Ustka ósma w konkursie na najlepszy film promocyjny. Pokonała 3300 rywali

Litwa, Austria, Hiszpania, Australia i Japonia to najwięksi wygrani tegorocznego międzynarodowego konkursu na najlepszy turystyczny film promocyjny świata - każdy z tych krajów dwukrotnie stanął na podium. Ósme miejsce w kategorii "miasta" przypadło Ustce.

Publikacja: 03.12.2021 15:26

Klip nakręcony na zlecenie Urzędu Miasta Ustka zajął ósme miejsce w kategorii miasta

Klip nakręcony na zlecenie Urzędu Miasta Ustka zajął ósme miejsce w kategorii miasta

Foto: Urząd Miasta Ustka

Międzynarodowy Komitet Turystycznych Festiwali Filmowych (International Committee of Tourism Film Festivals - CIFFT) ogłosił dziś podczas internetowej transmisji z Walencji zwycięzców konkursu na najlepszy turystyczny film promocyjny 2021 roku.

To już 33. odsłona tego konkursu. Jak podaje CIFFT, rywalizowało w nim ponad 3,3 tysiąca filmów z ponad 90 krajów, zgłoszonych w tym roku do festiwali filmowych na całym świecie. Te imprezy tworzą tak zwany CIFFT Circuit.

Międzynarodowe jury ocenia filmy pod kątem między innymi kreatywności, oryginalności i efektów wizualnych. Zdobyte nagrody zamieniane są na punkty, które dają dostęp do rankingu CIFFT. Filmy pogrupowane są w nim w sześciu kategoriach: miasta, regiony, kraje, usługi turystyczne, produkty turystyczne, niezależne produkcje. Trzy najlepsze produkcje z każdej kategorii, które zajmą pierwsze, drugie i trzecie miejsca, zostają najlepszymi filmami turystycznymi roku.

Czytaj więcej

„Wygląda jak atol, to nie może być w Europie” - Polska zaskakuje obcokrajowców

W kategorii miasta pierwsze miejsce zdobyło Wilno, drugie Kitzbühel, a trzecie Klagenfurt, w kategorii regiony najlepsze okazały się australijskie Terytorium Północne, Australia Południowa i Prowincja Przylądkowa Zachodnia Republiki Południowej Afryki, w kategorii kraje Litwa, Słowenia i Dania, w kategorii usługi turystyczne Grecja i Japonia (drugie i trzecie miejsce), w kategorii produkty turystyczne Hiszpania (pierwsze i trzecie miejsce) i Włochy, a w kategorii niezależne produkcje Wielka Brytania, Etiopia i Rosja.

Polski kandydat - klip nakręcony na zlecenie Urzędu Miasta Ustka, który pokazuje miasto jako miejsce aktywnego wypoczynku rodzinnego - zajął ósme miejsce w kategorii miasta.

Nagroda publiczności - CIFFT People’s Choice Award - przypadła Portugalii. Najwięcej głosów internauci oddali na film nakręcony na zlecenie stowarzyszenia Historyczne Wioski Portugalii (Aldeias Históricas de Portugal).

Czytaj więcej

Łódź wśród najlepszych miejsc do zwiedzania w 2022 roku "National Geographic Traveler"

Organizatorzy konkursu podkreślają, że wideo jest niezastąpionym narzędziem promocyjnym, które w trudnym dla turystyki okresie pomaga tworzyć więzi z turystami na całym świecie. - Wideo to dziś jeden z głównych filarów ożywiania turystyki. Nie mając innych środków, miejsca i usługodawcy mogą za jego pośrednictwem docierać do serc i mózgów przyszłych klientów - mówi dyrektor CIFFT Alexander Kammel, cytowany w komunikacie.

Konkursowi patronują między innymi Światowa Organizacja Turystyki Narodów Zjednoczonych (UNWTO), Europejska Komisja Podróży (ETC) i Karaibska Organizacja Turystyczna (CTO).

Filmy można obejrzeć na stronie www.cifft.com.

Międzynarodowy Komitet Turystycznych Festiwali Filmowych (International Committee of Tourism Film Festivals - CIFFT) ogłosił dziś podczas internetowej transmisji z Walencji zwycięzców konkursu na najlepszy turystyczny film promocyjny 2021 roku.

To już 33. odsłona tego konkursu. Jak podaje CIFFT, rywalizowało w nim ponad 3,3 tysiąca filmów z ponad 90 krajów, zgłoszonych w tym roku do festiwali filmowych na całym świecie. Te imprezy tworzą tak zwany CIFFT Circuit.

Pozostało 86% artykułu
Nowe Trendy
Dolny Śląsk chce być polską stolicą turystyki slow
Popularne Trendy
Adwent w Zagrzebiu pod znakiem zabawek - dla dzieci i dla dorosołych
Nowe Trendy
Nowy rząd Niemiec stawia na turystykę krajową. Zapisał to w umowie koalicyjnej
Popularne Trendy
„Porty Lotnicze” w szeregach Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
TFG: Turystyka krajowa zyskała na pandemii. Pomogły restrykcje i bon turystyczny