„Wygląda jak atol, to nie może być w Europie” - Polska zaskakuje obcokrajowców

Kampania pod hasłem „Poland. More than you expected” ma pokazać zagranicznym odbiorcom, że Polska ma światowej klasy zabytki i przyrodę, które wciąż czekają na odkrycie.

Publikacja: 24.11.2021 11:44

Zamierzamy zaskoczyć turystów spektakularnością polskich atrakcji - mówi prezes POT Rafał Szlachta

Zamierzamy zaskoczyć turystów spektakularnością polskich atrakcji - mówi prezes POT Rafał Szlachta

Foto: POT

Polska Organizacja Turystyczna rozpoczęła kampanię promocyjną pod hasłem „Poland. More than you expected” (Polska. Więcej niż oczekujesz), o czym informuje w komunikacie. Kampania ma pokazać zagranicznym odbiorcom, że Polska ma światowej klasy zabytki i przyrodę, które wciąż czekają na odkrycie.

W spocie reklamowym „miłośnicy podróży z całego świata”, mówiący między innymi po angielsku, francusku i włosku, oglądają zdjęcia atrakcji turystycznych. Nie wiedzą, że to polskie atrakcje, próbują zgadnąć, gdzie się one znajdują.

„Wygląda jak atol”, „To nie może być w Europie” - mówią na widok Półwyspu Helskiego, nie kryjąc zachwytu. Zamek Pieskowa Skała wygląda według nich „jak z filmu”, Kasprowy Wierch „jak Alpy albo Andy”, a Gdańsk jak urokliwe miasto „gdzieś w Europie Północnej”.

Na koniec turyści dowiadują się ku swemu zaskoczeniu, że wszystkie te miejsca znajdą w jednym kraju - w Polsce.

„To kiedy zaczynamy pakować walizki?” - pytają.

Foto: POT

- Chcieliśmy, aby obecna kampania była inna niż dotychczasowe - mówi prezes POT Rafał Szlachta, cytowany w komunikacie. - Zamierzamy zaskoczyć turystów spektakularnością polskich atrakcji, które mogą na pierwszy rzut oka nie kojarzyć się z Polską. Wybrana przez nas linia kreatywna jest nowoczesna, przejrzysta i nawiązuje do reakcji w mediach społecznościowych. Z hasłem „Poland. More than you expected” planujemy zostać w naszej komunikacji na dłużej, a jego ideę świetnie obrazuje spot, który inspirowany jest formułą popularnych ostatnio tzw. blind testów - wyjaśnia.

Kampanię wizerunkową POT prowadzi na 14 rynkach zagranicznych: w Hiszpanii, we Włoszech, w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Austrii, Belgii, Holandii, Szwecji, Danii, Norwegii, Finlandii, Czechach, a także w wybranych stanach Stanów Zjednoczonych (Nowy Jork, New Jersey, Illinois, Floryda, Kalifornia). Grupą docelową są mieszkańcy w wieku 25-45 lat korzystający z witryn o tematyce turystycznej i lifestylowej, zainteresowani zwiedzaniem miast, kulinariami, przyrodą, naturą, aktywnym wypoczynkiem i turystyką kulturową. Główne kanały kampanii to GDN (Google Display Network - sieć reklamowa Google), portale horyzontalne, YouTube i Facebook. Działania promocyjne zaplanowane zostały na listopad i grudzień.

Spot reklamowy można obejrzeć tutaj.

POT

Polska Organizacja Turystyczna rozpoczęła kampanię promocyjną pod hasłem „Poland. More than you expected” (Polska. Więcej niż oczekujesz), o czym informuje w komunikacie. Kampania ma pokazać zagranicznym odbiorcom, że Polska ma światowej klasy zabytki i przyrodę, które wciąż czekają na odkrycie.

W spocie reklamowym „miłośnicy podróży z całego świata”, mówiący między innymi po angielsku, francusku i włosku, oglądają zdjęcia atrakcji turystycznych. Nie wiedzą, że to polskie atrakcje, próbują zgadnąć, gdzie się one znajdują.

Nowe Trendy
Dolny Śląsk chce być polską stolicą turystyki slow
Nowe Trendy
„Praga odNova” - warszawska Praga bez tajemnic
Nowe Trendy
Powstała Wrocławska Organizacja Turystyczna. Na początek 16 podmiotów
Nowe Trendy
To był najlepszy sezon w historii dolnośląskiej turystyki. Bon jak zastrzyk
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nowe Trendy
POT: Turystyczna Szkoła - wychowuje turystów i przyszłe kadry turystyki