Publiczność na całym świecie może już głosować na najlepszy film turystyczny świata - zachęca organizator konkursu, Międzynarodowy Komitet Turystycznych Festiwali Filmowych (International Committee of Tourism Film Festivals, CIFFT). To już czwarta odsłona plebiscytu, w którym internauci decydują, komu przypadnie nagroda CIFFT People’s Choice.

W konkursie startuje 16 krajów z łącznie 40 filmami turystycznymi: Portugalia (osiem filmów), Hiszpania (siedem), Austria (pięć), Japonia (cztery filmy), Grecja (trzy), Australia, Litwa (po dwa), Meksyk, Republika Południowej Afryki, Chorwacja, Serbia, Słowenia, Czarnogóra, Włochy, Dania i Polska (po jednym filmie).

Konkurs ma nie tylko wyłonić najlepsze filmy promujące kierunki, marki, produkty i usługi turystyczne, ale też zainspirować do podróży i zachęcić do odkrywania nowych miejsc.

Polskę reprezentuje klip nakręcony na zlecenie Urzędu Miasta Ustka, który pokazuje aktywny wypoczynek w rodzinnym gronie.

Czytaj więcej

Resort rozwoju: Polska potrzebuje więcej marek turystycznych

Głosować online można pod adresem cifft.com/cast-your-vote do 25 października. Głosowanie ograniczone jest do jednego głosu na adres IP danego komputera lub sesję przeglądarki. Zwycięzca zostanie ogłoszony 26 października na stronie internetowej i w mediach społecznościowych organizatora.

Zgłoszone do konkursu filmy startują wcześniej w festiwalach turystycznych na całym świecie, które tworzą tzw. CIFFT Circuit. Międzynarodowe jury ocenia je pod kątem między innymi kreatywności, oryginalności i efektów wizualnych. Zdobyte nagrody zamieniane są na punkty, które dają dostęp do rankingu CIFFT. Filmy pogrupowane są na niej w sześciu kategoriach: miasta, regiony, kraje, usługi turystyczne, produkty turystyczne, niezależne produkcje. Trzy najlepsze produkcje z każdej z kategorii, które ostatecznie zajmą pierwsze, drugie i trzecie miejsca, zostaną najlepszymi filmami turystycznymi 2021 roku. Film Ustki plasuje się na razie na ósmym miejscu rankingu w kategorii "miasta".

W ubiegłorocznym plebiscycie internauci ze 140 krajów oddali 80 tysięcy głosów. Najwięcej, bo prawie 18,5 tysiąca, na hiszpańskiego „Kapitana”, wyprodukowanego na zlecenie gminy Conil de la Frontera w Andaluzji. - Nagroda CIFFT „People’s Choice” była naszą najlepszą wizytówką - mówi, cytowana w komunikacie, dyrektor zarządzająca Miejskiej Rady Turystyki Conil, Diana Andión Sanmartín, podkreślając ogromny walor promocyjny nagrody.