Jak przypomina portal Greek Travel Pages, „Greckie śniadanie” to przedsięwzięcie, które zostało zainicjowane w 2010 roku przez Grecką Izbę Hotelarską (Hellenic Chamber of Hotels – HCH) i ma na celu promowanie lokalnego jedzenia wśród turystów i podnoszenie jakość usług gastronomicznych. Posiłki skomponowane na bazie tradycyjnych produktów serwowane są już w 800 hotelach w całym kraju. Ostatnio HCH uruchomiła serwis internetowy poświęcony projektowi, na którym można dowiedzieć się nie tylko, na czym polega akcja, ale też zapoznać się z całym dostępnym menu. HCH wybrała też agencję akredytacyjną, która nadaje certyfikaty obiektom serwującym tradycyjne śniadania w greckim stylu.

Program doceniła Unia Europejska. W ostatniej edycji Europejskiej Nagrody Promocji Przedsiębiorczości został krajowym zwycięzcą w kategorii „Wspieranie internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw europejskich”.

Konkurs po raz pierwszy odbył się w 2005 roku. W jego ramach nagradzane są projekty i pomysły, które promują przedsiębiorczość, i małe firmy, które w kraju, regionie lub w społeczności lokalnej stosują najlepsze strategie biznesowe.

„Greckie śniadanie” zostało zgłoszone do konkursu jako jedna z 305 propozycji z 32 krajów. Nagrody przyznawane są w pięciu kategoriach.