Rybnik ma nową apkę dla turystów

Informacje o firmach, wydarzeniach, komunikacji, trasach rowerowych czy hotelach w Rybniku można znaleźć w telefonie dzięki uruchomionej przez samorząd aplikacji mobilnej „halo! Rybnik”

Publikacja: 13.12.2017 09:38

fot. Rybnik.eu

fot. Rybnik.eu

Foto: Materiały promocyjne

PAP

Aplikacja dostępna jest dla urządzeń mobilnych z systemem Android i iOS. Działa w dwóch wersjach językowych – polskiej i angielskiej – podaje rzeczniczka rybnickiego magistratu Agnieszka Skupień.

Nazwa aplikacji nawiązuje do otwartego w 2016 roku punktu informacji miejskiej i turystycznej – Halo! Rybnik. – Tak jak to miejsce skupia wiele ciekawych wydarzeń w mieście, tak aplikacja ma szansę stać się jego odpowiednikiem świecie cyfrowy, pozwalając na nowo odkryć Rybnik i zachęcając do korzystania z jego oferty – opisuje rzeczniczka. Jak dodaje, pierwsze sto osób, które odwiedzą punkt z pobraną na swój telefon aplikacją o tej samej nazwie, otrzyma w prezencie świąteczny kubek.

Aplikacja składa się z siedmiu modułów. Są to: miejsca, wydarzenia, aktualności, komunikacja, planner, trasy i strefa firm. Umożliwia wyszukiwanie obiektów znajdujących się najbliżej użytkownika, pozwala pobrać informacje o interesujących miejscach, takich jak: hotele, restauracje, puby, obiekty sportowe, rozrywkowe i kulturalne wraz z ich lokalizacją. Użytkownik może również sprawdzić, jakie inwestycje miejskie są aktualnie realizowane i na kiedy planowany jest termin ich zakończenia.

Ponadto w aplikacji znaleźć można naniesione na mapę Google’a trasy rowerowe i spacerowe po najciekawszych rybnickich zakątkach. Dzięki temu można aktywnie zaplanować wycieczkę po atrakcyjnych terenach w Rybniku i jego okolicach. Przy włączonej lokalizacji GPS prezentowane jest aktualne położenie na mapie.

Ważnym elementem aplikacji jest też rozkład jazdy komunikacji miejskiej z wyszukiwarką, która pozwala znaleźć najbardziej optymalne połączenie. Ułatwieniem jest również zasugerowanie pasażerowi krótkiego przejścia pieszo na inny przystanek, jeżeli takie rozwiązanie umożliwia szybsze i wygodne dotarcie do wybranego celu.

Wszystkie znajdujące się w bazie wydarzenia, miejsca oraz trasy można zapisać w  plannerze. Z kolei w module „strefa firm” w części graficznej prezentowane będą ważne wydarzenia lub oferty dla przedsiębiorców.

Jak wskazuje Skupień, dużym atutem aplikacji jest jej działanie w podstawowym zakresie w trybie off-line. Bez łączności z siecią dostępne są: baza obiektów, rozkład jazdy, trasy i strefa firm. Skorzystanie z aplikacji w pełnym zakresie – aktualizowanie bazy wydarzeń i aktualności, pobieranie zdjęć obiektów czy większy zakres mapy w module trasy – wymaga połączenia internetowego.

Za produkcję aplikacji odpowiada firma Amistad, która przygotowała również podobne produkty m.in. dla Krakowa, Lublina i Dąbrowy Górniczej.

Aplikacja dostępna jest dla urządzeń mobilnych z systemem Android i iOS. Działa w dwóch wersjach językowych – polskiej i angielskiej – podaje rzeczniczka rybnickiego magistratu Agnieszka Skupień.

Nazwa aplikacji nawiązuje do otwartego w 2016 roku punktu informacji miejskiej i turystycznej – Halo! Rybnik. – Tak jak to miejsce skupia wiele ciekawych wydarzeń w mieście, tak aplikacja ma szansę stać się jego odpowiednikiem świecie cyfrowy, pozwalając na nowo odkryć Rybnik i zachęcając do korzystania z jego oferty – opisuje rzeczniczka. Jak dodaje, pierwsze sto osób, które odwiedzą punkt z pobraną na swój telefon aplikacją o tej samej nazwie, otrzyma w prezencie świąteczny kubek.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni