Podróżnicy mają coraz większy potencjał reklamowy

Newseria Biznes

Martyna Wojciechowska pozostaje największym autorytetem z dziedziny podróży w polskich mediach. Markę zaczynają jednak zdobywać w mediach społecznościowych również inni podróżnicy, a oferowane przez nich treści przenikają do mediów tradycyjnych

Do najbardziej opiniotwórczych autorów należą twórcy profili Pozdro z Korei Północnej i Krytyka kulinarna. Wartość ekwiwalentu reklamowego drugiego z nich wynosi prawie 8 mln złotych- podaje portal Newseria Biznes.

Jak pokazuje „Medialny ranking podróżników aktywnych w social media” Martyna Wojciechowska zajmuje niekwestionowaną pozycję największego autorytetu w zakresie podróży w polskich mediach. Na przestrzeni ostatniego roku ukazało się ponad 127 tys. publikacji w związku z jej działalnością, głównie w mediach społecznościowych, serwisach internetowych o tematyce podróżniczej i prasie. Potencjał reklamowy szefowej Travel Channel szacowany jest na ponad 106 mln zł. Coraz większą renomę zdobywają także mniej znani podróżnicy udzielający się w mediach społecznościowych. Ranking ujmuje piętnaścioro internautów, których treści wychodzą poza social media i przenikają do prasy, radia i telewizji.

– Najczęściej cytowane w różnych innych mediach było Pozdro z Korei Płn., natomiast najbardziej wartościowy przekaz w rozumieniu takim, że miał on największy zasięg i wartość w przestrzeni medialnej, w której się o danym profilu podróżniczym mówiło, to był profil Krytyka kulinarna – mówi agencji informacyjnej Newseria dyrektor generalny Press-Service Monitoring Sebastian Bykowski.

Serwis Pozdro z Korei Płn. od lipca 2017 roku do czerwca 2018 cytowany był blisko 82 tys. razy, głównie w mediach społecznościowych i portalach internetowych. Kilka wzmianek pojawiło się jednak również w prasie i radiu. Jego ekwiwalent reklamowy twórcy rankingu oszacowali na ponad 1 mln zł. W związku z Krytyką kulinarną pojawiło się ponad 69 tys. publikacji, ale potencjał tego serwisu oszacowano na ponad 7,7 mln zł.

– Ekwiwalent reklamowy mówi nam o tym, jaką kwotę należałoby zainwestować, gdybyśmy chcieli wykupić reklamy, aby być w taki sam sposób obecni w mediach – wyjaśnia Sebastian Bykowski. – 8 mln zł to już jest naprawdę znacząca wartość. Dla niejednej marki byłaby pokaźną i znaczącą pozycją w budżecie, jeśli chodzi o ekspozycję w mediach.

O wartości medialnej danego serwisu świadczy bowiem nie tylko liczba publikacji, jeszcze większe znaczenie ma przestrzeń medialna, w której cytat się pojawia.

– Czy serwisy, które poruszają daną tematykę, mają również szeroką grupę odbiorców, czy informacje pomiędzy poszczególnymi mediami się przenikają, budując dodatkowy zasięg. To było dla nas dosyć istotne w tym badaniu i z niego wynikało, że Krytyka kulinarna jest serwisem o największym zasięgu i największej wartości medialnej – mówi Sebastian Bykowski.

Obecnie reklamodawcy dążą nie tylko do samej promocji marki, lecz także do budowania więzi z odbiorcą i potencjalnym klientem. Firmy starają się budować wspólne doświadczenia i przekonywać, że podzielają wartości wyznawane przez grupę docelowych odbiorców przekazu. W tym celu chętnie angażują się we współpracę ze znanymi – choćby tylko w konkretnym środowisku – ludźmi interesującymi się podobnymi zagadnieniami.

– Do budowania wizerunku marek wykorzystywane są różnego rodzaju serwisy i influencerzy, którzy je reprezentują. Ten ranking może być dla wielu marek bardzo interesującą informacją o tym, że są w przestrzeni medialnej serwisy, dzięki którym mogą one zaistnieć w świadomości określonej grupy odbiorców – mówi Sebastian Bykowski.

Na dalszych miejscach zestawienia Ppress-Service znalazły się m.in. Tasteaway, Busem przez Świat, Szpilki w Plecaku, Travelicious czy Banita Travel.

„Medialny ranking podróżników aktywnych w social media” został opracowany na podstawie listy ujętej w „Top 50 najbardziej wpływowych podróżników w polskich mediach społecznościowych w 2017 roku”, przygotowanej przez serwis Zabakcylowani.pl.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Brytyjczycy: Warszawa lepsza (tańsza) od Krakowa

Warszawa znalazła się w pierwszej trójce zestawienia najtańszych dla Brytyjczyków kierunków turystycznych. Wyprzedziły ją ...

Anna Midera zwraca uwagę, że w Łodzi szczególnie dynamicznie rośnie ruch czarterowy

Midera: Potrzebna jest strategia dla lotnictwa

Lotniska regionalne przeżywają dynamiczny rozwój. Przynajmniej kilku z nim zagraża jednak projekt wybudowania pod ...

Ministerstwa negocjują w sprawie Radomia

Rozpoczęły się negocjacje w sprawie przyszłości radomskiego lotniska cywilnego Rozmowy prowadzą przedstawiciele ministerstw infrastruktury ...

Nagrody Ceesar dla LOT-u, Lufthansy i Wizz Aira

LOT, Lufthansa i Wizz Air to zwycięzcy 15. odsłony plebiscytu na najlepsze linie lotnicze ...

Wynajmujesz mieszkanie turystom? Jesteś przedsiębiorcą

Nie tylko fiskus, ale i samorządy chcą, by udostępniający mieszkania na krótki czas płacili ...

Śnieżyca unieruchomiła lotnisko w Genewie

Z powodu gwałtownych opadów śniegu lotnisko w Genewie jest zamknięte Kierownictwo portu informuje na ...