Rząd federalny i Deutsche Bahn podpisały porozumienie, na podstawie którego w ciągu najbliższych 10 lat zainwestują wspólnie 86 mld euro w unowocześnienie sieci kolejowej. Ma to być największa modernizacja w historii Niemiec.
Rząd przeznaczy 62 mld euro na wymianę torowisk, odnowienie stacji, kontroli systemu sygnalizacji i sieci elektrycznej. To jedno z działań władz mających doprowadzić do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla w ramach walki ze zmianami klimatu.
CZYTAJ TEŻ: Rząd otwiera kolej na przewoźników z Unii Europejskiej
Partnerzy ze strefy euro i Międzynarodowego Funduszu Walutowego od lat apelowali do Berlina o zwiększenie nakładów publicznych na pobudzenie gospodarki kraju. Uzgodniony program oznacza wzrost inwestycji o 54 procent w porównaniu z okresem 2015-2019. – Lata dwudzieste będą złotą erą kolei — ocenia minister transportu Andreas Scheuer.
Po latach redukowania kosztów Deutsche Bahn, co było związane z nieudaną próbą wprowadzenia przewoźnika na giełdę, wizerunek kolei, jako sprawnie działającej i punktualnej mocno z powodu częstych opóźnień ucierpiał.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.