VisitBritain/VisitEngland chce przyciągnąć do kraju jeszcze więcej turystów z zagranicy, ale też zainteresować krajowymi atrakcjami samych Brytyjczyków. Chodzi o wypromowanie mniej popularnych wydarzeń i miejsc, takich jak warsztaty rzemieślnicze czy wycieczki prowadzone przez lokalnych pasjonatów.
Na współpracy agencji z Airbnb skorzystają też lokalni przedsiębiorcy, którzy pozyskają nowych klientów. Umowa zakłada kooperację nie tylko z firmami, ale też organizacjami turystycznymi Szkocji i Walii. Wartość kontraktu to pół miliona funtów.
Czytaj też: „Airbnb zakłada Biuro Zdrowej Turystyki”.
Dyrektor sprzedaży w VisitBritain/VisitEngland Carol Dray tłumaczy, że przez wspólne działania będzie można dotrzeć z informacją o nieznanych atrakcjach do szerokiego grona odbiorców, także do młodych Brytyjczyków. Organizacja chce ich zachęcić do zwiedzania własnego kraju w ramach krótkich wypadów.
Około połowa Brytyjczyków rezerwujących rodzime atrakcje ma od 18 do 34 lat. To właśnie ta grupa jest głównym odbiorcą kampanii #MyMicroGap, która ma zachęcać do krótkich podróży w tzw. pustym roku, czyli między zakończeniem nauki a podjęciem pracy. Ze statyk wynika bowiem, że w 2016 roku osoby w wieku od 16 do 34 lat wyjeżdżały prawie 1,4 miliona razy rzadziej niż dekadę wcześniej.