Amadeus inwestuje w kolejny start-up

Amadeus zainwestował 9,8 milionów dolarów w start-up Refundit, który stworzył platformę dla urzędów skarbowych i aplikację pozwalającą podróżnym odzyskać podatek VAT drogą cyfrową.

Publikacja: 21.11.2019 08:51

Amadeus inwestuje w kolejny start-up

Foto: Fot. materiały prasowe

Amadeus, dostawca technologii dla branży turystycznej, zainwestował prawie 10 milionów dolarów w start-up Refundit, o czym informuje w komunikacie. Aplikacja mobilna tej firmy powala podróżnym odwiedzającym Europę odzyskać VAT od zakupionych produktów drogą cyfrową, bez „uciążliwej, papierkowej roboty i kolejek na lotnisku”. Każdego roku w całej Unii Europejskiej do turystów nie trafia około 90 procent zwrotów VAT-u, czyli 23 miliardy euro – pisze Amadeus, powołując się na dane firmy Adkit. Pilotażowa wersja rozwiązania Refundit jest właśnie testowana w Belgii.

CZYTAJ TEŻ: Amadeus, Chrome River i Bosch: rusza współpraca

Jak działa Refundit? Turysta spoza Unii Europejskiej musi zrobić zdjęcie paragonu, karty pokładowej i paszportu, a następnie złożyć wniosek o zwrot VAT-u drogą cyfrową. Urząd skarbowy danego kraju rozpatrzy wniosek i wyśle podróżnemu cyfrowe potwierdzenie. Refundit wyróżnia całkowita cyfryzacja procedury, dotąd bowiem w większości państw Unii Europejskiej podróżni musieli wypełniać formularze i stać w kolejce na lotnisku – czytamy w komunikacie.

– Dotychczasowa procedura ubiegania się o zwrot podatku VAT była uciążliwa i mało wydajna – mówi współzałożyciel i dyrektor generalny firmy Refundit, Ziv Tirosh, cytowany w komunikacie. – Nasze rozwiązanie pomaga turystom, sprzedawcom detalicznym, urzędom skarbowym i całej gospodarce danego kraju, ponieważ zwiększa atrakcyjność robienia zakupów – dodaje.

W tym roku Refundit wygrał konkurs Światowej Organizacji Turystyki Narodów Zjednoczonych (UNWTO) dla start-upów tworzących technologie dla branży turystycznej.

ZOBACZ TAKŻE: Amadeus i Booking.com łączą siły

Program inwestowania w start-upy działające na styku branży informatycznej i turystycznej Amadeus Ventures firma Amadeus uruchomiła w 2014 roku. Od tamtej pory wprowadziła w swoje struktury ponad 150 start-upów i zrealizowała z nimi ponad 20 projektów.

Amadeus, dostawca technologii dla branży turystycznej, zainwestował prawie 10 milionów dolarów w start-up Refundit, o czym informuje w komunikacie. Aplikacja mobilna tej firmy powala podróżnym odwiedzającym Europę odzyskać VAT od zakupionych produktów drogą cyfrową, bez „uciążliwej, papierkowej roboty i kolejek na lotnisku”. Każdego roku w całej Unii Europejskiej do turystów nie trafia około 90 procent zwrotów VAT-u, czyli 23 miliardy euro – pisze Amadeus, powołując się na dane firmy Adkit. Pilotażowa wersja rozwiązania Refundit jest właśnie testowana w Belgii.

Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty
Tendencje
Minister: Grecka turystyka musi poprawić cztery elementy, żeby się rozwijać