W piątej odsłonie internetowego konkursu o nagrodę publiczności „People’s Choice Award” bierze udział 49 filmów z 22 krajów - informuje w komunikacie jego organizator Międzynarodowy Komitet Turystycznych Festiwali Filmowych (International Committee of Tourism Film Festivals - CIFFT).

Wśród nich jest dwóch polskich kandydatów - Liszki i Bielsko-Biała.

Film „Liszki Commune. I am from here” (Gmina Liszki. Jestem stąd) przedstawia sielskie pejzaże i tradycje Liszek, a także wspomnienia z dzieciństwa młodej wiolonczelistki, która po latach pobytu za granicą wraca do rodzinnej gminy, podkreślając, że to ona ją ukształtowała. Spot zebrał dotąd 15 głosów.

„Bielsko-Biala. A City in the Mountains. Here You Want to Live” (Bielsko-Biała. Miasto w górach. Tutaj chcesz żyć) pokazuje miasto leżące u stóp Beskidów, o bogatych tradycjach, dbające o swoje dziedzictwo historyczne i kulturowe, a jednocześnie nowoczesne, otwarte, dynamiczne - miejsce, w którym chce się „relaksować, marzyć, bawić się i żyć”, idealne zarówno dla miłośników turystyki miejskiej, jak i aktywnej na łonie natury. Bielsko-Biała zdobyła do tej pory 20 głosów.

Czytaj więcej

World Travel Awards 2022 rozdane. Najlepsza plaża i miasto są w Portugalii

Najwięcej, bo aż 11 filmów, ma w plebiscycie Hiszpania, silną reprezentację wystawiły też Portugalia (siedem spotów) i Austria (sześć).

Pod względem liczby głosów bezkonkurencyjny jest na razie film „Why Bosnia and Herzegovina can be NUMBER 1 travel destination in the world” (Dlaczego Bośnia i Hercegowina może być kierunkiem turystycznym numer 1 na świecie), na który zagłosowało 30264 internautów. Drugą pozycję zajmuje hiszpański spot „Conil lives in you” (Conil żyje w tobie) z 1869 głosami.

- Filmy biorące udział w plebiscycie CIFFT „People’s Choice” są próbką tego, co w dzisiejszej promocji turystycznej najbardziej kreatywne i innowacyjne. Przyjemnie jest co roku śledzić jego ewolucję i móc nagradzać najlepszych z pomocą publiczności - podkreśla dyrektor CIFFT Alexander Kammel, cytowany w komunikacie.

- Obecnie wideo odgrywa kluczową rolę w działaniach większości marek. Nagroda CIFFT „People’s Choice” zwraca uwagę na potencjał tego formatu w promowaniu doświadczeń turystycznych w autentyczny i angażujący sposób - dodaje dyrektor Lobby Films and Advertising.

Przypomnijmy, że w ubiegłorocznym plebiscycie nagroda publiczności przypadła portugalskiej produkcji „Serce i dusza”, zrealizowanej na zlecenie stowarzyszenia Historyczne Wioski Portugalii (Aldeias Históricas de Portugal). Film zdobył 8133 głosów internautów z 47 krajów.

Na ulubione filmy można głosować do 20 października na stronie www.cifft.com/cast-your-vote. Głosowanie ograniczone jest do jednego głosu na adres IP danego komputera lub sesję przeglądarki. Zwycięzca zostanie ogłoszony 21 października na stronie internetowej i w kanałach społecznościowych CIFFT.

Oprócz „People’s Choice Award” fimy walczą także o uznanie międzynarodowego jury, które ocenia je pod kątem między innymi kreatywności, oryginalności i efektów wizualnych. Wcześniej produkcje startują w festiwalach turystycznych na całym świecie, tworzących tzw. CIFFT Circuit. Zdobyte w nich nagrody zamieniane są na punkty, które dają dostęp do rankingu CIFFT. Trzy najlepsze produkcje z pięciu kategorii (miasta, regiony, kraje, produkty turystyczne, usługi turystyczne), które zajmą pierwsze, drugie i trzecie miejsca, zostaną najlepszymi filmami turystycznymi 2022 roku.