„Poznań za pół ceny” – 38 ofert, 113 tysięcy zwiedzających

Zakończył się eksperymentalny, bo wirtualny, „Poznań za pół ceny”. Swoje usługi w obniżonych cenach zaproponowało 38 firm. Stolicę Wielkopolski zwiedziło na odległość ponad 100 tysięcy turystów.

Publikacja: 12.05.2020 16:07

„Poznań za pół ceny” – 38 ofert, 113 tysięcy zwiedzających

Foto: Fot. materiały prasowe

Akcja „Poznań za pół ceny”, organizowana od 12 lat przez Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną, pomimo ograniczeń w podróżowaniu odbyła się i w tym roku, tyle że w sieci. Trzynasta, zdalna tym razem, odsłona trwała ponad tydzień, od 2 do 10 maja, a jej głównym celem było wsparcie poznańskiej turystyki w dobie pandemii.

„Poznań za pół ceny” to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek turystycznych Poznania – podkreśla PLOT. W czasie jej trwania turyści kupują około 100 tysięcy usług turystycznych za połowę ceny.

CZYTAJ TEŻ: Poznań za pół ceny przenosi się do internetu

Jak podaje w komunikacie organizator, w tym roku zamknięte hotele, restauracje, muzea, instytucje kultury i atrakcje turystyczne przygotowały vouchery na produkty i usługi w cenach obniżonych w większości o połowę do wykorzystania w przyszłości, do końca roku lub jeszcze później.

– Dotąd warunkiem udziału w akcji było zaoferowanie 50-procentowego rabatu. W tym roku ze względu na szczególną sytuację liberalniej podeszliśmy do tej zasady, dopuszczając inne formy promocji, na przykład ważność voucherów hotelowych tylko w weekendy – wyjaśnia koordynator akcji Wojciech Mania. – Udało się nam zebrać 38 ofert, kilkakrotnie mniej niż w latach ubiegłych. Zważywszy jednak na bardzo złą sytuację branży turystycznej, szczególnie w okresie, gdy prowadziliśmy nabór, uważamy to za sukces – dodaje. Organizatorzy dopiero zbierają dane, ile i za ile voucherów sprzedano.

Codziennie na facebookowym profilu akcji odbywały się również wirtualne spacery – można było zwiedzić z przewodnikiem Stare Miasto, Ostrów Tumski i Dzielnicę Cesarską, zajrzeć do Muzeum Broni Pancernej czy Skansenu Miniatur Szlaku Piastowskiego w Pobiedziskach. Poznańskie atrakcje zwiedziło w sumie 113 tysięcy internautów.

ZOBACZ TAKŻE: Polskie miasta poczekają na turystów

Dzięki współpracy z Zagranicznym Ośrodkiem Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Berlinie akcja zyskała dodatkową promocję na rynku niemieckim. „Poznań za pół ceny” reklamowały także przez inne ZOPOT-y i placówki zajmujące się promocją Polski za granicą.

– Ze względu na ograniczenia w zagranicznym ruchu turystycznym w tym roku skupiamy się na turystyce krajowej, jednak zależy nam również na utrzymaniu działań promocyjnych na rynkach zagranicznych, które zawsze były istotne dla poznańskiej turystyki. Dlatego cieszymy się, ze wśród nabywców voucherów znaleźli się także turyści z zagranicy – mówi prezes PLOT Jan Mazurczak.

Akcja „Poznań za pół ceny”, organizowana od 12 lat przez Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną, pomimo ograniczeń w podróżowaniu odbyła się i w tym roku, tyle że w sieci. Trzynasta, zdalna tym razem, odsłona trwała ponad tydzień, od 2 do 10 maja, a jej głównym celem było wsparcie poznańskiej turystyki w dobie pandemii.

„Poznań za pół ceny” to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek turystycznych Poznania – podkreśla PLOT. W czasie jej trwania turyści kupują około 100 tysięcy usług turystycznych za połowę ceny.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku