Przyszłoroczne Germany Travel Mart, największe warsztaty turystyki przyjazdowej w Niemczech, odbędą się online – zawiadamiają w komunikacie ich organizatorzy, Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) i Organizacja Turystyczna Meklemburgii-Pomorza Przedniego (TMV). Warsztaty potrwają od 27 do 29 kwietnia. Ich ubiegłoroczna odsłona również miała taką formę.
– Realizacja GTM 2020 w przestrzeni wirtualnej była środkiem pozwalającym naszym partnerom z niemieckiej branży turystycznej pozostać w kontakcie z międzynarodowymi z nabywcami wkrótce po wybuchu pandemii koronawirusa – mówi prezes DZT Petra Hedorfer, cytowana w komunikacie. – Odzew ze wszystkich stron był pozytywny, jednak jesteśmy świadomi znaczenia kontaktów osobistych w biznesie. Podczas pandemii koncentrujemy się na formatach hybrydowych lub wirtualnych substytutach tam, gdzie to możliwe – dodaje.
CZYTAJ TEŻ: ITB 2021 tylko w sieci
– Meklemburgia-Pomorze Przednie intensywnie przygotowywała się do GTM i najchętniej powitałaby świat turystyczny w najpopularniejszym miejscu wypoczynku w Niemczech. Jednak koronawirus już drugi raz pokrzyżował nam plany. Ubolewamy nad tym i jednocześnie cieszymy się, że już na wczesnym etapie udało się znaleźć dobre rozwiązanie w bliskim partnerstwie z DZT. Meklemburgia-Pomorze Przednie spełni swoją rolę jako kraj partnerski również na wirtualnym GTM 2021 – zapowiada prezes TMV Tobias Woitendorf.
Podczas ubiegłorocznych GTM 450 przedstawicieli branży turystycznej z 49 krajów skorzystało z platformy internetowej stworzonej przez DZT, aby poznać ofertę 250 niemieckich biur podróży, regionalnych organizacji turystycznych, firm z branż hotelarskiej, transportowej i rekreacyjnej, oraz przeprowadzić rozmowy biznesowe. W sumie odbyło się ponad 5,7 tysiąca takich spotkań online. Odbyły się też dyskusje i webinaria poświęcone stanowi niemieckiej turystyki przyjazdowej, najnowszym trendom i produktom turystycznym, trwającym i planowanym kampaniom marketingowym DZT.