Amadeus inwestuje w kolejny start-up

Amadeus zainwestował 9,8 milionów dolarów w start-up Refundit, który stworzył platformę dla urzędów skarbowych i aplikację pozwalającą podróżnym odzyskać podatek VAT drogą cyfrową.

Publikacja: 21.11.2019 08:51

Amadeus inwestuje w kolejny start-up

Foto: Fot. materiały prasowe

Amadeus, dostawca technologii dla branży turystycznej, zainwestował prawie 10 milionów dolarów w start-up Refundit, o czym informuje w komunikacie. Aplikacja mobilna tej firmy powala podróżnym odwiedzającym Europę odzyskać VAT od zakupionych produktów drogą cyfrową, bez „uciążliwej, papierkowej roboty i kolejek na lotnisku”. Każdego roku w całej Unii Europejskiej do turystów nie trafia około 90 procent zwrotów VAT-u, czyli 23 miliardy euro – pisze Amadeus, powołując się na dane firmy Adkit. Pilotażowa wersja rozwiązania Refundit jest właśnie testowana w Belgii.

CZYTAJ TEŻ: Amadeus, Chrome River i Bosch: rusza współpraca

Jak działa Refundit? Turysta spoza Unii Europejskiej musi zrobić zdjęcie paragonu, karty pokładowej i paszportu, a następnie złożyć wniosek o zwrot VAT-u drogą cyfrową. Urząd skarbowy danego kraju rozpatrzy wniosek i wyśle podróżnemu cyfrowe potwierdzenie. Refundit wyróżnia całkowita cyfryzacja procedury, dotąd bowiem w większości państw Unii Europejskiej podróżni musieli wypełniać formularze i stać w kolejce na lotnisku – czytamy w komunikacie.

– Dotychczasowa procedura ubiegania się o zwrot podatku VAT była uciążliwa i mało wydajna – mówi współzałożyciel i dyrektor generalny firmy Refundit, Ziv Tirosh, cytowany w komunikacie. – Nasze rozwiązanie pomaga turystom, sprzedawcom detalicznym, urzędom skarbowym i całej gospodarce danego kraju, ponieważ zwiększa atrakcyjność robienia zakupów – dodaje.

W tym roku Refundit wygrał konkurs Światowej Organizacji Turystyki Narodów Zjednoczonych (UNWTO) dla start-upów tworzących technologie dla branży turystycznej.

ZOBACZ TAKŻE: Amadeus i Booking.com łączą siły

Program inwestowania w start-upy działające na styku branży informatycznej i turystycznej Amadeus Ventures firma Amadeus uruchomiła w 2014 roku. Od tamtej pory wprowadziła w swoje struktury ponad 150 start-upów i zrealizowała z nimi ponad 20 projektów.

Amadeus, dostawca technologii dla branży turystycznej, zainwestował prawie 10 milionów dolarów w start-up Refundit, o czym informuje w komunikacie. Aplikacja mobilna tej firmy powala podróżnym odwiedzającym Europę odzyskać VAT od zakupionych produktów drogą cyfrową, bez „uciążliwej, papierkowej roboty i kolejek na lotnisku”. Każdego roku w całej Unii Europejskiej do turystów nie trafia około 90 procent zwrotów VAT-u, czyli 23 miliardy euro – pisze Amadeus, powołując się na dane firmy Adkit. Pilotażowa wersja rozwiązania Refundit jest właśnie testowana w Belgii.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku