Google wyłącza przycisk z możliwością kupowania wycieczek

Google poinformował swoich partnerów, z którymi współpracował przy sprzedaży wycieczek i innych atrakcji w odwiedzanych miejscach, że wstrzymuje możliwość ich zakupu przez panel Rezerwuj z Google. 1 sierpnia przycisk „kup bilet” w tej sekcji przestanie być aktywny.

Publikacja: 05.07.2021 11:46

Google wyłącza przycisk z możliwością kupowania wycieczek

Foto: Fot. Bloomberg

„Chcielibyśmy poinformować, że Google planuje oficjalnie zakończyć możliwość rezerwowania wycieczek, aktywności i atrakcji w sekcji Rezerwuj z Google z dniem 1 sierpnia 2021 roku. To oznacza, że przycisk „kup bilet” po 31 lipca nie będzie działał” – napisała firma w komunikacie do partnerów, do którego dotarł amerykański portal branży turystycznej Skift.

We wspomnianej sekcji internauci mogli znaleźć oferty usług dodatkowych świadczonych w odwiedzanych miejscach – dzięki temu nie musieli ich przeglądać na innych stronach internetowych. System był zasilany produktowo przez partnerów rekrutowanych spośród turystycznych agencji internetowych.

CZYTAJ TEŻ: Google Maps pokażą, gdzie najwięcej zakażeń koronawirusem

Eksperci rynkowi od dawna twierdzą, że Google za naciśnięciem jednego przycisku mógłby stać się kolejnym agentem turystycznym, ale to oznaczałoby wejście w konkurencję ze swoimi największymi reklamodawcami, takimi jak Booking Holdings czy Expedia Group.

„Jak informowaliśmy wcześniej, Google w dalszym ciągu dużo inwestuje w rozwiązania dla użytkowników i partnerów w  branży turystycznej i chce kontynuować współpracę z nimi w ramach Google Things” – tłumaczy firma. Internetowy gigant dodaje, że cały czas rozwija swoją ofertę produktową, w szczególności dotyczy to wyszukiwania biletów do różnych atrakcji. Jednocześnie zaznacza, że w ostatnim miesiącu funkcjonowania Rezerwuj z Google sprzedaż może być coraz mniejsza.

„Chcielibyśmy poinformować, że Google planuje oficjalnie zakończyć możliwość rezerwowania wycieczek, aktywności i atrakcji w sekcji Rezerwuj z Google z dniem 1 sierpnia 2021 roku. To oznacza, że przycisk „kup bilet” po 31 lipca nie będzie działał” – napisała firma w komunikacie do partnerów, do którego dotarł amerykański portal branży turystycznej Skift.

We wspomnianej sekcji internauci mogli znaleźć oferty usług dodatkowych świadczonych w odwiedzanych miejscach – dzięki temu nie musieli ich przeglądać na innych stronach internetowych. System był zasilany produktowo przez partnerów rekrutowanych spośród turystycznych agencji internetowych.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Morsowanie, biegówki, spa... - Sopot zachęca w reklamie do przyjazdu po sezonie
Nowe Trendy
Tunezja świętuje turystyczny rekord i nagradza polskie biura podróży
Nowe Trendy
Koszykarz i kolarka promują polskie atrakcje turystyczne. 200 milionów odsłon w Europie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nowe Trendy
Egipt chce dotrzeć do młodych turystów. Szuka pomocy w Google'u