Z badań zleconych przez Polską Organizację Turystyczną wynika, że 87 procent Polaków, którzy planują urlop w najbliższych miesiącach, zamierza spędzić go w Polsce – pisze POT w komunikacie. 34 procent ankietowanych chce wybrać się w góry, 27 procent nad morze, a 16 procent nad jezioro.
Aby wesprzeć odradzającą się po pandemii turystykę krajową, POT przez osiem tygodni zachęcać będzie do podróżowania po Polsce w kampanii pod hasłem „Odpoczywaj w Polsce”, przygotowanej wspólnie z regionalnymi i lokalnymi organizacjami turystycznymi. Akcja ruszyła 6 czerwca.
CZYTAJ TEŻ: POT nawołuje do akcji „Zmień termin, nie odwołuj”
Na potrzeby kampanii POT stworzyła stronę odpoczywajwpolsce.pl, która prezentuje krajową ofertę turystyczną. – Zależy nam, żeby pokazać Polakom, ile wyjątkowych miejsc czeka na nich w kraju. To punkty startowe do odkrywania okolicy – mówi prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk, cytowany w komunikacie. – Na stronie internetowej kampanii za pomocą interaktywnej mapy prezentujemy najlepsze polskie produkty turystyczne nagrodzone Certyfikatami POT, zdobywców tytułu „Polska marka turystyczna” oraz laureatów konkursu „EDEN – European Destination of Excellence” i „Na wsi najlepiej – 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej”. Zachęcamy także do odwiedzania miejsc z listy światowego dziedzictwa UNESCO czy do poznawania bogactwa parków narodowych – wylicza prezes.
Przez osiem weekendów województwa będą prezentować się w magazynie śniadaniowym TVP2 „Pytanie na śniadanie” w cyklu „PnŚ na lato – odpoczywaj w Polsce”. Miejsca, o których będzie mowa, wybrały regionalne organizacje turystyczne. „Pytanie na śniadanie” w weekendy ogląda ponad pół miliona widzów.