Międzynarodowy Komitet Turystycznych Festiwali Filmowych (International Committee of Tourism Film Festivals - CIFFT) ogłosił dziś podczas internetowej transmisji z Walencji zwycięzców konkursu na najlepszy turystyczny film promocyjny 2021 roku.
To już 33. odsłona tego konkursu. Jak podaje CIFFT, rywalizowało w nim ponad 3,3 tysiąca filmów z ponad 90 krajów, zgłoszonych w tym roku do festiwali filmowych na całym świecie. Te imprezy tworzą tak zwany CIFFT Circuit.
Międzynarodowe jury ocenia filmy pod kątem między innymi kreatywności, oryginalności i efektów wizualnych. Zdobyte nagrody zamieniane są na punkty, które dają dostęp do rankingu CIFFT. Filmy pogrupowane są w nim w sześciu kategoriach: miasta, regiony, kraje, usługi turystyczne, produkty turystyczne, niezależne produkcje. Trzy najlepsze produkcje z każdej kategorii, które zajmą pierwsze, drugie i trzecie miejsca, zostają najlepszymi filmami turystycznymi roku.
Czytaj więcej
Kampania pod hasłem „Poland. More than you expected” ma pokazać zagranicznym odbiorcom, że Polska ma światowej klasy zabytki i przyrodę, które wciąż czekają na odkrycie.
W kategorii miasta pierwsze miejsce zdobyło Wilno, drugie Kitzbühel, a trzecie Klagenfurt, w kategorii regiony najlepsze okazały się australijskie Terytorium Północne, Australia Południowa i Prowincja Przylądkowa Zachodnia Republiki Południowej Afryki, w kategorii kraje Litwa, Słowenia i Dania, w kategorii usługi turystyczne Grecja i Japonia (drugie i trzecie miejsce), w kategorii produkty turystyczne Hiszpania (pierwsze i trzecie miejsce) i Włochy, a w kategorii niezależne produkcje Wielka Brytania, Etiopia i Rosja.