Na lotnisku w Dubaju stanęły 32 samoobsługowe automaty do odprawy bagażu i 16 kiosków do odprawy biletowej – informują w komunikacie linie lotnicze Emirates. Można je obsługiwać bezdotykowo, za pomocą przenośnych urządzeń, na przykład smartfonów. Pasażerowie mogą zdać w nich bagaż, wybrać miejsce w samolocie, otrzymać kartę pokładową czy zapłacić za dodatkowy bagaż.

CZYTAJ TEŻ: Emirates przetestują covidowy paszport

Kioski znajdują się w strefie odprawy dla pasażerów klasy ekonomicznej w Terminalu 3 i są uzupełnieniem tradycyjnych stanowisk z personelem. Takie rozwiązanie znacznie skraca czas oczekiwania na odprawę w okresach wzmożonego ruchu – zapewnia przewoźnik. Usługa ta nie jest jednak dostępna dla podróżnych lecących do Stanów Zjednoczonych, Kanady, Chin, Indii i Hongkongu, co związane jest z dodatkowymi wymogami dla tych miejsc.

Pasażerowie Emirates mogą ponadto skorzystać ze ścieżki biometrycznej, dzięki której szybko przejdą wszystkie formalności na lotnisku w Dubaju.

""

Fot. materiały prasowe

turystyka.rp.pl