Polskie miasta gotowe na przyjęcie turystów

Fot. materiały promocyjne

Kilka tygodni temu polskie miasta zjednoczyły siły w obliczu koronakryzysu, zapoczątkowując akcję promocyjną pod hasłem „Miasto poczeka”. Teraz informują, że już nie czekają, ale są gotowe na przyjęcie turystów.

Zapoczątkowana przez cztery największe miejskie LOT-y w Polsce – Gdańską, Łódzką, Warszawską i Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną – akcja #CityWillWait, czyli miasto zaczeka, której celem było podtrzymanie zainteresowania internautów podróżami i zachęcenie ich do odwiedzenia miast po zniesieniu ograniczeń, zmienia hasło przewodnie na #CityIsReady – miasto jest gotowe – donosi Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna w komunikacie.

ZOBACZ: Polskie miasta poczekają na turystów

Do trwającej od początki kwietnia akcji przystąpiło dziewięć kolejnych miast (Lublin, Toruń, Olsztyn, Sopot, Kielce, Opole, Kraków, Szczecin i Gdynia), a informacje o niej dotarły, według organizatorów, do 1,4 miliona odbiorców.

Jak pisze PLOT, od kilku tygodni hotele, restauracje i atrakcje turystyczne przygotowują się do działania w nowej rzeczywistości. Gdańsk, Warszawa, Kielce, Kraków, Lublin, Łódź, Sopot, Poznań, Olsztyn i Toruń otworzyły już swoje punkty informacji turystycznej, które działają wedle nowych wytycznych sanitarnych.

Miasta biorące udział w akcji skupią teraz swoje działania na promocji już dostępnych atrakcji turystycznych i bezpiecznych form spędzania wolnego czasu, na przykład na łonie natury. Tereny zielone stanowią około 25 procent powierzchni Poznania i Gdańska, 30 procent – Torunia i Olsztyna, 47 procent – Gdyni, 42 procent – Warszawy i aż 60 procent – Sopotu – wylicza PLOT. Uzupełnieniem typowo miejskiej oferty turystycznej ma być pobyt nad morzem, rzekami, jeziorami czy w lasach, do których miasta mają dostęp. Swoje propozycje miasta przedstawiają na stronach internetowych i w kanałach społecznościowych.

CZYTAJ TEŻ: „Poznań za pół ceny” – 38 ofert, 113 tysięcy zwiedzających

Kwietniowe badania Polskiej Organizacji Turystycznej wskazują, że pomimo obowiązujących ograniczeń 30 procent Polaków planuje w ciągu najbliższych tygodni przynajmniej jeden wyjazd o charakterze turystycznym z noclegiem.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Szwedzkie promy z japońskimi kapsułami

Jednoosobowe miejsca do spania na wzór japońskich hoteli kapsułowych to najnowszy pomysł Steny Line. ...

Izba Turystyki RP bez Krakowa i Wielkopolski

Krakowska Izba Turystyki i Wielkopolska Izba Turystyki zrezygnowały z członkostwa w Izbie Turystyki RP. ...

Thomas Cook rozwija sieć hoteli w Hiszpanii

40 milionów euro zainwestuje Thomas Cook w hotele w Hiszpanii – poinformował prezes firmy ...

TFG instruuje, jak wypełnić deklaracje o składkach

Turystyczny Fundusz Gwarancyjny nagrał i udostępnił na swojej stronie internetowej filmy, pokazujące jak poprawnie ...

Betlej: Kręci się gospodarka, kręcą się podróże

Najbliższe tygodnie przyniosą dynamiczny wzrost sprzedaży wycieczek w biurach podróży. Korzystna koniunktura powinna utrzymać ...

Grzegorz Karolewski kieruje sprzedażą w ETI

Dyrektorem handlowym w biurze podróży ETI został Grzegorz Karolewski, znany wcześniej z kierowania Oasisem ...