Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny

Od dziś do 25 października można głosować w międzynarodowym konkursie na najlepszy film promujący walory turystyczne miast i regionów. Wśród 40 spotów promocyjnych ubiegających się o głosy internautów jest Ustka.

Publikacja: 01.10.2021 17:20

Klip promujący rodzinny wypoczynek w Ustce powstał na zamówienie urzędu miasta

Klip promujący rodzinny wypoczynek w Ustce powstał na zamówienie urzędu miasta

Foto: Urząd Miasta Ustka

Publiczność na całym świecie może już głosować na najlepszy film turystyczny świata - zachęca organizator konkursu, Międzynarodowy Komitet Turystycznych Festiwali Filmowych (International Committee of Tourism Film Festivals, CIFFT). To już czwarta odsłona plebiscytu, w którym internauci decydują, komu przypadnie nagroda CIFFT People’s Choice.

W konkursie startuje 16 krajów z łącznie 40 filmami turystycznymi: Portugalia (osiem filmów), Hiszpania (siedem), Austria (pięć), Japonia (cztery filmy), Grecja (trzy), Australia, Litwa (po dwa), Meksyk, Republika Południowej Afryki, Chorwacja, Serbia, Słowenia, Czarnogóra, Włochy, Dania i Polska (po jednym filmie).

Konkurs ma nie tylko wyłonić najlepsze filmy promujące kierunki, marki, produkty i usługi turystyczne, ale też zainspirować do podróży i zachęcić do odkrywania nowych miejsc.

Polskę reprezentuje klip nakręcony na zlecenie Urzędu Miasta Ustka, który pokazuje aktywny wypoczynek w rodzinnym gronie.

Czytaj więcej

Resort rozwoju: Polska potrzebuje więcej marek turystycznych

Głosować online można pod adresem cifft.com/cast-your-vote do 25 października. Głosowanie ograniczone jest do jednego głosu na adres IP danego komputera lub sesję przeglądarki. Zwycięzca zostanie ogłoszony 26 października na stronie internetowej i w mediach społecznościowych organizatora.

Zgłoszone do konkursu filmy startują wcześniej w festiwalach turystycznych na całym świecie, które tworzą tzw. CIFFT Circuit. Międzynarodowe jury ocenia je pod kątem między innymi kreatywności, oryginalności i efektów wizualnych. Zdobyte nagrody zamieniane są na punkty, które dają dostęp do rankingu CIFFT. Filmy pogrupowane są na niej w sześciu kategoriach: miasta, regiony, kraje, usługi turystyczne, produkty turystyczne, niezależne produkcje. Trzy najlepsze produkcje z każdej z kategorii, które ostatecznie zajmą pierwsze, drugie i trzecie miejsca, zostaną najlepszymi filmami turystycznymi 2021 roku. Film Ustki plasuje się na razie na ósmym miejscu rankingu w kategorii "miasta".

W ubiegłorocznym plebiscycie internauci ze 140 krajów oddali 80 tysięcy głosów. Najwięcej, bo prawie 18,5 tysiąca, na hiszpańskiego „Kapitana”, wyprodukowanego na zlecenie gminy Conil de la Frontera w Andaluzji. - Nagroda CIFFT „People’s Choice” była naszą najlepszą wizytówką - mówi, cytowana w komunikacie, dyrektor zarządzająca Miejskiej Rady Turystyki Conil, Diana Andión Sanmartín, podkreślając ogromny walor promocyjny nagrody.

Publiczność na całym świecie może już głosować na najlepszy film turystyczny świata - zachęca organizator konkursu, Międzynarodowy Komitet Turystycznych Festiwali Filmowych (International Committee of Tourism Film Festivals, CIFFT). To już czwarta odsłona plebiscytu, w którym internauci decydują, komu przypadnie nagroda CIFFT People’s Choice.

W konkursie startuje 16 krajów z łącznie 40 filmami turystycznymi: Portugalia (osiem filmów), Hiszpania (siedem), Austria (pięć), Japonia (cztery filmy), Grecja (trzy), Australia, Litwa (po dwa), Meksyk, Republika Południowej Afryki, Chorwacja, Serbia, Słowenia, Czarnogóra, Włochy, Dania i Polska (po jednym filmie).

Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Tendencje
Minister: Grecka turystyka musi poprawić cztery elementy, żeby się rozwijać
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki