„Poznań za pół ceny” – 38 ofert, 113 tysięcy zwiedzających

Fot. materiały prasowe

Zakończył się eksperymentalny, bo wirtualny, „Poznań za pół ceny”. Swoje usługi w obniżonych cenach zaproponowało 38 firm. Stolicę Wielkopolski zwiedziło na odległość ponad 100 tysięcy turystów.

Akcja „Poznań za pół ceny”, organizowana od 12 lat przez Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną, pomimo ograniczeń w podróżowaniu odbyła się i w tym roku, tyle że w sieci. Trzynasta, zdalna tym razem, odsłona trwała ponad tydzień, od 2 do 10 maja, a jej głównym celem było wsparcie poznańskiej turystyki w dobie pandemii.

„Poznań za pół ceny” to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek turystycznych Poznania – podkreśla PLOT. W czasie jej trwania turyści kupują około 100 tysięcy usług turystycznych za połowę ceny.

CZYTAJ TEŻ: Poznań za pół ceny przenosi się do internetu

Jak podaje w komunikacie organizator, w tym roku zamknięte hotele, restauracje, muzea, instytucje kultury i atrakcje turystyczne przygotowały vouchery na produkty i usługi w cenach obniżonych w większości o połowę do wykorzystania w przyszłości, do końca roku lub jeszcze później.

– Dotąd warunkiem udziału w akcji było zaoferowanie 50-procentowego rabatu. W tym roku ze względu na szczególną sytuację liberalniej podeszliśmy do tej zasady, dopuszczając inne formy promocji, na przykład ważność voucherów hotelowych tylko w weekendy – wyjaśnia koordynator akcji Wojciech Mania. – Udało się nam zebrać 38 ofert, kilkakrotnie mniej niż w latach ubiegłych. Zważywszy jednak na bardzo złą sytuację branży turystycznej, szczególnie w okresie, gdy prowadziliśmy nabór, uważamy to za sukces – dodaje. Organizatorzy dopiero zbierają dane, ile i za ile voucherów sprzedano.

Codziennie na facebookowym profilu akcji odbywały się również wirtualne spacery – można było zwiedzić z przewodnikiem Stare Miasto, Ostrów Tumski i Dzielnicę Cesarską, zajrzeć do Muzeum Broni Pancernej czy Skansenu Miniatur Szlaku Piastowskiego w Pobiedziskach. Poznańskie atrakcje zwiedziło w sumie 113 tysięcy internautów.

ZOBACZ TAKŻE: Polskie miasta poczekają na turystów

Dzięki współpracy z Zagranicznym Ośrodkiem Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Berlinie akcja zyskała dodatkową promocję na rynku niemieckim. „Poznań za pół ceny” reklamowały także przez inne ZOPOT-y i placówki zajmujące się promocją Polski za granicą.

– Ze względu na ograniczenia w zagranicznym ruchu turystycznym w tym roku skupiamy się na turystyce krajowej, jednak zależy nam również na utrzymaniu działań promocyjnych na rynkach zagranicznych, które zawsze były istotne dla poznańskiej turystyki. Dlatego cieszymy się, ze wśród nabywców voucherów znaleźli się także turyści z zagranicy – mówi prezes PLOT Jan Mazurczak.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Biura podróży rozliczą zaliczki

VAT w branży turystycznej należy naliczyć od marży, określonej jako różnica między zaliczką a ...

20 tysięcy ludzi na „Poznaniu za pół ceny”

Podczas ostatniego weekendu mieszkańcy Poznania i turyści tłumnie korzystali z ponad 140 ofert turystycznych ...

PIT alarmuje: Biura podróży nie mają dostępu do pożyczek

Państwowy Fundusz Rozwoju odrzuca wnioski przedsiębiorców turystycznych o kredyty, bo nie uznaje ich przychodów, ...

USA podnoszą poziom ostrzeżeń dla Egiptu

Stany Zjednoczone ogłosiły drugi stopień ostrzeżeń przed podróżami do Egiptu. W komunikacie Departament Stanu ...

Turcja zarobiła na turystyce mniej, niż mogła

O 18,9 procent wzrosły w zeszłym roku przychody z turystyki w Turcji – wynika ...

Uber to nie platforma IT, ale firma transportowa

Oferowana przez Ubera możliwość nawiązywania kontaktów przez pasażerów z kierowcami jest usługą transportową – ...