Niemiecka branża turystyczna odnotowuje znaczący wzrost zainteresowania krajem turystów z zagranicy. Ten trend jest zgodny z rezultatami najnowszego badania wizerunku Niemiec na świecie – czytamy w informacji prasowej Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT).
Jak zauważa DZT, platforma Site Minder's World Hotel Index (400 kanałów rezerwacji hotelowych) odnotowała w październiku udział gości zagranicznych w rezerwowaniu pokojów w hotelach niemieckich na poziomie 30,8 procent. To oznacza powrót udziału turystyki przyjazdowej do poziomu sprzed kryzysu.
Czytaj więcej
Największa na świecie makieta miniatur Miniatur Wunderland Hamburg, park rozrywki Europa-Park Rust i Zamek Neuschwanstein w Bawarii – to trzy ulubione przez turystów z całego świata atrakcje w Niemczech.
Jednocześnie – czytamy dalej – Ipsos, wiodąca firma badająca światowe trendy na rynkach, ogłosił właśnie, że Niemcy kolejny raz zajęły pierwsze miejsce w renomowanym rankingu marek narodowych Anholt-Ipsos Nation Brands Index (NBI) 2021*. Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się Kanada (70,64 punktu) i Japonia (70,52 punktu). Od 2008 roku Niemcy nieprzerwanie znajdują się w pierwszej trójce tego rankingu.
Strategia promowania turystyki się sprawdza
W ogólnym rankingu NBI 2021 Niemcy dostały 71,06 punktu, o 1,94 więcej niż w roku poprzednim, co zarazem stanowi najwyższy średni wynik mierzony w historii NBI.