Wiceszefowie Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii Iwona Michałek i Andrzej Gut-Mostowy ogłosili na konferencji prasowej w Toruniu drugą edycję projektu Polskie Marki Turystyczne.
Jak wyjaśnia MRPiT w komunikacie prasowym, marka turystyczna, czyli atrakcyjne kulturowo, geograficznie i przyrodniczo miejsce, powinna być łatwo identyfikowalna przez turystów, wyróżniać się wysokim poziomem oferty turystycznej i pobudzać ruch turystyczny, wpisując się jednocześnie w zasady zrównoważonego rozwoju. Kryteria te spełniają Beskidy, Śląsk Cieszyński, Lublin, Kraina Lessowych Wąwozów i Toruń, które zostały pierwszymi laureatami zainicjowanego w 2018 roku projektu.
Przyznano wówczas także sześć tytułów Polska Marka Turystyczna – kandydat obszarom, które mają potencjał, aby w przyszłości stać się rozpoznawalnymi markami turystycznymi – Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, Mazurom Zachodnim, Ziemi Świętego Krzyża, Zamościowi, Szlakowi wokół Tatr i Puszczy Białowieskiej.
CZYTAJ TEŻ: Certyfikat potwierdzi dobre praktyki przedsiębiorców turystycznych
Docelowo, czytamy dalej, tytuł Polska Marka Turystyczna ma stać się prestiżowym certyfikatem potwierdzającym jakość, atrakcyjność i unikatowość miejsca, a także narzędziem osiągania przewagi konkurencyjnej i kształtowania ruchu turystycznego, ponieważ na znaczeniu będzie zyskiwać jakość, a nie tylko skala ruchu turystycznego.