Zgodnie z przedstawionym planem, który przez sześć tygodni będzie poddawany konsultacjom społecznym, z ruchu kołowego wyłączony zostanie odcinek pomiędzy ulicą Oxford Circus a skrzyżowaniem Oxford Street i Orchard Street. To jeden z najbardziej znanych ciągów handlowych na świecie, na którym znajdują się sklepy m.in. dwóch polskich marek – Reserved i Inglot.
Londyński ratusz podkreślił, że dzięki tzw. pedestrianizacji (stosowaniu rozwiązań promujących ruch pieszy) tego obszaru powstanie „najlepsze na świecie miejsce do robienia zakupów”, które będzie mogło rywalizować z bulwarami Paryża i ulicami Nowego Jorku, a jednocześnie przybędzie przestrzeni przeznaczonej na instalacje kulturalne. Wykluczenie ruchu pojazdów w tym miejscu ma też obniżyć poziom hałasu i zanieczyszczenia powietrza.
Zgodnie z planem proces ten miałby się zakończyć w grudniu 2018 roku, kiedy uruchomiona zostanie także nowa linia kolejowa Elisabeth Line. Połączy ona Reading i lotnisko Heathrow na zachodzie z Shenfield i Abbey Wood na wschodzie. Autorzy tego rozwiązania przewidują, że stacje, z których mieszkańcy będą korzystać najczęściej, znajdą się właśnie w pobliżu Oxford Street – na Bond Street i Tottenham Court Road.
Jak dodano, na przyszły rok zaplanowano konsultacje dotyczące pedestrianizacji dalszego odcinka Oxford Street, w części ulicy położonej na wschód od Oxford Circus w kierunku Tottenham Court Road.