Międzynarodowy ranking potwierdza markę Niemiec w turystyce. Podobają się zabytki

W rankingu marek nadawanych poszczególnym krajom, Nation Brands Index, pierwsze miejsce zajęły Niemcy. Ich turystyka poprawiła ocenę i zajęła 10. miejsce na świecie. "Nasza strategia promocji się sprawdza".

Publikacja: 04.11.2021 10:17

Szczególnie wysoko cenione są zabytki architektoniczne Niemiec

Szczególnie wysoko cenione są zabytki architektoniczne Niemiec

Foto: Filip Frydrykiewicz

Niemiecka branża turystyczna odnotowuje znaczący wzrost zainteresowania krajem turystów z zagranicy. Ten trend jest zgodny z rezultatami najnowszego badania wizerunku Niemiec na świecie – czytamy w informacji prasowej Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT).

Jak zauważa DZT, platforma Site Minder's World Hotel Index (400 kanałów rezerwacji hotelowych) odnotowała w październiku udział gości zagranicznych w rezerwowaniu pokojów w hotelach niemieckich na poziomie 30,8 procent. To oznacza powrót udziału turystyki przyjazdowej do poziomu sprzed kryzysu.

Czytaj więcej

100 najpopularniejszych celów turystycznych w Niemczech. Wygrywa miniaturowy świat

Jednocześnie – czytamy dalej – Ipsos, wiodąca firma badająca światowe trendy na rynkach, ogłosił właśnie, że Niemcy kolejny raz zajęły pierwsze miejsce w renomowanym rankingu marek narodowych Anholt-Ipsos Nation Brands Index (NBI) 2021*. Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się Kanada (70,64 punktu) i Japonia (70,52 punktu). Od 2008 roku Niemcy nieprzerwanie znajdują się w pierwszej trójce tego rankingu.

Strategia promowania turystyki się sprawdza

W ogólnym rankingu NBI 2021 Niemcy dostały 71,06 punktu, o 1,94 więcej niż w roku poprzednim, co zarazem stanowi najwyższy średni wynik mierzony w historii NBI.

Niemcy weszły do pierwszej dziesiątki w pięciu z sześciu kategorii, w których NBI ocenia wartość marki krajów: eksport, rząd, kultura, turystyka i imigracja/inwestycje. W kategorii „Turystyka” Niemcy uzyskały 73,24 punktu, co jest oceną o 2,65 punktu lepszą niż w roku ubiegłym i w rezultacie oznacza 10. miejsce w rankingu globalnym. W podkategoriach dotyczących miejsc i atrakcji turystycznych ponadprzeciętnym uznaniem cieszą się zwłaszcza „zabytki architektoniczne” i „miasta tętniące życiem”, które zajmują 7. miejsce.

- Najnowsze raporty pokazują bezpośrednie korelacje między doskonałą reputacją Niemiec, rosnącą chęcią podróżowania na naszych rynkach źródłowych, naszymi akcjami marketingowymi i strategią odbudowy turystyki przyjazdowej, a także pozycjonowaniem Niemiec jako celu podróży w warunkach coraz ostrzejszej konkurencji – komentuje, cytowana w komunikacie Petra Hedorfer, prezes DZT.

„Oprócz ogólnego porównania wizerunku, NBI identyfikuje pięć najważniejszych, zdaniem respondentów, problemów o charakterze ogólnoświatowym. Według NBI kwestiami wymagającymi najpilniejszej interwencji w 2021 roku są ochrona środowiska i zasobów naturalnych, a następnie ograniczenie ubóstwa, poprawa warunków i jakości życia, rozwiązywanie kryzysów zdrowotnych oraz ochrona praw człowieka. Oceniając wdrażane koncepcje rozwiązań tych problemów respondenci umieścili Niemcy na drugim miejscu w zestawieniu globalnym oraz na pierwszym miejscu w obszarze zarządzania zdrowiem. Na potrzeby NBI 2021 w okresie od 6 lipca do 13 sierpnia 2021 roku przeprowadzono ponad 60 tys. reprezentatywnych dla populacji ankiet z osobami powyżej 18 roku życia w 20 krajach” - czytamy w komunikacie.

Ożywienie przyjazdów widać we wskaźnikach

Według firmy badawczej Forward Keys zajmującej się analizowaniem ruchu lotniczego do lipca 2021 roku liczba międzynarodowych przylotów do Niemiec osiągnęła około jednej czwartej wielkości z 2019 r., a w sierpniu i wrześniu około jednej trzeciej.

Sprzedaż biletów kolejowych relacji międzynarodowych do Niemiec za pośrednictwem kanałów sprzedaży e-commerce Deutsche Bahn wyniosła od stycznia do lipca 2021 roku 37 procent wielkości tego samego okresu 2019 roku, 41,5 proc. z sierpnia i 44,3 proc. z września.

MKG Consulting szacuje obłożenie hoteli (przez gości z kraju i zagranicy) na 52,2 procent w ostatnim tygodniu lipca, na koniec sierpnia na 54,1% procent, na koniec września zaś na 56,2 procent w stosunku do danych sprzed pandemii.

*Pomysłodawcą NBI jest amerykański badacz marek Simon Anholt. Ranking ma wspierać rządy i ich organizacje w planowaniu wytycznych, strategii, inwestycji i innowacji. Od 2005 roku NBI określa wartość marki krajów w oparciu o sześć kryteriów: eksport, rząd, kultura, ludzie, turystyka i imigracja/inwestycje, które z kolei składają się z 23 szczegółowych elementów.

Niemiecka branża turystyczna odnotowuje znaczący wzrost zainteresowania krajem turystów z zagranicy. Ten trend jest zgodny z rezultatami najnowszego badania wizerunku Niemiec na świecie – czytamy w informacji prasowej Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT).

Jak zauważa DZT, platforma Site Minder's World Hotel Index (400 kanałów rezerwacji hotelowych) odnotowała w październiku udział gości zagranicznych w rezerwowaniu pokojów w hotelach niemieckich na poziomie 30,8 procent. To oznacza powrót udziału turystyki przyjazdowej do poziomu sprzed kryzysu.

Pozostało 88% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Za rok ponad milion Polaków w Egipcie. „Rozmawiamy o zniesieniu paszportów”
Nowe Trendy
Morsowanie, biegówki, spa... - Sopot zachęca w reklamie do przyjazdu po sezonie
Nowe Trendy
Tunezja świętuje turystyczny rekord i nagradza polskie biura podróży
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nowe Trendy
Koszykarz i kolarka promują polskie atrakcje turystyczne. 200 milionów odsłon w Europie