Niemiecka branża turystyczna odnotowuje znaczący wzrost zainteresowania krajem turystów z zagranicy. Ten trend jest zgodny z rezultatami najnowszego badania wizerunku Niemiec na świecie – czytamy w informacji prasowej Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT).

Jak zauważa DZT, platforma Site Minder's World Hotel Index (400 kanałów rezerwacji hotelowych) odnotowała w październiku udział gości zagranicznych w rezerwowaniu pokojów w hotelach niemieckich na poziomie 30,8 procent. To oznacza powrót udziału turystyki przyjazdowej do poziomu sprzed kryzysu.

Czytaj więcej

100 najpopularniejszych celów turystycznych w Niemczech. Wygrywa miniaturowy świat

Jednocześnie – czytamy dalej – Ipsos, wiodąca firma badająca światowe trendy na rynkach, ogłosił właśnie, że Niemcy kolejny raz zajęły pierwsze miejsce w renomowanym rankingu marek narodowych Anholt-Ipsos Nation Brands Index (NBI) 2021*. Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się Kanada (70,64 punktu) i Japonia (70,52 punktu). Od 2008 roku Niemcy nieprzerwanie znajdują się w pierwszej trójce tego rankingu.

Strategia promowania turystyki się sprawdza

W ogólnym rankingu NBI 2021 Niemcy dostały 71,06 punktu, o 1,94 więcej niż w roku poprzednim, co zarazem stanowi najwyższy średni wynik mierzony w historii NBI.

Niemcy weszły do pierwszej dziesiątki w pięciu z sześciu kategorii, w których NBI ocenia wartość marki krajów: eksport, rząd, kultura, turystyka i imigracja/inwestycje. W kategorii „Turystyka” Niemcy uzyskały 73,24 punktu, co jest oceną o 2,65 punktu lepszą niż w roku ubiegłym i w rezultacie oznacza 10. miejsce w rankingu globalnym. W podkategoriach dotyczących miejsc i atrakcji turystycznych ponadprzeciętnym uznaniem cieszą się zwłaszcza „zabytki architektoniczne” i „miasta tętniące życiem”, które zajmują 7. miejsce.

- Najnowsze raporty pokazują bezpośrednie korelacje między doskonałą reputacją Niemiec, rosnącą chęcią podróżowania na naszych rynkach źródłowych, naszymi akcjami marketingowymi i strategią odbudowy turystyki przyjazdowej, a także pozycjonowaniem Niemiec jako celu podróży w warunkach coraz ostrzejszej konkurencji – komentuje, cytowana w komunikacie Petra Hedorfer, prezes DZT.

„Oprócz ogólnego porównania wizerunku, NBI identyfikuje pięć najważniejszych, zdaniem respondentów, problemów o charakterze ogólnoświatowym. Według NBI kwestiami wymagającymi najpilniejszej interwencji w 2021 roku są ochrona środowiska i zasobów naturalnych, a następnie ograniczenie ubóstwa, poprawa warunków i jakości życia, rozwiązywanie kryzysów zdrowotnych oraz ochrona praw człowieka. Oceniając wdrażane koncepcje rozwiązań tych problemów respondenci umieścili Niemcy na drugim miejscu w zestawieniu globalnym oraz na pierwszym miejscu w obszarze zarządzania zdrowiem. Na potrzeby NBI 2021 w okresie od 6 lipca do 13 sierpnia 2021 roku przeprowadzono ponad 60 tys. reprezentatywnych dla populacji ankiet z osobami powyżej 18 roku życia w 20 krajach” - czytamy w komunikacie.

Autopromocja
TURYSTYKA.RP.PL

Poszerzaj swoje HORYZONTY, sprawdź najlepsze źródło branżowej wiedzy

CZYTAJ WIĘCEJ

Ożywienie przyjazdów widać we wskaźnikach

Według firmy badawczej Forward Keys zajmującej się analizowaniem ruchu lotniczego do lipca 2021 roku liczba międzynarodowych przylotów do Niemiec osiągnęła około jednej czwartej wielkości z 2019 r., a w sierpniu i wrześniu około jednej trzeciej.

Sprzedaż biletów kolejowych relacji międzynarodowych do Niemiec za pośrednictwem kanałów sprzedaży e-commerce Deutsche Bahn wyniosła od stycznia do lipca 2021 roku 37 procent wielkości tego samego okresu 2019 roku, 41,5 proc. z sierpnia i 44,3 proc. z września.

MKG Consulting szacuje obłożenie hoteli (przez gości z kraju i zagranicy) na 52,2 procent w ostatnim tygodniu lipca, na koniec sierpnia na 54,1% procent, na koniec września zaś na 56,2 procent w stosunku do danych sprzed pandemii.

*Pomysłodawcą NBI jest amerykański badacz marek Simon Anholt. Ranking ma wspierać rządy i ich organizacje w planowaniu wytycznych, strategii, inwestycji i innowacji. Od 2005 roku NBI określa wartość marki krajów w oparciu o sześć kryteriów: eksport, rząd, kultura, ludzie, turystyka i imigracja/inwestycje, które z kolei składają się z 23 szczegółowych elementów.