Publiczność na całym świecie może już głosować na najlepszy film turystyczny świata - zachęca organizator konkursu, Międzynarodowy Komitet Turystycznych Festiwali Filmowych (International Committee of Tourism Film Festivals, CIFFT). To już czwarta odsłona plebiscytu, w którym internauci decydują, komu przypadnie nagroda CIFFT People’s Choice.
W konkursie startuje 16 krajów z łącznie 40 filmami turystycznymi: Portugalia (osiem filmów), Hiszpania (siedem), Austria (pięć), Japonia (cztery filmy), Grecja (trzy), Australia, Litwa (po dwa), Meksyk, Republika Południowej Afryki, Chorwacja, Serbia, Słowenia, Czarnogóra, Włochy, Dania i Polska (po jednym filmie).
Konkurs ma nie tylko wyłonić najlepsze filmy promujące kierunki, marki, produkty i usługi turystyczne, ale też zainspirować do podróży i zachęcić do odkrywania nowych miejsc.
Polskę reprezentuje klip nakręcony na zlecenie Urzędu Miasta Ustka, który pokazuje aktywny wypoczynek w rodzinnym gronie.
Czytaj więcej
Polskie Marki Turystyczne to program, który stwarza okazję do podjęcia współpracy na rzecz popularyzacji wartych odwiedzenia miejsc i promocji dobrych praktyk w turystyce – mówi sekretarz stanu Andrzej Gut-Mostowy, zapowiadając drugą odsłonę projektu.