Linie lotnicze mają już rozkłady lotów na sezon zimowy, który zacznie się w ostatnią niedzielę października i potrwa do końca marca. W tym roku obfitować on będzie w wiele nowo otwieranych połączeń.
Najwięcej i najciekawszych kierunków pojawi się na warszawskim Lotnisku Chopina. Już w niedzielę, 3 listopada, wystartuje samolot LOT-u do Kolombo na Sri Lance, a 15 stycznia przyszłego roku LOT zacznie rejsy cztery razy w tygodniu na nowe pekińskie lotnisko Daxing. Polski przewoźnik planował zwiększenie liczby rejsów do Chin już od 28 października, ale przełożył to na początek przyszłego roku. Od 29 października Wizz Air zacznie latać do izraelskiego kurortu Ejlat, a tuż przed świętami, 18 grudnia, poleci pierwszy raz z tego lotniska do Edynburga. LOT dodatkowo jeszcze uruchomi połączenie z Bydgoszczą. Bombardiery Q400 LOT-u będą wykonywały rejsy na tej trasie z częstotliwością 10 rejsów w tygodniu.
Na sezon zimowy LOT zawiesi jednak połączenia z Warszawy do: Połągi, Splitu, Zadaru, Puli, a także nowo uruchomione latem połączenia między Warszawą a Warną i Korfu, Krakowem a Dubrownikiem i Bukaresztem i Rzeszowem i Nowym Jorkiem.
Pojawią się również ciekawe kierunki czarterowe – indyjskie Goa (LOT) i Malediwy (Blue Panorama). Od 11 stycznia będzie można korzystać w Warszawie z lotów uruchamianych dla narciarzy – do Grenoble, Turynu i Werony.
CZYTAJ TEŻ: Po upadku konkurencji Ryanair i easyJet podwyższają ceny
W Krakowie nastąpi wysyp połączeń linii niskokosztowych. Ryanair poleci do Brukseli, Chersonia, na londyńskie lotnisko Luton i do Palermo. Wizz Air na lotnisko Londyn-Gatwick. Z rozkładu lotów znikną natomiast rejsy do Wiednia obsługiwane przez należącą do Ryanaira Laudę, i do Hamburga, do którego latał sam Ryanair. Wiosną ma wrócić zawieszone w ostatni piątek, 26 października, połączenie Kraków – Bukareszt.
Prawdziwy wysyp połączeń będą mieli pasażerowie korzystający z lotniska w Katowicach. Ryanair poleci stamtąd do Bolonii, Brindisi, Katanii, Kolonii, Corku, Dortmundu, Goeteborga, na kijowskie lotnisko Boryspol, do Manchesteru, Odessy (na tej trasie będzie konkurował z Wizz Airem), do Oslo Torp i na Cypr do Pafos.
W Gdańsku ponownie najbardziej aktywne są Ryanair (Goeteborg, Hamburg, Odessa i Kopenhaga), Wizz Air (Edynburg, Molde i Odessa), ale nowe rejsy zapowiadają też niemiecki Eurowings (do Duesseldorfu) i Norwegian (do Bergen). We Wrocławiu Wizz Air i Ryanair dodają trasę do Odessy, ale Irlandczycy kasują połączenie do Belfastu. Ostatni raz na tej trasie będzie można polecieć 2 listopada.
Lotnisko w Poznaniu wzbogaci się o cztery nowe kierunki zapowiadane przez Ryanaira — do Beauvais (w rozkładzie lotów to Paryż), Budapesztu, Charkowa i Odessy. Z kolei w podwarszawskim Modlinie pojawi się w rozkładzie lotów Tel Awiw. Nie ma już jednak połączeń do Lizbony i Palmy de Mallorca. Podszczeciński Goleniów Norwegian zamierza połączyć z Oslo, a na mazurskim lotnisku w Szymanach w rozkładzie lotów pojawią się Kolonia (Ryanair) i Brema (Wizz Air).
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.