Portugalia: Zniżki pobudzą ruch turystyczny po sezonie letnim

50 milionów euro to budżet programu, który ma pomóc portugalskiej branży turystycznej. Zakłada on stosowanie sięgających nawet 50 procent zniżek na usługi.

Publikacja: 06.10.2020 00:10

Portugalia: Zniżki pobudzą ruch turystyczny po sezonie letnim

Foto: Fot. Filip Frydrykiewicz

Jak informuje Portugalska Organizacja Turystyczna (Turismo de Portugal), program przeznaczony będzie dla turystów krajowych. Zakłada wprowadzenie ofert specjalnych w restauracjach, hotelach, muzeach i na bilety kolejowe. Program powstaje we współpracy sektora prywatnego z publicznym, a jego koszty są podzielone równo między uczestników.

CZYTAJ TEŻ: Traveldata: Ostra przecena egzotyki w biurach podróży

Z promocji będzie można korzystać do 15 grudnia poprzez wybrane platformy internetowe specjalizujące się w pośredniczeniu w wystawianiu na sprzedaż różnych usług. I tak przez Find Portugal goście zarezerwują atrakcje turystyczne, obejmujące wypoczynek aktywny, na łonie natury, związany z odkrywaniem dziedzictwa narodowego, kulturą, gastronomią, enoturystyką, wakacjami rodzinnymi, sportowymi i wypadami do miast. Za pośrednictwem Click2Portugal, BookinXisto i Solares de Portugal można będzie zamówić zakwaterowanie w hotelach, domach wakacyjnych i w gospodarstwach agroturystycznych. Z kolei bilety do muzeów i innych obiektów kultury odwiedzający zamówią na stronie zarządzanej przez Dyrekcję Generalną Dziedzictwa Kultury, a bilety kolejowe przez przewoźnika CP-Comboios de Portugal. W niedalekiej przyszłości możliwe ma być też rezerwowanie zakwaterowania w mieszkaniach.

Celem programu jest pobudzenie popytu po sezonie urlopowym i zachęcenie Portugalczyków do korzystania z usług turystycznych. Jak pisze Turismo de Portugal, pomoże to odrodzić się gospodarce, wesprze przedsiębiorców turystycznych i utrzyma zatrudnienie.

Turismo de Portugal we współpracy z Portugal Ventures rozpoczął też nabór wniosków na inwestycje w projekty technologiczne i nietechnologiczne realizowane przez firmy turystyczne. Budżet trzeciej edycji programu Call Tourism, bo o nim mowa, to 10 milionów euro – informuje portal branży turystycznej Opcao Turismo.

Przedsiębiorcy mogą zgłaszać swoje propozycje do 8 stycznia 2021 r. Do dwóch poprzednich edycji wpłynęło 145 projektów, a Portugal Ventures zainwestował w sumie w 10 z nich 6,5 miliona euro.

Jak informuje Portugalska Organizacja Turystyczna (Turismo de Portugal), program przeznaczony będzie dla turystów krajowych. Zakłada wprowadzenie ofert specjalnych w restauracjach, hotelach, muzeach i na bilety kolejowe. Program powstaje we współpracy sektora prywatnego z publicznym, a jego koszty są podzielone równo między uczestników.

CZYTAJ TEŻ: Traveldata: Ostra przecena egzotyki w biurach podróży

Pozostało 81% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku