Minister Calenda w rozmowie z dziennikarzami „La Repubblica” stwierdził, że z trzech wstępnych ofert na włoską linię: Lufthansy, easyJeta i Wizz Aira, zainteresowanego tylko krótkimi lotami, oferta niemiecka „jest obiektywnie najbardziej obiecująca przede wszystkim pod względem szlaków i personelu”.
– Zamierzam zasugerować rządowi podjęcie negocjacji z potencjalnymi nabywcami, poprawić później ich propozycje i szybko zakończyć rozmowy. Linia była dobrze zarządzana (przez trzech administratorów mianowanych przez rząd – red.), ale jej stan nadal jest kruchy – stwierdził minister.
Jego zdaniem możliwe jest wypracowanie rozwiązania, które nie biedzie już obciążać budżetu. „Potrzeba jednak powołania nowego rządu, bo inaczej inwestorzy nie kupią Alitalii” – dodał Calenda
16 kwietnia minister pracy rozpoczął z zarządcami i związkami zawodowymi Alitalii rozmowy o przedłużeniu systemu rządowych zasiłków dla pracowników przewoźnika. Oficjalnie wygasa on 30 kwietnia.