Enter Air zamawia kolejne boeingi

Enter Air przesunął dostawę zamówionych wcześniej czterech boeingów o 2,5 roku, zamawiając jednocześnie dwa kolejne. Dostanie też od Boeinga odszkodowanie za straty wynikłe z uziemienia Maxów, ale nie zdradza szczegółów tej umowy.

Publikacja: 19.08.2020 14:39

Enter Air zamawia kolejne boeingi

Foto: Fot. materiały prasowe

Polska czarterowa linia lotnicza Enter Air porozumiała się z Boeingiem w sprawie dostawy nowych maszyn i odszkodowania za straty poniesione w wyniku uziemienia samolotów 737-8 MAX, o czym informuje w komunikacie. Przewoźnik zamówił wcześniej cztery samoloty, jednak odroczył ich odbiór, zwiększając jednocześnie zamówienie o kolejne dwie maszyny.

– Pomimo kryzysowej sytuacji trzeba myśleć o przyszłości. Dlatego uzgodniliśmy z Boeingiem zamówienie dodatkowych czterech samolotów modelu 737-8. Dwa z nich to potwierdzone zamówienia, a dwa opcje. Uważamy, że maszyny amerykańskiego producenta, po wszystkich modyfikacjach i sprawdzianach, jakie przeszły, będą najlepszymi samolotami na świecie przez długie lata – mówi członek zarządu i dyrektor generalny Enter Aira Grzegorz Polaniecki, cytowany w komunikacie. – W umowie zabezpieczyliśmy sobie także możliwość zamiany na inny wariant samolotu, jeśli będzie on lepszy dla naszego modelu biznesowego – dodaje.

CZYTAJ TEŻ: Enter Air wznawia rejsy turystyczne

Enter Air ma aktualnie dwa boeingi 737-8 MAX dostarczone na przełomie 2018 i 2019 roku. Kolejne dwie maszyny miały pojawić się na przełomie 2020 i 2021 roku, ale zgodnie z podpisanym porozumieniem ich dostawa została przełożona o ponad 2,5 roku. – Sytuacja na rynku jest trudna i nie ma sensu odbieranie kolejnych samolotów, tym bardziej że oferty finansowania są dzisiaj mało atrakcyjne – wskazuje Polaniecki.

Po podpisaniu umowy z Boeingiem łączna liczba zamówionych samolotów wyniesie osiem, w tym dwa w opcji. Po zrealizowaniu całego zamówienia Enter Air będzie latał 10 nowymi boeingami. Dostawy samolotów rozpoczną się za sześć lat. Ich zakup firma sfinansuje głównie z kredytu i środków własnych. Spółka nie planuje emisji akcji.

– Trzecim elementem pakietu uzgodnionego z Boeingiem jest rozliczenie strat poniesionych w wyniku uziemienia Maxów. Warunki ugody są objęte ścisłą tajemnicą, ale mogę powiedzieć, że jesteśmy zadowoleni ze sposobu, w jaki Boeing nas potraktował. Wszystko zostało rozsądnie podliczone i uzgodnione tak jak między poważnymi partnerami – mówi dyrektor.

Ze względu na klauzule poufności w umowach spółka nie podaje kwot ani formy uzyskanych odszkodowań. Będą one rozłożone w czasie i wypłacone częściowo w gotówce, a częściowo w zniżkach na zakupy usług, części zamiennych i samolotów.

ZOBACZ TAKŻE: Enter Air zadowolony z wyników. Analitycy mniej

Enter Air lata do ponad 30 krajów, wożąc klientów polskich i zagranicznych biur podróży. W 2019 roku przewiózł w Polsce 2,5 miliona pasażerów. Jego flota liczy 22 boeingi 737-800 i dwa 737 MAX 8. Przewoźnik ma sześć stałych baz operacyjnych – w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu, Paryżu i Zurychu oraz kilka baz sezonowych, między innymi w Londynie, Madrycie, Pradze i Tel Awiwie.

Polska czarterowa linia lotnicza Enter Air porozumiała się z Boeingiem w sprawie dostawy nowych maszyn i odszkodowania za straty poniesione w wyniku uziemienia samolotów 737-8 MAX, o czym informuje w komunikacie. Przewoźnik zamówił wcześniej cztery samoloty, jednak odroczył ich odbiór, zwiększając jednocześnie zamówienie o kolejne dwie maszyny.

– Pomimo kryzysowej sytuacji trzeba myśleć o przyszłości. Dlatego uzgodniliśmy z Boeingiem zamówienie dodatkowych czterech samolotów modelu 737-8. Dwa z nich to potwierdzone zamówienia, a dwa opcje. Uważamy, że maszyny amerykańskiego producenta, po wszystkich modyfikacjach i sprawdzianach, jakie przeszły, będą najlepszymi samolotami na świecie przez długie lata – mówi członek zarządu i dyrektor generalny Enter Aira Grzegorz Polaniecki, cytowany w komunikacie. – W umowie zabezpieczyliśmy sobie także możliwość zamiany na inny wariant samolotu, jeśli będzie on lepszy dla naszego modelu biznesowego – dodaje.

Linie Lotnicze
Wizz Air: Abonament na loty na stałe w ofercie i z dłuższym okresem subskrypcji
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Linie Lotnicze
Dokąd Polacy polecą na majówkę? Ryanair: Prym wiodą trzy kraje
Linie Lotnicze
Podróże lotnicze za granicę. Najwięcej latają Amerykanie
Linie Lotnicze
Linie lotnicze chwalą się, że są „eko”, a dwutlenku węgla wytwarzają coraz więcej
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Linie Lotnicze
Ryanair kolejny raz wznawia loty do Izraela. Ale jeszcze nie z Polski