Rzecznicy praw pasażera nie będą obsługiwać wniosków o odszkodowania za koronawirusa

Stowarzyszenie Rzeczników Praw Pasażera nie podejmie się obsługi roszczeń o odszkodowania za zakłócenia lotów związane z koronawirusem.

Publikacja: 13.03.2020 13:35

Rzecznicy praw pasażera nie będą obsługiwać wniosków o odszkodowania za koronawirusa

Foto: Fot. AFP

Członkowie Stowarzyszenia Rzeczników Praw Pasażera (Association of Passenger Rights Advocates – APRA) uważają, że epidemię choroby covid-19 należy uznać za okoliczność nadzwyczajną. Wspólnie postanowili, że nie podejmą się obsługi roszczeń o odszkodowania za zakłócenia lotów związane z koronawirusem. Decyzja podyktowana jest chęcią wyrażenia wsparcia dla branży turystycznej – czytamy w wystosowanym przez nich komunikacie.

CZYTAJ TEŻ: Przez koronawirusa zatrzymani na statku. Chcą odszkodowania

– Pasażerowie lotniczy są bardzo wrażliwą grupą konsumentów, a naszą misją jest obrona ich praw. Uważamy jednak, że trzeba być realistycznym i rozsądnym. Kryzys koronawirusa pozostaje poza kontrolą linii lotniczych i należy go uznać za nadzwyczajny – mówi prezes APRA, Adeline Noorderhaven, cytowana w komunikacie. Prezes dodaje, że roszczenia odnoszące się do nadzwyczajnych okoliczności nie powinny obarczać przewoźników i że „nikt nie korzysta na obciążaniu sądów, dezorientacji pasażerów i frustracji linii lotniczych”.

Przewoźnicy pozostają odpowiedzialni za opiekę nad swoimi pasażerami w trakcie zakłóceń, APRA zaś będzie nadal angażować się w ochronę praw podróżnych przez cały czas trwania kryzysu – głosi komunikat.

ZOBACZ TAKŻE: Linie lotnicze szukają oszczędności, bo tracą przez koronawirusa

– Jak twierdzi wiele dużych linii lotniczych, kryzys najprawdopodobniej zaostrzy konkurencję w branży lotniczej ze szkodą dla mniejszych przewoźników. Dla konsumentów oznacza to znaczne ograniczenie wyboru i wyższe ceny. Będziemy nadal ściśle współpracować z instytucjami Unii Europejskiej i ufać, że poradzą sobie z kryzysem – dodaje Adeline Noorderhaven.

Członkowie Stowarzyszenia Rzeczników Praw Pasażera (Association of Passenger Rights Advocates – APRA) uważają, że epidemię choroby covid-19 należy uznać za okoliczność nadzwyczajną. Wspólnie postanowili, że nie podejmą się obsługi roszczeń o odszkodowania za zakłócenia lotów związane z koronawirusem. Decyzja podyktowana jest chęcią wyrażenia wsparcia dla branży turystycznej – czytamy w wystosowanym przez nich komunikacie.

CZYTAJ TEŻ: Przez koronawirusa zatrzymani na statku. Chcą odszkodowania

Linie Lotnicze
Wizz Air: Abonament na loty na stałe w ofercie i z dłuższym okresem subskrypcji
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Linie Lotnicze
Dokąd Polacy polecą na majówkę? Ryanair: Prym wiodą trzy kraje
Linie Lotnicze
Podróże lotnicze za granicę. Najwięcej latają Amerykanie
Linie Lotnicze
Linie lotnicze chwalą się, że są „eko”, a dwutlenku węgla wytwarzają coraz więcej
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Linie Lotnicze
Ryanair kolejny raz wznawia loty do Izraela. Ale jeszcze nie z Polski