Łódź wśród najlepszych miejsc do zwiedzania w 2022 roku "National Geographic Traveler"

Łódź została wyróżniona przez czasopismo "National Geographic Traveler" i jako jedyna z Polski umieszczona na liście „Best of the World 2022”, miejsc na które turyści powinni zwrócić uwagę w przyszłym roku. Miasto wygrało w kategorii „zrównoważony rozwój”.

Publikacja: 18.11.2021 15:59

W Łodzi zwracaja uwagę rewitalizowane obiekty poprzemysłowe. Na zdjęciu EC1

W Łodzi zwracaja uwagę rewitalizowane obiekty poprzemysłowe. Na zdjęciu EC1

Foto: Łódzka Organizacja Turystyczna

Każdego roku lokalne redakcje "National Geographic Traveler" z całego świata zgłaszają miejsca i atrakcje turystyczne. Redakcja centralna w Stanach Zjednoczonych wybiera z nich 25 miejsc – hitów, które warto odwiedzić w zbliżającym się roku.

Wyróżnione kierunki turystyczne wybierane są w pięciu kategoriach - "przygoda", "kultura", "natura", "rodzina" i "zrównoważony rozwój". Łódź do plebiscytu zgłosiła polska redakcja magazynu, której dziennikarz odwiedził Łódź w lipcu 2020 roku na zaproszenie Łódzkiej Organizacji Turystycznej. Pierwszym efektem podróży był artykuł Michała Cessanisa „Fabryka zmian” w październikowym numerze "National Geographic Traveler" z 2020 roku.

- Niezmiernie cieszy nas współpraca z redakcją "National Geographic Traveler" i Michałem Cessanisem, który stał się niejako ambasadorem Łodzi – mówi prezes Łódzkiej Organizacji Turystycznej Tomasz Koralewski, cytowany w komunikacie ŁOT. - To dla nas ogromne wyróżnienie szczególnie teraz, gdy turystyka wciąż odbudowuje się po pandemii. Uwzględnienie Łodzi przez prestiżowy magazyn podkreśla, jak wyjątkowe jest nasze miasto i jak dużo ma do zaoferowania turystom. Znalezienie się na liście "Best Of The World 2022" potwierdza, że Łódź jest miejscem unikatowym na skalę światową i jesteśmy niezmiernie dumni z tego, że zostało to zauważone i docenione.

- Łódź to jedno z najciekawszych polskich miast. Jestem pod wrażeniem, jak się zmienia, jak dba o swoją poprzemysłową tożsamość, rewitalizuje dawne fabryki zamieniając je w centra życia i spotkań mieszkańców, a jednocześnie staje się liderem zrównoważonego rozwoju – dodaje redaktorka naczelna "National Geographic Polska" i "National Geographic Traveler" Agnieszka Franus. - Kiedyś najbardziej uprzemysłowione z naszych miast dziś ma ambicję stać się najbardziej zielonym. Przyjeżdżajcie do Łodzi, nie będziecie rozczarowani!

Ponad 30 procent powierzchni Łodzi to tereny zielone, w tym Las Łagiewnicki, będący jednym z największych miejskich kompleksów leśnych w Europie. Dzięki rewitalizacji miasto przekształca stare kompleksy fabryczne w postindustrialne parki, centra kulturalne i tętniące życiem artystyczne i gastronomiczne dzielnice. 

- Cieszymy się, że wysiłki włożone w rewitalizację i zazielenianie przestrzeni miejskiej zostały zauważone i docenione - czytamy w komunikacie wypowiedź prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej. - Podejmujemy wiele starań, aby Łódź stawała się coraz bardziej zrównoważonym miejscem, przyjaznym mieszkańcom, turystom i środowisku naturalnemu. Jestem przekonana, że umieszczenie nas w prestiżowym zestawieniu "Best Of The World 2022" jest dla Łodzi ogromną szansą na szeroką promocję i zaistnienie na arenie międzynarodowej jako miejsce niepowtarzalne i zrównoważone. 

Wszystkie miejsca wyróżnione przez "National Geographic Traveller" w kategorii „zrównoważony rozwój”:

Łódź, Polska

Zagłębie Ruhry

Park Narodowy Yasuni, Ekwador

National Columbia Gorge Scenic Area, Oregon/Washington, Stany Zjednoczone

Każdego roku lokalne redakcje "National Geographic Traveler" z całego świata zgłaszają miejsca i atrakcje turystyczne. Redakcja centralna w Stanach Zjednoczonych wybiera z nich 25 miejsc – hitów, które warto odwiedzić w zbliżającym się roku.

Wyróżnione kierunki turystyczne wybierane są w pięciu kategoriach - "przygoda", "kultura", "natura", "rodzina" i "zrównoważony rozwój". Łódź do plebiscytu zgłosiła polska redakcja magazynu, której dziennikarz odwiedził Łódź w lipcu 2020 roku na zaproszenie Łódzkiej Organizacji Turystycznej. Pierwszym efektem podróży był artykuł Michała Cessanisa „Fabryka zmian” w październikowym numerze "National Geographic Traveler" z 2020 roku.

Nowe Trendy
Powstała Wrocławska Organizacja Turystyczna. Na początek 16 podmiotów
Nowe Trendy
Dolny Śląsk chce być polską stolicą turystyki slow
Nowe Trendy
To był najlepszy sezon w historii dolnośląskiej turystyki. Bon jak zastrzyk
Nowe Trendy
Branża turystyczna: Polska potrzebuje solidnej kampanii wizerunkowej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nowe Trendy
Międzynarodowy ranking potwierdza markę Niemiec w turystyce. Podobają się zabytki