycznego oraz opinii publicznej”.